Potworniusz Potworniusz
932
BLOG

Zamilczany mord polityczny

Potworniusz Potworniusz Polityka Obserwuj notkę 19

Dwa lata temu zamordowano Marka Rosiaka, działacza PiS-u. I media, które tak często wspominają Barbarę Blidę - zapomniały. I nikt pewnie nie powie, że jest to plama na sumieniu PO. A tak jest w istocie. Nie dlatego, że rządziła, lecz dlatego iż jej prominentni przedstawiciele po prostu szczuli na Jarosława Kaczyńskiego i jego formację polityczną. I nie znali miary w tym działaniu. Nawet w kontekście 10.04.2010.

Do dzisiaj jestem wstrząśnięty tą tragedią. Niestety, nie mam wątpliwości, że jest ona spowodowana atmosferą nienawiści wobec PiS-u jaką wytwarzano, zarówno przed jak i po Hekatombie Smoleńskiej. Ważne jest też co stało się po tej  zbrodni w łódzkim biurze partii opozycyjnej. Choćby koszmarne i absurdalne wypowiedzi prof. Stefana Myszkowicza-Niesiołowskiego, które przez większość wiodących środków masowego przekazu zostały użyte w taki sposób, że przesłoniły istotę sprawy.

Wtedy też usłyszeliśmy z różnych autorytatywnych ust domniemanie winy ofiary. I nagle znaleźliśmy się w świecie logiki Ku-Klux-Klanu. Winna jest ofiara bo jest. Z natury zła, wroga.

A jeszcze później zamilczano ten najbardziej znany i wyjątkowo brutalny mord polityczny. Na to nie ma usprawiedliwienia. Żadnego.

Potworniusz
O mnie Potworniusz

Potłuczony życiowo, ale jeszcze niedobity optymista. Nieco przerażony stanem debaty publicznej w Polsce. Lubię jak ludziom dobrze się wiedzie. Chciałbym by ludzie władzy widzieli społeczeństwo jako całość, organizm. Szukam ludzi podobnie myślących i ludzi, z którymi mogę się nie zgadzać, ale też szanować. Zajmuję się historią muzyki filmowej, a także genealogią Polski, zwłaszcza Grodzieńszczyzny. Bliskie są mi także sprawy społeczne, zwłaszcza problematyka wykluczenia społecznego. Jednym z ważniejszych priorytetów mojego życia jest upowszechnianie wiedzy o historii kultury, czego konsekwencją jest współpraca z Wikipedią, a wcześniej z Filmwebem czy Programem III Polskiego Radia. Mój egotyzm pozwala mi przypuszczać, że jestem ostatnim żywym wierzącym heretykim w moim kraju, a do tego mistykiem. Więcej pewnie wyjdzie na jaw poprzez moje niezborne pisanie. Kocham też Ziemię Grodzieńską i jej dzieje. http://forum.rodygrodzienskie.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka