Promiss Promiss
293
BLOG

Fenomen telenoweli historycznej

Promiss Promiss Rozmaitości Obserwuj notkę 24


Nie oglądam telewizji, z wyjątkiem reżimówki od czasu do czasu, a mianowicie od czasu do czasu zerkam na - W tyle wizji. Umiłowanie ironii wciąż nie jest mi, na szczęście, obce

Za plemiennych, pradawnych czasów pamiętam wejście "Klanu" na ekrany.

Uroczyście robiliśmy kaw...., ups - herbatę z moimi pitongami, uroczyście kupowaliśmy ciastka oraz niemniej uroczyście śledziliśmy szaleństwa klanu Lubiczów.

Potem nam przeszło i zaprawdę nie wiem czy klan żyje, lecz od tamtego czasu gremialne oglądanie tv nam się nie zdarzyło.

Czy to wina telewizyjnej zawartości pełnej koszmarków - telenowel produkcji rodzimej i obcej, czy fakt, że mieliśmy co innego do roboty, faktem jest, że do stycznia nadejszniętego roku - się nie zdarzyło

Tamte pitongi już poza domem, ostał się pitong jeden, miłujący historyję wielce.


I znów zasiadamy przed telewizornią, popijając to i owo, gdyż historia kołem się toczy.

Naprawdę czekamy, naprawdę wciąga nas coraz bardziej

Jako fanka pełnej szklanki, wyszukuję tylko plusy i nie słucham, co tam kto ma do powiedzenia na temat fajnych dukatów na oczach papcia Chmiela, czasu powstania Zdrowaś Marii i setki innych bzdetów, bo jak kto chce się czepić, to powód do czepnięcia zawsze znajdzie

Telenowela robi dobrą robotę

Moja koleżanka w pracy:

- Wiesz co Beata, wyciągnęłam Jasienicę zakurzonego. Od lat go nie wyciągałam

Znajomi dywagują nad polityką Piastów, wzrostem Łokietka, kolejnością kochanic Kazika W.

Sama sięgam do źródeł i porządkuję co tam mi kiedyś do głowy wtłaczali

Poczet królów miałam w jednym palcu

Rozmowy oscylują chwilowo wokół dwóch tematów - sylwestra w jedynce i Korony Królów

Co do pierwszego - mam ambiwalentny stosunek, drugi pasi mi wielce


Wydaje się, że z odcinka na odcinek jest lepiej, potwierdzają to historycy uczelniani :-)

Same plusy

Wszyscy oglądają,

wszyscy - z wyjątkiem historyków akademickich - się douczają,

wszyscy czują się fantastycznie znalazłszy jakiś błąd, który nie omieszkują ogłosić całemu światu

Wszyscy się integrują


Czegóż mogłabym sobie życzyć więcej?

Wyciągnięcia wniosków przez twórców serialu


Okazuje się, że polska publika interesuje się historią, numizmatyką, etnografią i całą masą innych dziedzin

Nie mówię, że w całej swej masie, bo zawsze znajdzie się ktoś preferujący serial turecki lub wenezuelski, ale warto byłoby o tym pamiętać na przyszłość

Ament



Promiss
O mnie Promiss

Nauczyciel, przewodnik po Lubelszczyźnie, pasjonat turystyki,rozkminiania, pisania, życia. Zachęcam do zawodowego kontaktu - nikt tak Lubelszczyzny nie pokaże jak Promiss :-) 508 093 668 Właścicielka bloga na innej platformie, kiedyś tam - wiele lat, w kategorii - "Absurd". Myślę, że to istotna informacja dla komentujących, zwłaszcza, że czasem wchodzę w konwencję. Ale tylko czasem.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości