Erazm Erazm
29
BLOG

PO (przy okazji) walczy z grupami interesu

Erazm Erazm Polityka Obserwuj notkę 0

 Ponieważ mam dosyć czytania o panu J.Kaczyńskim- drobna dygresja na temat działań PO.

Zwolennicy Pisu chwalili się że w czasie ich rządów walczono z przywilejami pewnych grup interesów (prawnicy, lekarze itd).

Tym razem obserwuję podobne działania PO - które wychodzą przy okazji ratowania budżetu. 

Na przykład - planowana redukcja zasiłku pogrzebowego- wg mnie bardzo słuszna (choć właściciele domów pogrzebowych zgrzytają zębami i ślą protesty..).

Zmiana w Ustawie o Lasach mająca na celu przeniesienie Lasów Państwowych do sfery budżetowej - do tej pory LP były jednostką niezależną, która w zasadzie całość zysków (sporych - cała sprzedaż drewna) przeznaczała na własną działalność. Teraz teoretycznie więcej środków powinno pójść do budżetu. Jak to w praktyce będzie - mam wątpliwości...

Słyszałem również o niepokojach w branży gospodarki odpadami - pewne lobby są b. zaniepokojone planowanymi ustawami.

Może więc kryzys budżetowy trochę niechcący ale przyczyni się do likwidacji niektórych negatywnych zjawisk.

A na horyzoncie - wprowadzenie kas fiskalnych dla lekarzy i prawników - na to nawet PiS się nie odważył podczas swoich rządów. Wprawdzie złośliwcy mogą sugerować lobby producentów kas fiskalnych- ale nie dajmy się zwariować... 

Erazm
O mnie Erazm

ojciec czwórki dzieci, czytający tylko papierowe książki,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka