Hauptbanhof dawny Lehrtebanhof ,tu w maju 1945 roku zginął wieloletni współpracownik i sekretarz Kanclerza Niemiec M.Bormann
Hauptbanhof dawny Lehrtebanhof ,tu w maju 1945 roku zginął wieloletni współpracownik i sekretarz Kanclerza Niemiec M.Bormann
Siukum Balala Siukum Balala
243
BLOG

Blogi z drogi.Sikoriana z Berlina

Siukum Balala Siukum Balala Rozmaitości Obserwuj notkę 6

Celem była Kilonia i poszukiwanie śladów Dönitza, jednak zwyciężyła doraźna polityka i podążanie śladami  Radka po Berlinie. Skręcić w Pasewalk w lewo, tylko 130 kilometrów i jesteśmy w dawnej stolicy Prus, mój kochany Berlin, miasto ważne nie tylko dla Hohenzollernów. Miasto, w którym czułem się zawsze u siebie - nawet w czasach Honeckera, jako młody człowiek - a dziś 2-3 razy w roku odwiedzam i cieszę się, że deDeDeeRyzacja ( długie słowo wyszło ) przebiegła tak sprawnie i po Ost Berlinie prawie nie ma śladu, ostał się tylko Ampelmann, miły użyteczny człowieczek.

A co ma z tym wspólnego nasz Radek - miniaturowy Józef Beck? No nic wspólnego nie ma, ale lubię harcerzy bo jestem harcerzem z urodzenia i zawsze wspieram harcerzy dobrym słowem, harcerstwo to typ masonerii, my się zawsze wspieramy. A  w hotelu Adlon dalej nie ma Polsatu o co moja żona ma do mnie pretensje. A czy ja do cholery odpowiadam za polską politykę zagraniczną?
 

Wymknąłem się z pokoju hotelowego bladym świtem, kiedy żona spała. Doskwiera mi to moje pantoflarstwo i podległość ale co ja mogę kiedy karty kredytowe są na nazwisko żony, trzeba słuchać. I w życiu i w polityce kto płaci ten wymaga.
 

Zapraszam na spacer po porannym moim Berlinie.

Zobacz galerię zdjęć:

Most Moabit Urząd Kanclerski Dworzec Główny Kawałek Tiergarten i Potsdamer Platz Urząd Kanclerza Niemiec Hotel Radka ... i tu też A w tym ogródku sobie siedział Ambasada rosyjska, rower na łańcuch,zegarek do kieszeni Galeria La Fayette Checkpoint  Charlie Gendarmenmarkt.Katedra hugenocka ufundowana przez Fryderyka I francuskim hugenotom w podzięce za ucywilizowanie Prusaków. Akademia Nauk NRD Katolicka Katedra św.Jadwigi,do 1821 miejsce pochówku Ignacego Krasickiego. Dawny Plac Opery.
To tu 10 maja 1933 palono książki a tego robić nie wolno tak twierdził Heinrich Heine. Neue Wache.Pomnik Ofiar Wojny i Tyranii,wewnątrz pieta autorstwa Kathe Kollwitz"Matka opłakująca martwego syna" Dawny Arsenał,Muzeum Historii Niemiec Siedziba Rady Państwa NRD, obok stajnie cesarskie,dla Honeckera towarzystwo w sam raz Katedra To też Berlin.Nowa Synagoga

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości