prowincjałka prowincjałka
355
BLOG

Z ARCHIWALIÓW: Na marginesie

prowincjałka prowincjałka Rozmaitości Obserwuj notkę 21


Chwała Bogu na wysokości, oraz na niskości;

Pokój ludziom dobrej woli teraz, oraz we wieczności.


W taki sposób ułożyły mi się tegoroczne życzenia na Boże Narodzenie rozsyłane mailem do znajomych. Spodobała mi się ta dwuliniowa sentencja, i przy okazji przypomniała moje inne, spisywane przy okazji różnych przemyśleń - jako krótkie syntezy myślowe - na przestrzeni wielu lat. Na przykład:


Jestem człowiekiem

z krwi i kości.

Jestem człowiekiem

z dobra i złości.


Kochaj siebie, ale nie siebie samego.

Tak jak siebie kochasz, pokochaj bliźniego.


Człowiekowi dobrem służyć,

a nie myśleć, jak go użyć.


Nie ma Boga bez człowieka.

Nie ma człowieka bez Boga.


Dobro czynić dobrze: smak potrawy zależy od sosu, z jakim jest podawana.


Tutaj jest teraz.

Teraz jest tutaj.


Czas boli.

Wieczność cieszy.


Rozum – wie.

Wola – chce.


Osobowość: sposób bycia osobą, sposób bycia sobą.


Prosta droga prawdy, prosta droga krzyża.


Nie mam czasu się spieszyć.


Świąteczne serdeczności!


Całość: Z pamięci. Marginalia 1982 – 2007

https://prowincjalka12.blogspot.com/2017/01/z-pamieci-marginalia-1982-2007.html

.

w Duchu i Prawdzie: żyję dniem dzisiejszym, szykuję się na wieczność, robię swoje; rocznik 1952; katoliczka rzymska; w s24 od roku 2007; kopie wszystkich edycji tego bloga - ponad 500 notek oraz niektóre gorące dyskusje tutaj: https://prowincjalka.blogspot.com/ .

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości