zapiwniczeni zapiwniczeni
280
BLOG

ubekistan * po drugiej stronie lustra

zapiwniczeni zapiwniczeni Kultura Obserwuj notkę 1
 
TEMATY WAŻNE
 
RAPORT Z POLSKI
Niedziela, 11.21.2010, 12:08pm (GMT)


Po 30 latach nieobecności w Polsce, wizyta w okresie 20X - 12XI
Plan:
1.Piątek 22X Odczyt na Konferencji w Kielcach o Współpracy z Polonią
2.Sobota 23X- jak wyżej w Warszawie. Organizator mgr. Koprowski i ska.
3.Podróż do dr. hab. ks. Natanka – Niedziela 24X.
4.Tour : Radom, Suwałki, Koszalin, Zielona Góra, Poznań. Tematy: rodzina, Wszystkich Świętych, koledzy z e studiów na Politechnice Poznańskiej 1958/63
5. Dla podparcia  mej opinji o Polsce AD 2010- która od 20 lat wedug mnie sie wcale tak bardzo nie zmieniła dodaję fragmenty z ksiązki  KRAJ Z KSIĘŻYCA.Robię to dla tych którzy wywalali na mnie gały jak im to samo mówiłem.
6. Konkluzja: teraz jestem w 100% przekonany ze dopiero nasze wnuki obudzą się w  normalnym kraju-a mam tu na mysli przedewszystkim stan umysłowy tubylców!
Realizacja:
1 i 2. Konferencje Po przylocie na lotnisku Chopina w Warszawie miał mnie odebrać właściciel hotelu z Kielc.
Niestety nikogo pod informacja na lotnisku nie było. Po odczekaniu ponad 2 godzin zauważyłem że pomieszczenie się opróżniło poza grupą kilku taksówkarzy albo ludzi podających się za taksówkarzy. Na zmianę podchodzili pytając się czy chcę skorzystać z ich usług. Mój telefon przestał działać,z publicznego nie mogłem korzystać- nie reagował. Na kilkakrotne zapytania: młodzieniec -informator lotniska w końcu warknął abym sobie kupił kartę wskazując przy tym na kiosk.. w którym miały być .. a jak się okazało nie były. Kupiłem dopiero w kiosku z gazetami.. Używając karty próbowałem się dodzwonić do mgr. Koprowskiego i innej osoby z Katowic- ich TELEFONY nie działały. Po kolejnej godzinie czekania na kierowce z hotelu – przyjrzałem się dokładnie tej grupce niby taksówkarzy. Nie wydawało zdrowym pomysłem nawet wyjście na chodnik poza pomieszczenie..Po chwili podszedł do mnie schludnie ubrany jegomość i zaoferował mi serwis transportu. Po krótkim targu ustaliliśmy kwotę ( bilet autobusowy x 20) na trasę do Radomia do pierwszego krewniaka – brata ciotecznego Janusza.
Poniżej  tego raportu w załączniku seria tekstów jakie nadał mgr. Koprowski- nie licząc telefonów do mego domu w Kanadzie. Odpowiedziałem po bezpiecznym czasie  telefonicznie  Koprowskiemu . Także rozmawiałem z P. Kopeciem z katowic który miał też wystepować na konferencji. Organizacja konferencji została rozbita   a był to wręcz majstersztyk służb specjalnych. Jak to oktreslił pan Kopec.Drugie rozmowy tel. Odbyłem po powrocie do Polski – po 12XI. Obaj panowie zmienili nastawiuenie a p. Koprowski wmawia mi wręcz że mnie  na lotnisku nie było.  Dla przypomnienia już Swiało w laach 50 tych w Wsolnej Europie podawał że hoytelarze , ke;nerzy, taksówkarze to donosicielei do UB..  W trakcie prób organizacji konferencji – obaj panowie byli zastraszani śmiertelnymi konsekwencjami .  
CAŁY ZABIEG LIKWIDACJI KONFERENCJI POLEGA NA ODCIĘCIU EMIGRACJI OD TUBYLCÓW – POLAKÓW ŻYJĄCYCH W KRAJU. MY POLACY EMIGRANCI PRACUJACY ZA GRANICA MÓWIMY WSZYSTKIMI JĘZYKAMI SWIATA – CZEGO NIE POTRAFI NOMENKLATURA W KRAJU   A TYLKO JEJ CZĘĆ TJ. ŻYDZI.TO ONI WŁAŚNIE POCZULI SIE ZAGROŻENI UTRATA SWEJ WYŁĄCZONŚCI W TEJ DZIEDZINIE. DLATEGO ROBIA WSZYSTKO W KRAJU JAK I ZA GRANICA ABY EMIGRACJE ZAGRANICZNĄ TRZYMAĆ ZDALA OD POLAKÓW ZYJĄCYCH W KRAJU.  I to właśnie chciałem przekazać na konferencji.
3. Do dr.hab.ks. Natanka – nie mogliśmy w niedzielę jechać bo znajomemu z Kielc zepsuło się sprzęgło.
Tour po Polsce:
Celem jest odnowienie kontaktu z rodzina, kolegami z uczelni PP, wizyty na cmentarzach – 30 rocznica zgonu rodziców i Teścia, ocena stanu Poski w materii i duchu ludności tzw. tubylców..
Radom
Seria nieporozumień trwała jeszcze pół godziny w Radomiu gdy z kierowcą próbowaliśmy znaleźć szeregowy dom na osiedlu Na Stoku. Był już zmierzch. Po kilku telefonach i gdy Janusz wyszedł z psem na spacer udało nam się jego dom zlokalizować. Janusz to mój brat cioteczny więc nie było problemu aby znależć grób mej Matki w Krępie Kościelnej. Krótki raid po obwodnicy na trasie przelotowej doprowadził nas do pięknego kompleksu motelu z restauracją (LEŚNY DWÓR   www.lesnydwor.eu ) gdzie zaliczyliśmy oryginalne danie polskie : żurek w wytłoczonym polskim chlebie poprzedzony specjalnym ,śledziem z cebula. Po dwóch dniach wyjazd do Suwałk. Ten odcinek pokonałem  W 12 GODZIN od 8 mej do 8 mej w idealnym połączeniu – pociągiem.

Suwałki.
Tu gościłem u Bolka kolegi ze studiów który jest typowym „chłopakiem z jednej wsi” -całe życie mieszka w Suwałkach. Nie było problemu w odwiedzeniu grobów mej teściowej i teścia oraz koleżanki która w wieku 24 lat tragicznie  zmarła w 1964. Bolek totalnie oddany rodzinie obecnie służy wnukom transportem aby odciążyć rodziców – tj. swoje córki Dyskusje o ocenie sytuacji w Polsce – urwaliśmy na tym że on był w Polsce i wie wszystko a ja nie – więc nic nie wiem. Zaproponowałem abyśmy pozostali na fakcie że on jest „tubylcem” a ja „dezerterem” w trosce o to że jago zagrycha z polskich wędlin super nalewka w ogromnej butelce – nie znikła ze stołu.
Chciałem zostać kilka dni w Centrum Rozwoju-www. na Wigrach ( dawny klasztor) ale nie wiedzieliśmy czy w Jesieni działa..po wizycie tam okazało się ze tak ale już wykupiłem bilet na autobus do Gdańska więc następnego dnia wyjechałem do Koszalina ( 9 godz autobus i 2 godz pociągiem).Odcinek na suwalszczyżnie – to kara za grzechy – droga do olecka była straszna – myślałem że autobus się rozleci- potem już poszło gładko. Jak dotąd wytrzymywałem z Tubylcami 2 dni.

Koszalin
To moje miasto „rodzinne”. Tu kończyłem szkołę podstawową ogólniaka -TPD- i pracowałem od 1970r do wyjazdu na kontrakt w Libii w 1980r. Tu jest moje mieszkanie i dom który wybudowałem w stanie surowym z zabezpieczeniem...Dom już pieknie wykończony i wygląda na najlepszy na osiedlu. Pozostawiłem sprawę do rozliczenia rodzinie.Zapaliłem świeczki na grobach ojca i stryjka Daniela z żonA ORAZ JEGO SYNA Ryszarda SZEWCZYKA  który  jako półkownik wojsk ONZ zginął w Tadzikistanie wraz z obserwatorami tamtejszych demokratycznych wyborów .Talibani z Afganistanu zamordowali go wraz z oficerami z Argentyny i Japonii.Od Prezydenta Tadzykistanu Ryszard dostał pośmiertnie najwyższe odznaczenie a od polskiego – Kwasniewskiego/Stolzzmana –nic.  Z Zakochana rodzinąw moim domu i meiszkaniu rodzina wtrwałem 5 dni a to dlatego że podparłem się wizytą u Hani –prof medycyny która chodziła ze mną do ogólniaka i 3 lata na PP zmieniając potem kierunek z politwechniki na medycyne
 
I to z pełnym sukcesem takim że jeszcze dziś pisze naukowe książki i wykłada na Akademii Medycznej! Spotkanie z rodziną Hani przeniosło sie do domu jej siostry gdzie spędziłem najlepszy czas w mej podróży. Co intelekt to intelekt!
 
Zielona Góra.
Tutaj zawitałem do Kolegi ze studiów Franka. Wizyta trwala 3 dni . W  tym mieście pobudowano przepiekne Centrum Sportowe i Palmiarnie.Pieknie też  wykończono stray rynek likwidując dostę samochodami. Dzieki uprzejmosci kolegi zwiedziliśmy też skansen starego budownictwa i muzeum gdzie eksponowano historię produkcji wina i katownie. Ponieważ z Frankiem mamy podobne problemy nie było rozbieżnosci zdań pobyt skróciłe z uwagi na jego wyjazd na narty do Austrii.
 
Poznań.
 To jest miasto mej młodości i studiów  1958/63.Tu mieszka też moja rodzina ze strony mej matki a w niej istnieje wujek Tadeusz  który ma 95 lat i co najważniejsze ma sie dobrze.Tu rezyduje moj drugi cioteczny brat  Andrzej- bliżniak tego z Radomia. Kozystając z gościnności
I transportu rodziny udało mi sie zwiedzić Starówkę , oba centar handlowe Malta i Browar oraz z  zewnątrz nowy stradion Lecha. Byłem też na uczelni gdzie nasz stary budynek dalej wygląda na najładniejszy. Próba zwiedzenia III etapu rozbudowy została zablokowana  przez ochraniarza a gdy usłyszał od Andrzeja że ja po 30 lataqch – to mało mnie nie obalił wzrokiem- co potwierdza ze dawne UB, ORMO ZOMO to dziś Ochrona zakładów sprywatyzowanych przez ich kolegów na ich własność. Browar – centrum handlowe to majstersztyk budowlany w procesie adaptacji starych obiektów na nową funkcje! Zrobił to Kulczyk z udziałem prezydenta  Grobelnego któremu póżniej publika zarzuciła tanie sprzedanie starych zabudowań.Inwestycja o wartosci ponad pół miliarda zł. – tłumaczy ich doskonale .Ja bym ich za to wynagrodził. Ale to też doprowadziło do ruiny istniejące ineteresy starego centrum Poznania które powinno natychmiast być przeprojektowane funkcjonalnie – np tak jak to zrobili Anglicy: Biura , gabinety – słowem coś co nie wymaga olbrzymich parkingów.  Przedostatni dzień spędziłem na krótkim spotkaniu z kolegami z Poznania którzy pojawili sie w liczbie 7 dmiu w tym piekna i młoda koleżanka.. czego nie moge powiedzieć o kolegach którzy wyglądem przekroczyli znacznie nasz wiek kalendrzowy.  11.XI to dzień niepodległości i chociaz w części deszczowy to poznaniacy uczcili solidnie . Wieczorem 7.20 pm wystartowałem pociągiem  do Warszawy w droge powrotną.
 
Wnioski i  konkluzje.
  1. Nie daje sie zauważy wielkich zmian w Polsce – a raczej odwrotnie – jest to demontaż gospodarki PRL bez budowy nowych zakładów.
  2.  Szczególnie nędznie wyląda Polska  B
  3.  Upada ogromnie komunikacja publiczna – PKP i PKS – co jest s[powodowane ogromnym przyrostem liczby samochdów osobowych
  4. Rewelacja dla mnie było masowe stosowanie  ROND  na krzyżówkach przy czym będący na rondzie ma pierwszeństwo!!
  5. Niesamowita ilość starych – srednio ponad 10 letnich samochodów.Ludzie je parkują wszędzie. Jazda po drogach – b. Niebezpieczna.
  6. Daje sie zauważyć nawrót do czasów terroru politycznego z PRL. Masowo występuje tablice z rudym liderem Tuskiem. – nieudolna kopia liderów z PRL czy obecnej Korei Płn.
  7. Zwykła miedzyludzka solidarność została zmasakrowana w rezultaci stanu wojennego
Co jest największą zbrodnią Jaruzelskiego  dotychczas za ten stan nieukaranego.
       8.Społeczeństwo jest totalnie zdemoralizowane.Oszustwa i fałsz są  na porządku dziennym.
           Zysk jest uzasadnieniem lażdej podłości.
9.Bardzo nieprzyjemna obsługa informacyjna  zarówno na lotnisku Chopin jak i na stacjach PKP i PKS.
10.Wracam  do siebie  z myślą że tylko nastę pne pokolenia  mogą dojść do jakiejś
           Równowagi psychicznej i moralnej. Tylko czy wtedy jeszcze będzie istnieć Polska?
                                                                                                                          Wydawca
PS Kolejna podpórka o demontażu przemysły stoczniowego przez ulubieńca samobójczej publiki w Polsce - Tuska który podaje się za polskiego Premiera 
Web593
DEMONTAŻ ZAKŁADÓW PRL
stocznie remontowe DO LIKWIACJI

27 lipca odbyło sie przekazanie 
 szóstego patrolowca dla Króiestwa Norwegii, którego budowę zlecono szczecińskiej stoczni remontowej Gryfia. Ostatni siódmy powinien opuścić stocznię w czwartym kwartale bieżącego roku. Być może będąto jedne z ostatnich jednostek, jakie opuściły zakład (postrzegany nie tylko jako remontowy, ale także specjalistyczny zajmujący się obok remontów budową nowych jednostek pływających dla armatorów z całego świata), gdyż ten boryka się z poważnymi problemami finansowymi. Jak informują stoczniowcy spółka zwolniła już 100 osób bez podania powodów rozwiązania umów o pracę. Wprawdzie Gryfia nadal zatrudnia tysiąc osób, jednakże sytuacja finansowa spółki, jeżeli wierzyć głównemu udziałowcowi -Agencji Rozwoju Przemysłu, uległa dramatycznemu pogorszeniu. Działające na terenie zakładu związki zawodowe (NSZZ "S", "Solidarność 80" i Wolne Związki Zawodowe Pracowników Gospodarki Morskiej) przekazały zarządowi firmy pismo informujące o wejściu w spór zbiorowy, Związkowcy obawiają się dalszych zwolnień, gdyż na nich ma opierać się planowana restrukturyzacja stoczni. Wprawdzie prezes Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia SA zapewnia, iż wprowadzany "plan głębokiej restrukturyzacji" "nie przewiduje zwolnień pracowników na skalę większą niż niezbędne korekty w zatrudnieniu", to nikt w te obietnice nie wierzy. Od początku tego roku stocznia Gryfia zwolniła 29 osób i planowana jest dalsza redukcja zatrudnienia.
Interesujące, iż mimo kryzysu w transporcie morskim stocznia remontowa Gryfia rok 2009 zakończyła zyskiem. Przychody ogółem za 2009 rok wyniosły ponad 200 mln z), a zysk netto wynióst 1,5 mln z!. Stocznia wyremontowała w roku ubiegłym 173 jednostki, tj.ok. 40 jednostek mniej w porównaniu z rokiem 2008. Były to głównie drobnicowce (60), masowce (20), tankowce (18) oraz chłodnicowce i statki typu ro. W październiku 2009 r. Gryfia wygrała przetarg na dokończenie budowy statku, którego budowęrozpoczęła upadła Stocznia Szczecińska Nowa, Skąd zatem tak nagle pogorszenie kondycji finansowej przedsiębiorstwa? Zapytany o to przez "Naszą Polskę" główny udziałowiec - Agencja Rozwoju Przemysłu - nie udzieli! odpowiedzi na to pytanie.Wszystko wskazuje na to. że zamiast opracować plan ratowania stoczni, prowadzi grę obliczoną na likwidację zakładu.
- Rząd absolutnie nie chce pomóc stoczniom remontowym zaliczającym się do sektora obronnego - stwierdził w rozmowie z "NP" eurodeputowany PiS Marek Gróbarczyk,Trwa proces drenowania polskiej gospodarki i niszczenia przemysłu okrętowego. - Unia Europejska dąży do tego, żeby całkowicie zlikwidować przemysł stoczniowy w Polsce, na co jest przyzwolenie polskiego rządu. Kolejnym krokiem będzie prywatyzowanie lubzamykanie stoczni remontowych - ostrzegł. Głównie chodzi o trzy stocznie remontowe: Nautę, Gryfie i Morską Stocznię Remontową. - Przemysł stoczniowy w Polsce za sprawą bardzo frywolnej polityki Donalda Tuska po prostu przestał istnieć - powiedział Gróbarczyk. Przypomniał, że jeszcze w 2005 roku Stocznia Szczecińska znajdowała się na piątym miejscu w Europie pod względem budowanych statków. W 2004 r. Polska pod względem posiadanych zamówień plasowała się po Niemczech na drugim miejscu, natomiast pod względem wyprodukowanych statków - na trzecim miejscu w Europie. W 2009 r. nasze stocznie zajęły już odpowiednio: 8 i 9 miejsce. W globalnej produkcji miała 2,2 proc. udział (liczony w CGT). Według ORG MG, cytowanego przez portal internetowy wnp.pl, polskie stocznie wybudowały w 2009 f. jednostki o łącznej pojemności 240 tys. CGT (według GUS, o pojemności brutto - GT - 335 tys.).możliwości na wznowienie w Polsce produkcji stoczniowej. - Trzeba by wpompować ogromne pieniądze, aby uruchomić przemysł stoczniowy. Takich pieniędzy nikt nie zainwestuje w tak niepewną branżę-stwierdził. Nie ma żadnych planów pomocy polskim stoczniom ani ich odbudowy. - W przyjętym założeniu Donald Tusk chciał i zlikwidował przemysł stoczniowy. To jest jedno wielkie kłamstwo, że podjęto próbę znalezienia inwestora. Kupiono opinię publiczną, kupiono pracowników, dając im wielkie odprawy. czemu nasza partia Prawo i Sprawiedliwość się sprzeciwiła. W naszej opinii specustawa, przeciwko której głosowaliśmy, była jednym wielkim szwindlem prowadzącym do zamknięcia stoczni - nie krył oburzenia Gróbarczyk, tłumacząc, że na całym świecie nie ma ani jednej stoczni, która pozwoliłaby sobie opierać się tylko i wyłącznie na rachunku ekonomicznym. Zwrócił przy tym uwagę na konieczność przyznania dofinansowania ze strony państwa, tak jak jest to w przypadku stoczni niemieckich.  Blisko 70 mid euro zostało przeznaczone na fundusz gwarancyjny dla stoczni i wszystkie one w momencie upadku polskiego przemysłu stoczniowego, zanotowały wzrost zamówień. Na dzień dzisiejszy jest to w Niemczech odradzająca się gałąź gospodarki - zauważył eurodeputowany.
Tymczasem Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwa Gospodarki winą za kondycję polskiego przemysłu okrętowego obarcza światowy kryzys oraz trudną sytuację na silnie konkurencyjnym, globalnym rynku statków, który w 80 proc. zdominowali azjatyccy armatorzy. W ocenie resortu to zła koniunktura na rynku okrętowym doprowadziła do sytuacji, w której liczba zawartych przez stocznie nowych kontraktów drastycznie spadla. - To jest wina tak nieudolnego rządu, tak nieudolnego premiera, który nie byl w stanie zachować przemysłu stanowiącego kluczową branżę w Europie - ripostował Gróbarczyk. - Każda ze stoczni niemieckich zanotowała wzrost zamówień i nie jest to skutek tylko i wyłącznie poprawiającej się koniunktury. Wprzemyśle okrętowym jest lekkie drgnięcie, ale nie na skalę z 2006 czy 2007 roku, kiedy to na potęgę budowano statki. Natomiast można zauważyć, że wszystkie stocznie notują wzrost zamówień, żadna stocznia nie splajtowała - dodał, - Rząd niemiecki utworzył specjalny fundusz gwarancyjny i pompuje publiczne pieniądze w swoje stocznie. To jest tak, że im wolno, nam natomiast nie było wolno tego zrobić - skonstatował,
W obecnej sytuacji nie sposób będzie pozyskać inwestora dla polskich stoczni. Wynika to zarówno z czynnika ryzyka, jak i faktu, że zachodnie stocznie nie wykorzystują przy realizacji zamówień pełnej mocy produkcyjnej, zatem zakup polskich stoczni jest z ich punktu widzenia bezcelowy. Tym bardziej że sporo zyskały na upadku polskich zakładów przemysłu okrętowego, gdyż mogły przejąć część realizowanych przez niezamówień. Reaktywowanie działalności stoczni uniemożliwia również dokonana wyprzedaż myśli technicznej
Wyprzedaży Gdyni ciąg dalszy
 Rozpoczęła się kolejna faza wprowadzonej tzw, specustawa stoczniową wyprzedaży majątku Stoczni Gdynia SA oraz zakładu Stocznia Szczecińska Nowa. 15 września odbędą się przetargi na sprzedaż nieruchomości. Jeżeli nowego właściciela majątku nie uda się wyłonić w drodze przetargu, 18 października zostanie przeprowadzona aukcja. W wyniku zeszłorocznych przetargów i aukcjinabywców znalazło 9 z 19 pakietów majątku Stoczni  Szczecin. W przypadku gdyńskiego zakładu było to 25 spośród 37 pakietów. Na przeprowadzeniekolejnych licytacji aktywów stoczni Gdynia i Szczecin, które nie znalazły w ubiegłym roku nabywców, zgodziła się pod koniec kwietnia br, Komisja
Europejska.
                                                                                                     AnnaWiejak
 

 
ZAŁĄCZNIK:
ZGINĄŁ POLAK Z KANADY!
Proszę o pilny telefon ( 48 ) 664 697 267 do Kielc w Polsce
Tuesday, October 26, 2010 9:45 PM
From:
"Eugeniusz Koprowski" <koprowski_e7@wp.pl>
To:
"Bohdan Szewczyk" <bszewczyk@yahoo.com>
Sz.P.  Bohdan Szwwczyk
Redaktor Naczelny i Wydawca INFONURT 2
======================================

Dostojny Panie Redaktorze !
Miałem dzisiaj telefon z Ambasady  Kanady w Polsce .
Proszą mnie o podpisanie meldunku o zaginięciu Pana Osoby i pilne 
przekazanie meldunku na Policję ! O ile nie zadzwoni Pan do mnie , jutro 
to jest 27.X.2010r. do południa w.g. czasu warszawskiego zgłaszam na 
piśmie Pana zaginięcie na Policji. Prosiłem Pana drogą elektroniczną o 
telefon.Zawiadomiłem Ambasadę,że się Pan nie odzywa i nie odbiera moich 
telefonów . Także nie odbiera Pan telefonów Ambasady Kanady w Polsce . 
To jest wystarczający powód by nadać polny  bieg sprawie, prosząc o 
Policyjne dochodzenie .
Serdecznie pozdawiam . Raz jeszcze proszę o pilny kontakt telefoniczny > 
Z poważaniem E. Koprowski , tel. kom. (48 ) 664 697 267 .
Nickname: Eugeniusz Koprowski Email adres: koprowski_e7@wp.pl Adres: 25-327 Kielce4, Wielkopolska 12/19 , POLSKA Telefon: 48664697267 Wiadomosc: Sz.P. Bohdan Szwwczyk Ewdaktor Naczelny i Wydawca INFONURT 2 ============================ Dostojny Panie Redaktorze ! Miałem dzisiaj telefon z Ambasady Kanady w Polsce . Proszą mnie o podpisanie meldunku o zaginięciu Pana Osoby i pilne przekazanie meldunku na Policję ! O ile nie zadzwoni Pan do mnie , jureo to jest 27.X.2010r. zgłaszam na pismie Pana zaginiecie na Policji. Prosiłem Pana drogą elektroniczną o telefon.Zawiadomiłem Ambasadę,że się Pan nie odzywa i nie odbiera moich telefonów . Także nie odbiera Pan telefonów Ambasady Kanady w Polsce . To jest wystarczający powód by nadać nor bieg sprawie, prosząć o Policyjne dochodzenie . Serdecznie pozdawiam . Raz jeszcze proszę o pilny kontakt telefoniczny > Z poważaniem E. Koprowski . tel. kom. (48 ) 664 697 267 .
To:
71342.1611@compuserve.com, "Bohdan Szewczyk" <bszewczyk@yahoo.com>, maria.szymocha@aagi.ca
Ekscelencjo, Dostojny Panie Ambasadorze !
W załączeniu przesyłam informację o zaginięciu Pana Redaktora Bohdana Szewczyka z Kanady
z prosbą o zyczliwą pomoc, zainteresowanie i udzielenie nam szczegółowych informacji w sprawie
zaginionego. Serdecznie pozdrawiam Eugeniusz Koprowski , e-mail :koprowski_e7@wp.pl , tel. kom. (48) 664 697 267 .
   
Wydrukowane ze stron: poczta.wp.pl 
Od:   Eugeniusz Koprowski <koprowski_e7@wp.pl>  
Do:    <redakcja.bip@swietokrzyska.policja.gov.pl>,  <rzecznikkmp@swietokrzyska.policja.gov.pl>,  <mienie@slaska.policja.gov.pl>, Bohdan Szewczyk <bszewczyk@yahoo.com>  
Data:   Sobota, 23 Października 2010 19:08  
Temat:   Zgłoszenie o zaginięciu Pana Redaktora Naczelnego i Wydawcy INFONURT 2 z Kandy - Gościa I Kongresu Gospodarki Świętokrzyskiej   
 
Nadawca ( osoba zgłaszająca ) :                                Kielce, 23.X.2010 r.
mgr Eugeniusz Koprowski
25-327 Kielce, ul. Wielkopolska 12/19
e-mail : koprowski_e7@wp.pl
tel. kom. (48) 664 697 267
 
Adresat :
 
IV Komisariat Policji Kielce, ul. Śniadeckich 14 ,
tel. (041) 349 32 60 (czynny całą dobę) , fax. (041) 349 32 55
Komenda Miejska Policji w Kielcach
Komenda Wojewódzka Policji w Kielcach
 
                                 Zgłoszenie o zaginięciu Obywatela Kanady,
                             polskiego pochodzenia Pana Bohdana Szewczyka
 
Na zaproszenie Stowarzyszenia Parlament Ekologiczno-Rolny RP i Komitetu Wyborczego
Wyborców Kongres Gospodarki Świętokrzyskiej w dniu 21.X.2010r. około godz. 14.55
przyleciał samolotem farncuskich linii lotniczych z Paryżą Redaktor Naczelny i Wydawca Infonurtu 2  Pan Bohdan Szewczyk . Został zaproszony przez nas na I Kongres Gospodarki Świętokrzyskiej i miał wyglosić wykład : jak , w świetle najnowszych opracowań
uniwersytetów amerykańskich należy  organizować i zorganizować I Kongres Gospodarki
Polsko-Polonijnej w Kielcach , który został zaplanowany na 22-23.X.2011 rok.
Fakt przylotu w/wym. do Warszawy  potwierdziła anonimowo jakaś kobieta z Kanady do której zadzwoniłem na telefon stacjonarny : 001 905 873 0961 , podany mi przez Pana Redaktora Bohdana Szewczyka 18.X.2010 r. listem elektronicznym . Twierdziła,że Pan B Szewczyk wylądował
na Lotnisku w Warszawie, nie zastał na nim Andrzeja Borowieckiego i udaje się do Radomia  Teraz pod tym telefonem nikt nie odpowiada, a zgłasza się li tylko sekretarka automatyczna ..
Cytuję fragment listu : " u mnie wszystko OK , będę tak jak obiecałem. bszewczyk 
001-905-873-0961  komórka 001905 703 9040 - tylko w razie koniczności ".
Dotąd w/wym. Obywatel Kanadyjski nie zgłosił się na na Kongres , a osoba ,która miała Go odebrać z Lotniska Chopina w Warszawie, twierdzi,że 3 godziny czekała i poszukiwała na Lotnisku
w/wym. Pana , bez rezultatu pozytywnego . W moim imieniu z Lotniska w/wym. Redaktora miał odebrać Pan Andrzej Borowiecki , tel. kom. 691 022 640 .
Odtąd czynione poszukiwania telefoniczne i telefoniczne zawiadomienie Policji w Kielcach
jeszcze w dniu 21.X.2010 r. , a także listy elektroniczne nie dały pozytywnego rezultatu  . Poszukiwany nie odpowiada na telefony i listy elektroniczne. Jesteśmy zaniepokojeni o los ,zdrowie
i życie zaginionego Obywatela Kanady . Prosimy o pilną  , wszechstronną pomoc . W pierwszej kolejności proszę o ustalenie czy Pan Bohdan Szewczyk w dniu 21.X.2010 r. przyleciał do Polski
i wylądował na Lotnisku Chopina w Warszawie ? Liczymy na zatroskanie losem Pana Bohdana Szewczyka i zyczliw.ą pomoc. Jako osoba zapraszająca proszę o szczegółowe informacje .
Z poważaniem mgr Eugeniusz Koprowski , 25-327 Kielce, Wielkopolska 12/19 , e-mail : koprowski_e7@wp.pl , rel. kom. 664 697 267 .
Zawiadomienie
Saturday, October 23, 2010 7:49 PM
From:
"Eugeniusz Koprowski" <koprowski_e7@wp.pl>
To:
wsaw@international.gc.ca, "Bohdan Szewczyk" <bszewczyk@yahoo.com>
Ekscelencjo, Dostojny Panie Ambasadorze !
W załączeniu przesyłam informację o zaginięciu Pana Redaktora Bohdana Szewczyka z Kanady
z prosbą o życzliwą pomoc, zainteresowanie i udzielenie nam szczegółowych informacji w sprawiezaginionego. W/wym. jest Redaktorem Naczelnym i Wydawcą Infornurt-u 2 ,który został przez nas zaproszony na I Kongres Gospodarki Świętokrzyskiej .W/g posiadanych informacji w/w. przybył do Polski 21.X.2010 r. i nie dotarł  na nasz Kongres  Dotąd Go poszukujemy. i prosimy w tym o pomoc
Waszą  Ekscelencję . 
Serdecznie pozdrawiam Eugeniusz Koprowski , e-mail : koprowski_e7@wp.pl , tel. kom. (48) 664 697 267 . 
Wydrukowane ze stron: poczta.wp.pl
Od:   Eugeniusz Koprowski <koprowski_e7@wp.pl> 
 
Do:    <redakcja.bip@swietokrzyska.policja.gov.pl>,  <rzecznikkmp@swietokrzyska.policja.gov.pl>,  <mienie@slaska.policja.gov.pl>, Bohdan Szewczyk <bszewczyk@yahoo.com> 
 
Data:   Sobota, 23 Października 2010 19:08 
 
Temat:   Zgłoszenie o zaginięciu Pana Redaktora Naczelnego i Wydawcy INFONURT 2 z Kandy - Gościa I Kongresu Gospodarki Świętokrzyskiej  
 
Nadawca ( osoba zgłaszająca ) :                                Kielce, 23.X.2010 r.
mgr Eugeniusz Koprowski
25-327 Kielce, ul. Wielkopolska 12/19
e-mail : koprowski_e7@wp.pl
tel. kom. (48) 664 697 267
 
Adresat : 
IV Komisariat Policji Kielce, ul. Śniadeckich 14 ,
tel. (041) 349 32 60 (czynny całą dobę) , fax. (041) 349 32 55
Komenda Miejska Policji w Kielcach
Komenda Wojewódzka Policji w Kielcach 
 
                                 Zgłoszenie o zaginięciu Obywatela Kanady,
                             polskiego pochodzenia Pana Bohdana Szewczyka
 
Na zaproszenie Stowarzyszenia Parlament Ekologiczno-Rolny RP i Komitetu Wyborczego
Wyborców Kongres Gospodarki Świętokrzyskiej w dniu 21.X.2010r. około godz. 14.55
przyleciał samolotem farncuskich linii lotniczych z Paryżą Redaktor Naczelny
i Wydawca Infonurtu 2  Pan Bohdan Szewczyk . Został zaproszony przez nas na I Kongres Gospodarki Świętokrzyskiej i miał wyglosić wykład : jak , w świetle najnowszych opracowań
uniwersytetów amerykańskich należy  organizować i zorganizować I Kongres Gospodarki
Polsko-Polonijnej w Kielcach , który został zaplanowany na 22-23.X.2011 rok.
Fakt przylotu w/wym. do Warszawy  potwierdziła anonimowo jakaś kobieta z Kanady do której zadzwoniłem na telefon stacjonarny : 001 905 873 0961 , podany mi przez Pana Redaktora Bohdana Szewczyka 18.X.2010 r. listem elektronicznym . Twierdziła,że Pan B Szewczyk wylądował
na Lotnisku w Warszawie, nie zastał na nim Andrzeja Borowieckiego i udaje się do Radomia  Teraz pod tym telefonem nikt nie odpowiada, a zgłasza się li tylko sekretarka automatyczna ..
Cytuję fragment listu  Pana Redaktora Szewczyka B. skieriwanego do mnie  " u mnie wszystko OK , będę tak jak obiecałem. bszewczyk 001-905-873-0961  komórka 001905 703 9040 - tylko w razie koniczności ".
Dotąd w/wym. Obywatel Kanadyjski nie zgłosił się na na Kongres , a osoba ,która miała Go odebrać z Lotniska Chopina w Warszawie, twierdzi,że 3 godziny czekała i poszukiwała na Lotnisku
w/wym. Pana , bez rezultatu pozytywnego . W moim imieniu z Lotniska w/wym. Redaktora miał odebrać Pan Andrzej Borowiecki , tel. kom. 691 022 640 .
Odtąd czynione poszukiwania telefoniczne i telefoniczne zawiadomienie Policji w Kielcach
jeszcze w dniu 21.X.2010 r. , a także listy elektroniczne nie dały pozytywnego rezultatu  . Poszukiwany nie odpowiada na telefony i listy elektroniczne. Jesteśmy zaniepokojeni o los ,zdrowie
i życie zaginionego Obywatela Kanady . Prosimy o pilną  , wszechstronną pomoc . W pierwszej kolejności proszę o ustalenie czy Pan Bohdan Szewczyk w dniu 21.X.2010 r. przyleciał do Polski
i wylądował na Lotnisku Chopina w Warszawie ? Liczymy na zatroskanie losem Pana Bohdana Szewczyka i zyczliw.ą pomoc. Jako osoba zapraszająca proszę o szczegółowe informacje .
Z poważaniem mgr Eugeniusz Koprowski , 25-327 Kielce, Wielkopolska 12/19 , e-mail : koprowski_e7@wp.pl , rel. kom. 664 697 267 .
Proszę o pilny kontakt! Za pół godziny zgłaszam na piśmie Policji Pana zaginięcie....
Saturday, October 23, 2010 4:48 PM
From:
"Eugeniusz Koprowski" <koprowski_e7@wp.pl>
To:
"Bohdan Szewczyk" <bszewczyk@yahoo.com>
Szanowny Panie Bohdanie !
Pod podanym telefonem stacjonarnym poinformował nas Kobieta ,że Pan wylądował w Warszawie i nikt Pana na lotnisku CHOPINA nie odebrał . Tam przez 3 godziny czekał na Pana i poszukiwał Pana nasz Przedstawiciel Pan Andrzej Borowiecki ( 48) 691 022 640 , który miał Pana przenocować w swoim Hoteliku Zajeżdzie Mistrz i Małgorzata w Borkowie k. Kielc. Wieczorem dowiedziałem się od Pana Borowieckiego ,że Pana nie zastał na Lotnisku w Warszawie .Dotąd Pan się nie odzywa , nie odbiera telefonów i poczty elektronicznej. Co się z Panem dzieje ? Jesteśmy mocno zaniepokojeni o Pana . Otrzymałem dwa dziwne sms szatanistyczne 66663333  , co wzmożyło moje zaniepokojenie i troskę o Pana los. Gdzie Pan jest? Co się stało ? Proszę o pilny kontakt .... Pozdrawiam  . Z wyrazami Szacunku
Eugeniusz Koprowski  tel.  (48) 664 697 267 ; e-mail : koprowski_e7@wp.pl  
[Infonurt2] - Za 2 godziny zgłaszam na Policję zaginięcie Pana Red. Bohdana Szewczyaka
Saturday, October 23, 2010 2:48 PM
From:
"koprowski_e7@wp.pl" <koprowski_e7@wp.pl>
To:
bszewczyk@yahoo.com
Nickname: Eugeniusz Koprowski Email adres: koprowski_e7@wp.pl Adres: 25-327 Kielce4, Wielkopolska 12/19 , POLSKA Telefon: (48) 664697267 Wiadomosc: Dostojny Panie Bohdanie Szewczyk , Wydawco i Redaktorze Naczelny Infonurtu 2 : 1) Samochód po Pana wysłałem dwa razy a) pierwszy na trasie Warszawa - Kielce uległ wypadkowi ; 2) natychmiast po tym wypadku wyjechał drugim samochodem po Pana na Lotnisko Chopina w Warszawie osobiście Pan Andrzej Borowiecki , tel. ( 48 ) 691022640 - ten telefon podałem Panu i z tym Panem miał sie Pan kontaktować . Znał Pan także do mnie nr telefonu : (48) 664 697 267 . Po przylocie do Polski nie nawiązał Pan z nami żadnego konaktu telefonicznego i dotąd nie odpowiada Pan na nasze meile elektoniczne i nasze telefony . 3) Eaz udało mi się połaczyć z jakąś Panią ,która odebrała telefon stacjonarny i podał,że Pan wylądował w Warszawie i udaje się Pam do Radomia . 4) Szukaliśmy Pana w Radomiu i w Warszawie oraz w Kielcsch .Dzwonilismy na Policję w Kielcach i na Policję Lotniska Miedzynarodowego w Warszawie . Nikt nie może sprawdzić i potwierdzić tego czy Pan przyleciał do Polski, dotąd dopóki nie wpłynie meldunek o zaginieciu Pana Osoby . Wobec milczenia Pańskich relefonów i braku odpowiedzi na mój list elektroniczny, za 2 godziny skłądam meldunek o zaginięciu w Polsce Red. Bohdana Szewczyka. * Jeżeli Pan może proszę natychmiasy odpowiedzieć gdzie Pan jest, co się z Panem dzieje ? Od 21.X.2010 r. nie śpię, poszukuję Pana i lękam się o Pańskie zdrowie i życie !. W sierpniu br. przeszedłem poważną operację serca i zawał serca . Proszę o pilny konrakt, bo z wycieńczenia i zaniepokojenia , zmaerwienia mogę dostać kolejnego , śmiertrlnego zawału serca ... Czy chce Pan mieć moje życie na sumieniu ? Proszę o pilny kontakt . Pozdrawiam. Eugeniusz Koprowski z Kielc . e-mail : koprowski_e7@wp.pl , tel. kom. ( 48 ) 664 697 267
 
 
 
 
 
Ekscelencjo,
przed chwilą pierwszy raz od 18.X.2010r. Redaktor Naczelny Infonurtu 2 Pan  Bohdan Szewczyk z Kanady potwierdził w telefonicznej rozmowie ze mną ,że żyje i przebywa w Kanadzie.
Jest to dla nas radosna informacja . W ZWIĄZKU Z POWYŻSZYM odwołuję akcję  poszukiwania zaginionego w Polsce Obywatela Kanadyjskiego .Dziękuję za dotychczasowe zatroskanie  losem Pana B. Szewczyka i telefoniczny kontakt Waszej Ambasady ze mną w tej sprawie . Serdecznie pozdrawiam . Z wyrazami głębokiego Szacunku  mgr Eugeniusz Koprowski , tel (48 ) 664 697 267  , e-mail : koprowski_e7@wp.pl .
Infonurt2 : Przed chwią skonczyłem rozmowę z p.Koprowskim który twierdzi że jego znajomi byli na lotnisku i nie mogli mnie spotkać – bo mnie nie było! Ale jaja!I to są jego zaufani ludzie których zna wiele lat!
Arystokracja w czasie okupacji sowieckiej i Polacy w czasie transformacji
 
Str. 195-197  Country in the Moon , Michael Moran
 
Na śniadaniu w warszawskim ogrodzie w Młocinach z krewną Izabeli Czartoryskiej, rozmawialiśmy o przeżyciach arystokratycznej rodziny po komunizmem. Próbowała mi wytłumaczyć drzewo rodzinne  ich arystokratycznej  rodziny ale pogubiłem sie przez nazywanie męskich krewnych imionami ich ojców.
Przypuszczalnie naiwnie zapytałem :
”czy było coś pozytywnego dla was za panowania komunizmu?”
„Nic”- odpowiedziała natychmiast”Zabrali nam wszystko łącznie z naszym domem. Członkowie mojej rodziny zostali wsadzeni do więzienia. Ale najgorsze ze wszystkiego jest to że zniszczyli nasze dokumenty..tytuły własności, i papiery rodzinne. Oni unicestwili nasza tożsamość.”
„ Lecz czy twoi rodzice nie mogli tobie pomóc w jakiś sposób?”
„ Wiesz Michał, mam duża lukę w wiedzy o mych rodzicach i dziadkach. Oni odmówili rozmowy na temat wojny. Było to dla nich tak okropne ze nie mogli o tym mówić. Teraz oczywiście nie mogę ich o to zapytać.” Wyglądała tak potwornie przygnębiona że natychmiast poczulem do nie falę współczucia.
„ Co najbardziej nie lubiłaś w komunizmie? Zadawałem to pytanie wielokrotnie  otrzymując wiele różnych odpowiedzi w zakresie  od gorzkich przekleństw do płaczliwej nostalgii a nawet tęsknoty.
„Oni nauczyli nas kłamać i sie bać. Nawet teraz gdy mam do wypełnienia oficjalny dokument zastanawiam sie czy nie lepiej jest kłamać niż mówić prawdę.”
„Obawiasz sie ze coś mogłoby sie tobie zdarzyć?
„Większość Polaków nie ma zaufania do innych ludzi. Istnieja podejrzenia wszędzie. Dlatego więc rodzina jest najważniejsza w Polsce.- conajmniej możesz mieć zaufanie do nich. Staram sie przewidzieć konsekwencje z każdej mej odpowiedzi. Nie mogę tego opanować. Jest to rzecz automatyczna i bardzo nieprzyjemna. Lecz jestem optymistyczna o przyszłości Polski. Bardzo optymistyczna.”
„ Co więc myślisz o procesie obecnej LUSTRACJI”?
„ Zgadzam się z tym. Odkryłam ostatnio że uważano mnie za najlepszą studentka w ogólniaku. Nagle wyrzucono mnie ze szkoły – bez wyjaśnienia! Przez 30 lat myślałam że –o prostu nie nadawałam się na studja. Teraz wiem ze dlatego zwrócono na mnie uwagę że pochodzę z arystokratycznej rodziny. Dobrze jest o tym wiedzieć”.
„ Czy były jakieś przypadki odzysku mienia obecnie?”
„ Nie ma , jest krótka odpowiedzia. Nie ma żadnego prawa na zwrot prywatnego mienia w  ogóle. Mażesz pozycja pozew w cywilnym sądzie i czekać i czekać ..aż coś się w sądzie stanie.”
” Niektóre republiki sowieckie zwróciły prywatne własności uprzednio skonfiskowane.”
 
„Tak wiem o tym , ale nie unas. Oczywiście jest ustawa na odzysk mienia publicznego ale tylko przez kościół Katolicki  i Ortodoksyjny. No i Żydzi złożyli wiele pozwów do sądu w tej sprawie.”
 
 Patrzę poprzez drzewa na barakowy pałacyk w pobliżu , o którym wiem że starała się odzyskać kobieta z Anglii. Jej ojciec był wybitnym oficerem  z czasów Powstanie Warszawskiego i został zastrzelony w Katyniu w czasie masakry polskich oficerów. Jej obsesja odzyskania tej nieruchpmpści osiągnęła  aż 50 wizyt w sądzie która w końcu zakończyła sie tym ze dostała udaru mózgu w trakcie ostatniej sesji w sądzie. Zmarła bez odzyskania przytomności. Umysłowa  rana zadana ludziom przez komunizm potrwa dłużej niż  skazy fizyczne....
 
 
Założenia firmy w Polsce
Strona 258-259,Country in The Moon ,  Michael Moran
 
Niekonczące  się typowo polskie mityngi , bez lidera, bez tematu, bez organizacji tworzyły głęboki niepokój .Złożoność problemu stwoorzenia firmy i określenie jej operacji na wolnym rynku były niezrozumiałe przez dyskutantów. Według Andrzeja tylko część firmy miała być odpowiedzialna za dług dotychczas powstały spowodowało dodatkowe zamieszanie. Psychologiczny szok spowodowany dramatycznymi zmianami zachodzącymi ostatni w kraju – był wyraźnie widoczny na wszystkich twarzach. Ciąg zmian, wielkość tych zmian spowodował u zwykłych ludzi ogromne poczucie niepewności i usunął natychmiast  zaufanie do siebie. Jeden z mych przyjaciół , który jest psychologiem, powiedział mi ze wielu jego starszych pacjentów znalazło sie na krawędzi nerwowego załamania w procesie przemian strukturalnych lub nawet treningu komputerowego. Na poziomie administracyjnym była to kolizja „STAREJ GWARDII” z niewłaściwie pojętą i niewłaściwie określoną koncepcja czym jest gospodarka rynkowa i jak ona działa.
 Wyglądało to na to iż był to styl ubrania jaki sie teraz nosi.
Strach przed przyszłością był wręcz namacalny, i  dzikie próby ratowania czegoś w tym zamieszaniu było nową koncepcja adoptowana bezposrednio z Zachodu. Wyobraziłem sobie te sceny  podobne do naszej ,jakie sie rozgrywały w całej Polsce  w tym czasie. W małych miejscowościach , gdzie zamknięto duże zakłady, miejscowi do dziś nie znaleźli miejsca pracy. Pojawiło sie wiele tragedii które ukazały się na powierzchni  tego zamieszania.  W tym okresie zmian, zmieciono wiele dotychczasowych praktyk, dyplomacji i doświadczeń.  Patronizacja i wywzszanie sie firm zachodnich prowadziły tylko do tworzenia okazji dogodnych dla siebie do wykorzystania. Teraz polski interes charakteryzuje się wyjatkowa komplikacją i nowoscia. Powstałą niebywała . nieistniejąca dotychczas arogancja i brak podstawowej etyki w prowadzeniu firm i ich sprawozdawczości. Korupcja jaka widzieliśmy w wielu firmach sta ła się epidemia. Centralne planowanie zostało nagle zastąpione forma gospodarki rynkowej która zawiodła w swym powstawaniu w przyjęciu właściwej  moralnej odpowiedzialności . Wypadek drogowy spowodował ze ludzie wydostawali sie z wraku samochodu idąc wprost w swiatła nadjeżdżających samochodów na autostradzie.
„ Rzeczywiście uważam ze powinniśmy zabiegnąć rady prawnika” stwierdziłem lecz w odpowiedzi spotkałem sie z ciszą wytrzeszczonych na mnie oczu. Cokolwiek zahaczające o słowo”legalny” powodowało wieloletnie opróżnienie w podejmowaniu decyzji.
Odbyłem długi melancholijny spacer wzdłuż Wisły. Rzeka płynęła powoli tworząc na brzegu małe zatoki. Upadek projektu był zniechęceniem z profesjonalnego punktu widzenia, lecz rozdzieliło by mnie od Zofii i to było bardziej przykre. Siedzielismy ; razem na krawędzi łóżka w mym pokoju gapiąc sie wzajemnie w swe oczy w ciszy  tak jak wielu  par w Polsce w tym czasie zmian poddanych separacji w okolicznościach od nich niezależnych.
 
Infonurt2: Autor jest liderem zespołu szkoleniowego w Polsce dla kadr w ustroju kapitalistyczny. Pochodzi z Australii. Jest szokowany codziennym życiem w Polsce poddanej morderczej formie transformacji gospodarczej do kapitalizmu według szkoły Friedmanna. Przed kilkoma dniami wróciłem z Polski  gdzie nie byłem od 1980 r tj od 30lat. Te uwagi o psychologicznym wstrząsie ludzi w Polsce zobaczyłem w postaciach mych kolegów z roku PP – wyglądali o generację starzej odemnie – chociaż mnie życie w Libii i Kanadzie nie pieściło : od temp. + 55C do – 55C, nie mówiąc o nagonce jaka na mnie prowadzono w obu tych krajach.W Polsce nie jest znana organizacja spotkań i dyskusji przyjeta powszechnie w krajach „cywilizacji” Zachodniej Tzw. ROBERT’S RULES OF ORDER co serdecznie poolecam kacykom z byłego i obecnego PRL.
Michael Moran urodził się i zdobył wykształcenie w Australii. Jako dwudziestolatek podróżował po wyspach Polinezji i Melanezji, później zaś pracował jako nauczyciel angielskiego w Londynie, studiując jednocześnie grę na fortepianie i klawesynie. Wysłany na kilka lat do Polski wkrótce po upadku komunizmu, zafascynował się jej historią, narodem i krajobrazem, a w szczególności muzyką Chopina. Jest członkiem Royal Geographical Society, niestrudzonym podróżnikiem oraz autorem powieściPoint Venus i książki podróżniczej Za Morzem Koralowym. Podróże po dawnych imperiach południowo-zachodniego Pacyfiku, nominowanej do nagrody Thomas Cook Travel Book Award. Niedawno otrzymał literackie stypendium od rządu australijskiego, które umożliwi mu napisanie biografii Edwarda Cahila, zapomnianego pianisty australijskiego,  cieszącego  się w  przeszłości międzynarodową sławą. Edward Cahill był bliskim krewnym Morana i pojawia się w książce ‘Kraj z księżyca’ jako osoba która inspiruje autora do podroży po Polsce. Zachowały się archiwalne nagrania z koncertów Edwarda Cahilla, (Chopin i Liszt),  które będą dołączone do biografii na płycie CD. Mieszka w Warszawie.
Kraj z Księżyca.
Podróże do serca Polski

Wydawnictwo Czarne, Warszawa 22 Marzec, 2010r.
ISBN: 978-83-7536-186-5
 
 
 
Przekład z angielskiego Janusz Ochab

Polska z początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku widziana oczami obcokrajowca to kraj z Księżyca. Nic nie jest takie, jakie być powinno.
"Włączniki światła działały na odwrót i włączały się w pozycji, w której powinny były się wyłączać, z kurków z gorącą wodą leciała zimna i na odwrót, niektóre zamki w drzwiach zamykały się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, drzwi szaf same się otwierały, okna ni stąd, ni zowąd wypadały z ram, papier toaletowy rwał się na strzępy w połowie rolki".

Wiele lat wcześniej Michael Moran obiecał umierającemu wujowi, pianiście oczarowanemu muzyką Chopina, że pojedzie do Polski i rozsypie jego prochy nad Żelazową Wolą. Przyrzeczenia nie udało się dotrzymać, ale gdy tylko nadarzyła się okazja podjęcia pracy w ojczyźnie genialnego kompozytora, Michael nie wahał się długo.

Tłem do jego zmagań z polską rzeczywistością są barwne opowieści z kart naszej historii. Tworzą ją przede wszystkim niezwykłe postaci - Tatarzy i Krzyżacy, oblubienica Napoleona i kochanka Chopina, śmiali piloci spitfire'ów i mechanicy Rolls-Royce'a - ale też piękno zachowanej architektury, miasta utracone i zdobyte, zachwycające krajobrazy.

Zainteresowanie Chopinem przerodziło się u Morana w wielką fasynację, a ponieważ polskie tłumaczenie książki zbiega się z dwusetną rocznicą urodzin Fryderyka Chopina,  autor postanowił specjalnie na tę okazję rozszerzyć rozdział dotyczący młodości kompozytora oraz współczesnych interpretacji jego muzyki.

Polscy czytelnicy prócz barwnych anegdot, zapomnianych lub całkiem nieznanych historii i faktów, odnajdą w tej książce wiele własnych wspomnień, drobnych irytacji czy zdziwień. 
W końcu żyliśmy w tym kraju z Księżyca!
"Moran podchodzi do opisywanej rzeczywistości z pokorą, ale i entuzjazmem. 
Nikt zainteresowany Polską nie może pominąć tej książki".
"The Guardian"

"Książka Morana napisana jest z taką werwą, że pochłania czytelnika do ostatniej strony".
"The Sunday Times"

"Świetnie napisany, dowcipny i pełen cennych wiadomości dziennik z podróży 
Morana zwycięsko łączy poczucie humoru z naukową rzeczowością".
"The Observer"

"Ta wartko napisana, dowcipna i niezwykle błyskotliwa książka naszpikowana 
jest wiadomościami, które dla większości mieszkańców Zachodu są nowe i 
fascynujące. Moran lubuje się w barokowych dziwactwach, szokującej 
ekstrawagancji i nieprawdopodobnych anegdotach historycznych".
Dodatek literacki 
"The Times"

"Ta znakomita prezentacja Polski i Polaków w niezwykle sugestywny sposób ukazuje absurdy i surrealizm postkomunistycznej rzeczywistości wczesnych lat dziewięćdziesiątych (…). To nie tylko książka podróżnicza, lecz także podróż przez historię Polski, o której Moran, pisarz obdarzony prawdziwym talentem narracyjnym, opowiada z werwą i znajomością rzeczy".
"The Good Book Guide"


 
Wydawca


***** "@lankanobi Kolego, powiem tak... kto mysli, ze Prezydent Kaczynski nienawidził Rosjan, jest w błedzie. I to duzym. On nienawidzil bolszewikow, komunistow, mafie i aparatczykow a nie narod rosyjski. Tylko ze wszystkie wysilki Polski by byla traktowana normalnie jako rowny partner spelzly na niczym. A ze sami maja kompleks i nie potrafia sie znalezc w sytuacji juz bycia nie-mocarstwem, to inna sprawa. A co by ich to kosztowalo? Nasze Miedzymorze jak juz tu wspominiano i ich prawdziwe przeprosiny" ***** "Wykluczonymi ze społeczności ludzi honorowych są osoby, które dopuściły się pewnego ściśle kodeksem honorowym określonego czynu; a więc indywidua następujące: 1. osoby karane przez sąd państwowy za przestępstwo pochodzące z chciwości zysku lub inne, mogące danego osobnika poniżyć w opinii ogółu; 2. denuncjant i zdrajca; 3. tchórz w pojedynku lub na polu bitwy; 4. homoseksualista; 5. dezerter z armii polskiej; 6. nieżądający satysfakcji za ciężką zniewagę, wyrządzoną przez człowieka honorowego; 7. przekraczający zasady honorowe w czasie pojedynku lub pertraktacji honorowych; 8. odwołujący obrazę na miejscu starcia przed pierwszym złożeniem względnie pierwszą wymianą strzałów; 9. przyjmujący utrzymanie od kobiet nie będących jego najbliższymi krewnymi; 10. kompromitujący cześć kobiet niedyskrecją; 11. notorycznie łamiący słowo honoru; 12.zeznający fałsz przed sądem honorowym; 13. gospodarz łamiący prawa gościnności przez obrażanie gości we własnym mieszkaniu; 14. ten, kto nie broni czci kobiet pod jego opieką pozostających; 15. piszący anonimy; 16. oszczerca; 17. notoryczny alkoholik, o ile w stanie nietrzeźwym popełnia czyny poniżające go w opinii społecznej; 18. ten, kto nie płaci w terminie honorowych długów; 19. fałszywy gracz w hazardzie; 20. lichwiarz i paskarz; 21. paszkwilant i członek redakcji pisma paszkwilowego; 22. rozszerzający paszkwile; 23. szantażysta, 24. przywłaszczający sobie nieprawnie tytuły, godności lub odznaczenia; 25. obcujący ustawicznie z ludźmi notorycznie niehonorowymi; 26. podstępnie napadający (z tyłu, z ukrycia itp.); 27. sekundant, który naraził na szwank honor swego klienta; 28. stawiający zarzuty przeciw honorowi osoby drugiej i uchylający się od ich podtrzymania przed sądem honorowym. Blog jest efektem wyboru pomiędzy śmiercią publiczną, a podpisaniem lojalki. Istota lojalki; "nie będziesz sie bawić z Kaziem, a jak ci się nie podoba, to w ogóle nie wyjdziesz na podwórko!:))"(Freeman) ****************** W dniach 15-23 listopada w Warszawie odbędą się Dni Lwowa i Kresów Południowo-Wschodnich, na które zapraszają Towarzystwo Miłośników Lwowa i Kresów Południowo-Wschodnich Oddział Stołeczny oraz Dom Spotkań z Historią. Szczegółowy program: http://lwowiacy.pl/images/Dni_Lwowa_plakat.JPG

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura