Infidel. Infidel.
36
BLOG

poświęcenie pokarmów

Infidel. Infidel. Kultura Obserwuj notkę 16

Dziś udajemy się do kościoła ze święconką, by kapłan poświęcił pokarmy.

W koszyczkach przybranych borówką niesiemy chleb, sól i pieprz, chrzan, jajko, i inne pokarmy. Nieraz są w przybraniu bazie lub trawka.

Koszyczki mogą być plecione wiklinowe, z trawy, korzeni jałowca, szklane, lub z innego materiału.

Niektórzy zanoszą pętka kiełbasy i kilka pisanek.

W koszyczku znajduje się zwykle baranek lub kurczaczek.

W młodości, kiedy żyła moja Babcia, w koszyczku był cukrowy baranek z chorągiewką, który zjadałem. Teraz zamiast baranka może być króliczek Lindta. To już nie jest to samo.

Infidel.
O mnie Infidel.

W internecie nikogo nie szukam i nie szukałem. Sam chciałbym się dowiedzieć co tu robię.   tu możesz do mnie napisać<>mailto:infidel.sa@gmail.com  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura