Potworniusz Potworniusz
343
BLOG

Casus Sawickiej

Potworniusz Potworniusz Polityka Obserwuj notkę 4

Ostatnie głośne wyroki świadczą o jednym. Trzeba nam głębokiej reformy sądownictwa. Wymiar sprawiedliwości jest chory. I to nie jest akurat wina rządu Tuska, tylko całokształtu przyzwolenia na absurdalność orzecznictwa ostatnich dwóch dekad... I trzeba po latach przyznać, że kompromis z komunistami z 1989 roku w tej mierze nadal kosztuje i nadal jest aktualny - vide orzeczenie w sprawie Grudnia 1970.

I PiS nie ma za co dziękować sędziemu, jak sugerował jeden z blogerów. PiS może być tak samo przerażony orzecznictwem jak my wszyscy. A wczorajsze afirmowanie tego kuriozalnego wyroku przez koalicję PO-PSL-RP-SLD tylko utrwala ten chory układ, gdyż sędziowie funkcjonują w realnej rzeczywistości politycznej i są jej faktycznymi uczestnikami. Wieloletnia kampania niekomentowania wyroków przydała im tylko poczucia bezkarności.

A casus Sawickiej daje sygnał czytelny. Sąd pozbawia Państwo kolejnego narzędzia w walce z przestępczością. I to z właściwym sobie tupetem, powołując się na jeden z najbardziej ogólnych zapisów Konstytucji RP. Dlaczego ma on chronić posła RP, a nie chroni zwykłych obywateli?

Zapraszam do dyskusji.

Potworniusz
O mnie Potworniusz

Potłuczony życiowo, ale jeszcze niedobity optymista. Nieco przerażony stanem debaty publicznej w Polsce. Lubię jak ludziom dobrze się wiedzie. Chciałbym by ludzie władzy widzieli społeczeństwo jako całość, organizm. Szukam ludzi podobnie myślących i ludzi, z którymi mogę się nie zgadzać, ale też szanować. Zajmuję się historią muzyki filmowej, a także genealogią Polski, zwłaszcza Grodzieńszczyzny. Bliskie są mi także sprawy społeczne, zwłaszcza problematyka wykluczenia społecznego. Jednym z ważniejszych priorytetów mojego życia jest upowszechnianie wiedzy o historii kultury, czego konsekwencją jest współpraca z Wikipedią, a wcześniej z Filmwebem czy Programem III Polskiego Radia. Mój egotyzm pozwala mi przypuszczać, że jestem ostatnim żywym wierzącym heretykim w moim kraju, a do tego mistykiem. Więcej pewnie wyjdzie na jaw poprzez moje niezborne pisanie. Kocham też Ziemię Grodzieńską i jej dzieje. http://forum.rodygrodzienskie.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka