rk1 rk1
462
BLOG

Rocznica

rk1 rk1 Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 16
-


image





Naście lat jestem na salonie, trochę notek napisałem,
ale jak tylko to możliwe unikałem i unikam tematu
tragedii smoleńskiej.

Było kilka notek okołosmoleńskich, ale bez spekulacji,
bez wnikania w technikalia, snucia teorii, bez oskarżeń.

Smoleńsk i to co nastąpiło po nim jest narodową traumą.
Smoleńsk w naszym życiu będzie wracał i wracał.
Cezura. Z konsekwencjami. W wielu wymiarach.



Poniżej tekst z TT
pod którym się podpisuję
i przenoszę do pamiętniczka: 



13 lat, a czasem czuję jakby to wydarzyło się wczoraj. Do dziś pamiętam co robiłem tamtego dnia, pamiętam jak czas się zatrzymał dla całej Polski.

Katastrofa/zamach w Smoleńsku (zanim ktoś się oburzy - dalej wyjaśnię czemu napisałem właśnie w ten sposób), zostawiła ranę na polskiej duszy, która do dziś pozostaje niezagojona.

Jednak 10 kwietnia to nie tylko rocznica tragedii w której zginęło 96 osób podczas służby naszej Ojczyźnie.

To także rocznica tego jak haniebnie został potraktowany naród polski przez Rosję Władimira Putina. To rocznica komisji Anodiny, rocznica ciał zmieszanych w trumnach, rocznica buty rosyjskich urzędników i rocznica wraku niszczejącego pod gołym niebem.

To także niestety rocznica abdykacji Państwa Polskiego. To rocznica oddanego śledztwa, rocznica premiera Polski, który nie stanął na wysokości zadania, rocznica upolitycznienia tej tragedii i rocznica "ziemi przekopanej na metr głębokości".

Wiele zrobiono, zarówno w Rosji jak i w Polsce, by sprawy Smoleńska nigdy nie wyjaśnić. Dlatego właśnie zawsze piszę i mówię "katastrofa/zamach w Smoleńsku". Ja sam, tak jak miliony Polaków, zwyczajnie nie wiem co tam się wydarzyło.

Wiele osób wyśmiewa "wiarę w zamach", ale tak szczerze - niczym nie różni się to od "wiary w katastrofę".

W tym dniu proszę Was o jedno - niezależnie od poglądów wspomnijcie czy to w myślach, czy w modlitwie ofiary tragedii w Smoleńsku. Ci ludzie oddali życie będąc na służbie naszej ukochanej Polsce, na służbie nam wszystkim.


https://twitter.com/ProfesorPingwin/status/1645471105816117248



-

rk1
O mnie rk1

https://rk1s24.wordpress.com/ ------ to już historia. blog nieaktywny

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka