squorek squorek
428
BLOG

Pożegnianie z Uważam Rze

squorek squorek Polityka Obserwuj notkę 1

W ostatnim tygodniu dowiedzieliśmy się o zwolnieniu Pawła Lisickiego z funkcji naczelnego tygodnika Uważam Rze. Ta informacja po prostu mnie wkurzyła i zaszokowała.

Ten tygodnik był moją ulubioną i w zasadzie jedyną pozycją na liście prasy drukowanej, którą kupowałem regularnie i wiernie od pierwszego numeru. Czytałem go z ogromną przyjemnością. Zresztą był to tygodnik opinii, a więc miejsce, gdzie można bytło zapoznac się z opiniami, komentarzami, analizami publicystów i dziennikarzy. Taki tygodnik nie służy podawaniu newsów czy bieżących informacji a właśnie zaprezentowaniu tego, co myślą o takiej czy innej kwestii piszący na jego łamach autorzy. I to właśnie taki skład autorów, jak Rafał Ziemkiewicz, Piotr Gociek, Krzysztof Feussete, Bronisław Wildstein, Jerzy Jachowicz, Piotr Semka i wielu innych byli dla mnie gwarancją, że spotkam się tam z ludźmi mającymi ten sam co ja system wartości, dla których Polska jest wartością, dla których Bóg, Honor i Ojczyzna to nie są hasła faszystowskie ale święte i patriotyczne. Że poczytam publicystów, którzy będą krytyczni wobec dzisiejszej władzy, że będą bezkompromisowi i wierni swoim ideałom.

Dlatego kupowałem Uważam Rze i dlatego jego koniec stał się powodem, ze w oku zakręciła się łza.

Chciałbym również zaznaczyc, bo słyszymy z różnych stron, że właściciel może zmienic naczelnego i to jest po prostu rynek. Wydawałoby się że tak, ale nie w tym przypadku!

Tygodnik Uważam Rze był najlepiej sprzedającym się tygodnikiem w Polsce. Ze średnią liczbą 130 tys sprzedanych egzemplarzy. Był sprzedawany wyłącznie w kioskach, sklepach i nie dodawany do produktów. Był również jedynym tytułem z ramach Presspubliki, który na sienie zarabiał i ten zarobek sukcesywnie zwiększał.

Teraz, solidarnie z Pawłem Lisickim, odeszli wszyscy piszący tam autorzy, którzy byli gwarancją jakości i niezależności tytułu. Za nimi odejdą również czytelnicy, a wśród nich ja. :(

W takim przypadku decyzja o de facto likwidacji tygodnika oznacza decyzję skrajnie niegospodarną. Samobójstwo wydawcy i zabicie kury znoszącej złote jajka.

Jest to tak oczywiste, że podejrzewam, że ta decyzja był czysto polityczna.

Tygodnik Uważam Rze był profesjonalnym, wyważonym i prowadzonym na najwyższym poziomie czasopismem krytycznym wobec rządu Donalda Tuska i PO. Nie można było go wyśmiac i zlekceważyc. Należało brac go pod uwagę, bo liczył się na rynku i wśród czytelników.

Musiał zostac zniszony......

Szkoda.... cholernie szkoda....

Teraz mam nadzieję, ze zespół URz nie podda się i wkrótce będziemy mogli poczytac go pod innym tytułem.

Trzymam za Was kciuki!!!!

 

Piotr Skwara

squorek
O mnie squorek

Ze zwierząt najbardziej lubię morskie drapieżniki i gady. Szczególnie rekiny, orki, delfiny, krokodyle, węże.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka