Fot.1. List do Biura Prawa i Ustroju Kancelarii Preyzdenta i Klubu Parlamentarnego PiS
Fot.1. List do Biura Prawa i Ustroju Kancelarii Preyzdenta i Klubu Parlamentarnego PiS
Doradca Doradca
70
BLOG

Za moim oknem pada śnieg

Doradca Doradca Polityka Obserwuj notkę 0

Wyjrzałem więc przez wszystkie dostępne mi okna, żeby sprawdzić, czy nie ma tam bałwanów.

Nie, tam ich nie było. Zajrzałem więc do Onet.pl i przeczytałem artykuł "Zwrot ws. wyboru sędziów Trybunału Konstytucyjnego? Kluczowe spotkanie u prezydenta Dudy":

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/zwrot-ws-wyboru-sedziow-trybunalu-konstytucyjnego-kluczowe-spotkanie-u-prezydenta/qgj1mm

Od razu zrozumiałem, gdzie oni mają swoją siedzibę – w Kancelarii Prezydenta Dudy. Jednego znam nawet z nazwiska – minister Andrzej Dera, który wypowiada się dzisiaj na temat spotkania Prezydenta z szefami klubów parlamentarnych.

Napiszę bez ogródek: albo to jest ciemnogród, albo on jest jeszcze pijany po imieninach.

Jak można bełkotać o wątpliwościach w sprawie wyboru sędziów TK:

#Uważa on, że możliwe jest przyjęcie ślubowania od 3 sędziów już wybranych, na mocy czerwcowej ustawy.#

mając moje analizy odnośnie tych wyborów, z których jednoznacznie wynika, że ten wybór nie był zgodny z prawem.

Skąd on ma mieć moje analizy? Ja je wysyłam bezpośrednio do Biura Prawa i Ustroju Kancelarii Prezydenta [Fot.1].

Moje analizy zajmują 1-2 strony, a ich przeczytanie zajmuje ok 1-2 minut. I mimo tego im wygodniej robić z siebie bałwanów.

Panie Prezydencie,

Bałwan, którego Pan zatrudnił na stanowisku ministra jest na tyle bezczelny, że uzurpuje sobie prawa Trybunału Konstytucyjnego i dyktuje Panu co ma Pan robić:

#- Jeżeli wybór był zgodny z konstytucją, to prezydent będzie musiał przyjąć ślubowanie od sędziów.#

A to jest "gówno prawda", jak mówił niezapomniany ksiądz Józef Tischner.

w 2006 r., doszło do bezprecedensowej sytuacji, gdy w stosunku osoby wybranej już przez Sejm RP na stanowisko sędziego TK, przed zaprzysiężeniem przez Prezydenta RP, ujawniły się istotne negatywne przesłanki dotyczące jej wyboru. Odroczono w związku z tym o kilka miesięcy termin zaprzysiężenia tego sędziego przez Prezydenta RP.

Dzisiaj mamy taką samą sytuację.

Pasywność Trybunału Konstytucyjnego doprowadziła do kolizji prawnej, między Regulaminem Sejmu i Ustawą o TK, co spowodowało negatywne przesłanki dotyczące wyboru sędziów.

Panie Prezydencie,

Zamiast zapraszać szefów klubów parlamentarnych, trzeba było zaprosić tych pięciu sędziów, dać im moje analizy do przeczytania i poprosić o opinię.

Sami zrezygnują z przysięgi.

Jednocześnie zaproponować im następujące rozwiązanie: wzięcie udziału w nowych wyborach sędziów.

Doradca
O mnie Doradca

Myślę więc doradzam

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka