Siukum Balala Siukum Balala
1088
BLOG

Kolejna piramida

Siukum Balala Siukum Balala Podróże Obserwuj temat Obserwuj notkę 62

image

Tak mnie ta ostatnia notka poświęcona piramidzie w Rapie nakręciła, tak mnie ta próba realizacji marzeń emeryta usposobiła, że postanowiłem dalej iść tym śladem. Realizować te marzenia na które w życiu zawodowym nie było czasu. Myszkując po wikipedii odnalazłem kolejną piramidę i niewiele myśląc używając dostępnych środków lokomocji udałem się w to miejsce.

image

Pamiętajmy o nakryciu głowy, żeby nas miejscowi nie zaczepiali i nie sprzedawali pamiątek jak w prawdziwym Egipcie. 

image


image


Nie korzystałem oczywiście z transportu mleczarskiego, które w UK należy do najwolniejszych, choć jest bardzo ekologiczny, bowiem korzysta z samochodów elektrycznych. Korzystałem za to z francuskiego Pekaesu, który jak każdy jest przepełniony. Piramida naprawdę robi wrażenie, jest bliższa tym egipskim niż ta nasza w Rapie. Jednak jak wszystko, co powstało we Francji wzbudzała niesamowite kontrowersje i protesty. Bo taka jest natura Francuza. A potem doją z tego kasę każąc sobie słono płacić za oglądanie miejsc, których pierwotnie nie chcieli. Takiego zgromadzenia turystów jak na dziedzińcu Luwru nie ma w żadnym miejscu Paryża.

image

Poza oczywiście wieżą Eiffla pilnowaną obecnie przez uzbrojone patrole i wykrywacze metalu. Jak te wykrywacze metalu pracują w sąsiedztwie takiej ilości metalu nie udało mi się utalić.

image


image


image

...a że wypadł akurat Dzień Strażaka to wziąłem, w otoczeniu generalicji, udział w uroczystym przemarszu pod Łukiem Triumfalnym. Proszę pamiętac, że francuscy strażacy są bardziej dzielni niż ich żolnierze. W końcu to oni w 1944 roku wywołali słynne powstanie i wypędzili z Paryża Niemców ( ale sikawkami ? ) De Gaulle w zasadzie wrócił na gotowe. 

Zatem szanowni czytelnicy do czwartku jesteśmy w Paryżu, a w czwartek udaję się do Berlina, by zobaczyć stan przygotowań przedpól Berlina przed pisowkimi zagonami pancernymi. Z tego co wyczytałem w prasie, Niemcy z przyległościami są - według słów pewnego polityka - jedyną zaporą ogniową przed PiS - em. Jesteśmy chyba w przeddzień wcielenia w życie planu " Walkiria " Co to się z tymi Niemcami wyrabia ? 

image

Trudno rządzic krajem, w którym jest 325 gatunków sera. 



Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości