Infidel. Infidel.
524
BLOG

Warszawa - fotozagadka drei

Infidel. Infidel. Kultura Obserwuj notkę 41

Zdjęcia przedstawiają kamienicę pięciokondygnacyjną z okresu międzywojennego. Prawdopodonie lata 1936-1938, czyli już po „Wielkim kryzysie”, na co wskazuje bogatowykończona elewacja, obłożona piaskowcem, z granitowym cokołem, kutą bramą, bazaltowym stopniem przed furtką wejściową, tynkiem szlachetnym z zaznaczonym boniowaniem od pierwszego piętra do gzymsu. Wycofana ostatnia kondygnacja oferuje typowo „defiladowy”, całkowicie nieużyteczny balkon wokół mieszkania na ostatnim piętrze, by nadać lekkość budynkowi - pomysł kopiowany przez wielu XXI wiecznych projektantów w blokowiskach.

Myślę, że wiem, kto mógł być projektantem tej kamienicy.

Gdzie to jest? 

   

13.06.2008 godz. 9:30 - zbliżenie bramy 

 

  

Podpowiedź dla varsavianistów:
Kamienica znajduje się za akacją. Na tym zdjęciu są 2-3 "hints" (sorry, brak mi słowa :( )

 

 

Gratulacje dla Dziewczyny Pingwina. Nie podałem nagrody, ale nagroda się należy - skontaktuj się, by ją odebrać.

Poniżej zdjęcie:

Jak widać, mieści się tutaj nie tylko "Porozumienie Bez Barier", ale także  biuro Aleksandra Kwaśniewskiego.

Kamienica jest niczego sobie, choć jest zaniedbana.

 

Deser

Która to ta słynna Willa na Żoliborzu?

Podpowiem, że w III RP majętni właściciele rozbudowali, zmodernizowali i nadbudowali te zgodne z socjalistycznym normatwnym 120 m2 wille na Inteligenckim Żoliborzu.

 

Infidel.
O mnie Infidel.

W internecie nikogo nie szukam i nie szukałem. Sam chciałbym się dowiedzieć co tu robię.   tu możesz do mnie napisać<>mailto:infidel.sa@gmail.com  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura