Potworniusz Potworniusz
276
BLOG

Po 13.12.81. Ból Kaczmarskiego, chwała Michnika

Potworniusz Potworniusz Polityka Obserwuj notkę 4

         Tak łatwo dzisiaj się sięga po "Mury" Jacka Kaczmarskiego... Ale właśnie, że to ta rocznica warto przypomnieć tego trudniejszego Kaczmarskiego, który wołał do sumień tych napychających się swoją władzą i pogardą po czerwcu 1989 roku...

         Żebyś ty Adamie Michniku wiedział, jak mnie zawiodłeś, jak ufałem w Twoją empatię, w Twoją uczciwość... Jak słuchałem z przejęciem Twoich wystąpień poselskich... I jak złamałeś swoje człowieczeństwo, rozmieniając je na pogardę wobec prostych ludzi i nietolerancję wobec innych poglądów niż Twoje własne.. Może Jacek Żakowski nie pamięta wyrzucenia Jacka Kalabińskiego w tak tragicznym dla niego i jego rodziny czasie, z Gazety którą stworzyłeś nie sam i na grzbietach prostych ludzi, także zamordowanych Górników z "Wujka".Ja pamiętam.  Żal mi Ciebie, lecz jeszcze bardziej żal mi siebie i innych, którzy dali się ponieść pieśni, a nie widzieli człowieka, z jego całokształtem, z jego butą i egoizmem.

         Dlatego w rocznicę Nocy Grudniowej to memento dla tych co uwłaszczyli się na krzywdzie i dorobku pracy prostych ludzi nieco inny Jacek Kaczmarski. Posłuchajcie. Ale też zapamiętajcie słowa tego niezwykłego Empaty Polskości:
 

Nie mówcie więc, że coś niszczę,
Nie mówcie mi, że coś szpecę
Bo moje myśli są czystsze
Niż wasze myśli i serca.
Tkwić chcę tu duszą i ciałem,
Spróbujcie mi to odebrać!
To miasto - ja zbudowałem
By mieć na starość gdzie żebrać...
Dajcie mi proszę, co łaska...

PS.

Pisane na emocjach, więc mało obiektywne, tzn. proszę o zrozumienie.

 


 

Potworniusz
O mnie Potworniusz

Potłuczony życiowo, ale jeszcze niedobity optymista. Nieco przerażony stanem debaty publicznej w Polsce. Lubię jak ludziom dobrze się wiedzie. Chciałbym by ludzie władzy widzieli społeczeństwo jako całość, organizm. Szukam ludzi podobnie myślących i ludzi, z którymi mogę się nie zgadzać, ale też szanować. Zajmuję się historią muzyki filmowej, a także genealogią Polski, zwłaszcza Grodzieńszczyzny. Bliskie są mi także sprawy społeczne, zwłaszcza problematyka wykluczenia społecznego. Jednym z ważniejszych priorytetów mojego życia jest upowszechnianie wiedzy o historii kultury, czego konsekwencją jest współpraca z Wikipedią, a wcześniej z Filmwebem czy Programem III Polskiego Radia. Mój egotyzm pozwala mi przypuszczać, że jestem ostatnim żywym wierzącym heretykim w moim kraju, a do tego mistykiem. Więcej pewnie wyjdzie na jaw poprzez moje niezborne pisanie. Kocham też Ziemię Grodzieńską i jej dzieje. http://forum.rodygrodzienskie.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka