rab bożyj rab bożyj
272
BLOG

Przyczyny ludobójstwa.O odpowiedzialności Becka za klęskę II RP.

rab bożyj rab bożyj Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Kiedy w połowie lat sześćdziesiątych, przed młodzieżą jednego z krakowskich liceów stanął stary, nieco pijany góral, nikt z obecnych na sali nie spodziewał się, że za chwilę pozna najgłębiej skrywaną tajemnicę XX wieku: pozna człowieka, którego decyzja roztrzygnęła o przebiegu granic i życiu milionów, nada temu stuleciu gwałtowny i krwawy przebieg.

Góral, zadumany, zapatrzony gdzieś, w głąb pamięci mówił:

To beło tak: sedłek na Zawrat, popatrzyłek do góry, a nade mnom jakasi wielgo rzyć, a pod tom rzyciom - nogi. I płóno s niom! Jedna noga skiezła, drugo ledwo sie trzimie.

To co miałek robić? Hwyciłek za tyn rzyć i pchom! Pchom!!! Kielo siły! 

Wypchołek. 

I tak to, dzieciska, ja zratowoł Lenina.

Ej, ostomili! Zebyk ja wiedzioł, co te roncki narobiom!!! A ty, cóz mie bedzies kopoł?! Dy prowda im godom!

Wiem, że powyższa przypowieść nie wyczerpuje wszystkich zawiłości politycznej sytuacji lat 1934-1939. Ale to lepsi ode mnie nadali tej dyskusji taki właśnie ton.

rab bożyj
O mnie rab bożyj

Niepiśmienny. Pochwytałem koncepta od księdza Bohomolca i tym baki świecę Large Visitor Globe Dobra, teraz Was widzę. Całą dwudziestkę :). Kierownik stołówki poleca: Dziewczyny bez zęba na przedzie. Podgaje; Polnische Wirtschaft. Wzorce osobowe na trudne czasy; Spelunka. Poziom przekazu, a skuteczność wobec targetu; Wojny owadów, wojny ludzi. I maja na Ziemiach odzyskanych; Analiza. Poliytkal fikszyn bliskiego zasięgu.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura