PLK PLK
233
BLOG

RMF: TAWS w TU-154 prawdopodobnie wyłączony

PLK PLK Polityka Obserwuj notkę 13

www.rmf24.pl/opinie/wywiady/kontrwywiad/news-tomasz-pietrzak-tupolewy-i-jaki-juz-dawno-powinny-trafic,nId,273873

Najważniejszy fagment:

"

Tomasz Pietrzak: Ten system działa wtedy, kiedy jest podana wartość ciśnienia w hektopaskalach, to znaczy jest ona odniesiona do poziomu morza, a nie do terenu. Ponieważ wszystkie mapy, baza danych do tego systemu TAWS jest zbudowana na odległościach pionowych od poziomu morza, nie od terenu, nie od wysokości lotniska, nad którym się znajduje.

Konrad Piasecki: Ten system tutaj działał? Oni byli ostrzegani przez ten system o tym, że ten teren się wypiętrza?

Tomasz Pietrzak: Ten system był zblokowany, prawdopodobnie zblokowany, ponieważ zarówno na samolotach typu Boeing czy też Airbus, czy też innych samolotach, które mają GWPS-y ,TAWS-y, jeżeli ciśnienie jest podawane QFE, nie należy go używać, ponieważ będzie błędne informacje przekazywał.

Konrad Piasecki: Czyli oni musieli wyłączyć ten system?

Tomasz Pietrzak: Nie wiem, czy wyłączyli czy nie. Po prostu wydaje mi się, że instrukcja, która mówi o tym urządzeniu - po prostu jest zakazane używanie tego urządzenie, kiedy jest ciśnienie QFE czyli wysokość względna od wysokości lotniska.

Konrad Piasecki: Czyli na tym lotnisku ono nie miało prawa działać?

Tomasz Pietrzak: Na tym lotnisku, zakładając, że było podane ciśnienie względne, czyli od wysokości lotniska, prawdopodobnie było zblokowane - czyli zgodnie z procedurą.

"

MOŻE MI KTOŚ POWIEDZIEĆ CO TEN PAN BREDZI?

To jakaś manipulacja, tak jak by pilot nie mógł poprosić wierzy o ciśnienie standardowe zredukowane do poziomu morza! Poza tym te lotnisko co kilka godzin szyfruje do internetu wszystkie dane meteorologiczne i piloci już w Warszawie mogli sprawdzić ciśnienie panujące w Smoleńsku.

Dodatkowo te pytania Piaseckiego takie błagalne: No niech pan wreszcie powie że na tym lotnisku TAWS nie miał prawa działać! Dwa razy. Ale jednak takiego kłamstwa nie mógł wypowiedzieć Pan Pietrzak.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oto drugi bardzo ciekawy cytat:

"

Konrad Piasecki: Widząc, słysząc i obserwując jak to się działo - do którego momentu oni mieli szansę z tego wyjść? Jak zaczęli zahaczać o drzewa to ich los był już przesądzony?

Tomasz Pietrzak: Trudno powiedzieć. Tego nigdy nie trenowaliśmy na symulatorze, bo takiej możliwości nie było. Ten samolot do momentu zetknięcia kołami z jakąś powierzchnią - z pasem, może przejść na drugie zajście, ponieważ po zetknięciu kołami włącza się blokada - taka mechanizacja na skrzydłach, która nie pozwala osiągnąć pełnej prędkości i takiej siły nośnej, żeby samolot poderwać. Do momentu, dopóki nie zetknęli się z ziemią kołami, mogli spokojnie odejść na drugie zajście.

"

CZYLI TU-154 TO LATAJĄCA PUŁAPKA!

Z tego wynika że jeśli dotknie kołami o grunt to już nie może przerwać lądowania!

Nie wierzę że tak jest.

PLK
O mnie PLK

  "Są trzy prawdy: Cała Prawda Też Prawda " Ks. Józef Tiszner

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka