bmfigura bmfigura
138
BLOG

Bartłomiej Figura - "Manifest"

bmfigura bmfigura Kultura Obserwuj notkę 0

I jeszcze coś innego.

 

Bartłomiej Figura

„Manifest”

 

Czy oczekuję pochwał? Nie, ja wyrywam

Co jest do wyrwania. Czy sny?

Te się przesłania nowym jutra blaskiem.

Czy dla grobów wołam o krzyże?

Czegóż jeszcze trzeba mogile?

Czy ubarwiam co samo pełne słońca blasku?

Wy jesteście, ja jestem, czegóż trzeba więcej,

poza Miłością, Bracie. Co jest najpiękniejsze.

 

Cóż drogi myśli (kiedy?) w alternatach chować?

Na cóż zdobywać tylko …………………………………..

Na cóż drogi zwodzić, na cóż? Czy się pytam?

Jak myśl bywa zwycięska nad erechtejonem,

wiekowym licząc Don Juanem - Johnem.

Jak myśl bywa zwycięska, nigdy nie zwycięża.

 

Niby obrazek cicho pełznącego węża

się nam .. ukazuje, pod stopami wiekiem,

a nigdy nie był tako jako Ten człowiekiem.

 

I choćby drogi zwiodły, pamiętaj – mogiła

pod blatem niechaj zniknie

dalej, nigdy chwili!

 

Bartłomiej Figura, Lublin, dnia 20.11.2014 roku, przed godziną 20:30

z późniejszymi zmianami

 

 

 

 

bmfigura
O mnie bmfigura

Wszystko w notkach.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura