thaer thaer
966
BLOG

SMG/KRC - "Sami Swoi"

thaer thaer Polityka Obserwuj notkę 20

Szanowni Państwo!

 

Ponieważ ostatnimi czasy bardzo często mówi się o firmach przeprowadzających sondaże, a w szczególności o jednej z nich – Millward Brown SMG/KRC postanowiłem i ja tym tematem się zająć.

 

Głośno zrobiło się, gdy w dniu wyborów, czyli 20 czerwca 2010 roku po godzinie 20.00, a więc już po zakończeniu głosowania oraz ciszy wyborczej, prywatna telewizja TVN opublikowała sondaże przeprowadzone przez tą firmę. Głośno było dlatego, iż sondaże te różniły się od sondaży przeprowadzonych przez TNS OBOP oraz od podawanych wyników wyborów przez PKW. Głośno było dlatego, że sondaż przeprowadzony przez SMG/KRC był sondażem telefonicznym. Jednak i sposób przeprowadzenia sondażu oraz to, że jego wyniki odbiegały od tych podawanych przez OBOP oraz późniejszych cząstkowych wyników podanych przez PKW, nie przeszkadzały ludziom znajdującym się w studiach TVN od głośnego komentowania ich. Należy zwrócić uwagę, iż podawane przez stację TVN wyniki uzyskane na podstawie badania przeprowadzonego przez SMG/KRC, cały czas pokazywane były na ekranach telewidzów oglądających ich przekaz, mimo publikacji cząstkowych wyników przez PKW. O wynikach oraz manipulacji nimi pisał w na swym blogu Łażący Łazarz a więc i chętnych do poczytania tam zapraszam. (http://antydziad.salon24.pl/ )

 

Firma SMG/KRC szczyci się na swych stronach internetowych otrzymaniem nagrody. Nagrody nie byle jakiej, bowiem takiej:

 

Millward Brown SMG/KRC został laureatem nagród Impactor dla Instytutu Badawczego Roku 2009 i Impactor Dekady!

( http://www.millwardbrown.com/Libraries/Poland_News_Downloads/MillwardBrownSMGKRC-2009-Impactor2010.sflb.ashx )

 

Postanowiłem więc sprawdzić co to za nagroda i po chwili udało się odszukać o niej informacje na stronie internetowej: http://www.impactor.pl/

 

I tam też możemy przeczytać:

 

„(...)Impactor jest najstarszym polskim konkursem marketingowym. Organizowany jest od 12 lat.  Konkursowi towarzyszy konferencja merytoryczna, podsumowująca miniony rok w mediach i reklamie. Od 2008 rok pod marką Impactora wydawany jest również Rocznik Statystyczny Mediów i Reklamy. Konkursowi patronują najważniejsze media marketingowe oraz organizacje branżowe.(...)” – źródło : http://www.impactor.pl/konkurs/najlepsze-projekty-marketingowe

 

Czytamy dalej i możemy się dowiedzieć:

 

„(...)Akademia Mediów i Reklamy składa się z profesjonalistów związanych z mediami i reklamą. Członkowie Akademii metodą głosowania dokonują wyboru laureatów konkursu. Akademia składa się z przedstawicieli firm – liderów rynku, laureatów poprzednich 11 edycji konkursu. Jedno miejsce pośród członków Akademii zajmuje również  przedstawiciel organizatora.(...)” – źródło : http://www.impactor.pl/akademia/czlonkostwo

 

Wszystko zdaję się być ładnie oraz pięknie. Wspaniała nagroda przyznawana przez „profesjonalistów związanych z mediami i reklamą”. Czego można chcieć więcej? Przy okazji otrzymana nagroda jak czytamy wyróżnia firmę na tle konkurencji:

 

„(...)Uczestnictwo w konkursie Impactor niesie za sobą wiele korzyści dla laureatów. Zdobycie nagrody wyróżnia firmę na rynku, a także weryfikuje go na tle konkurencji. Fakt otrzymania nagrody można wykorzystać w reklamie i promocji. Laureaci konkursu otrzymują licencję na użytkowanie godła promocyjnego. Można je wykorzystać na wiele sposobów w zależności od charakteru działań.(...)” źródło : http://www.impactor.pl/laureaci

 

Przyjrzyjmy się więc „kapitule” konkursu, czyli osobom które owe nagrody w systemie głosowania przyznają:

 

„(...)

Imię i Nazwisko              Stanowisko           Firma

Antoszewski Kuba             PR Manager                  MillwardBrown SMG/KRC

Augustyniak Małgorzata        Wiceprezes Zarządu        AMS SA

Bardzińska Edyta         Account Manager            Data & Event Marketing     

                                               Publicis Consultans/Rowland Sp. z o.o.

Bierzyński Jakub         Prezes                 OmnicomMediaGroup Sp. z o. o.

Biskup Marek                           Client Service Director           MillwardBrown SMG/KRC

Bryła Marta                   Pełnomocnik Zarządu CityBoard Media

Ciacek Paweł                                  Client Service Director           MillwardBrown SMG/KRC

Ciacek Piotr                       Research Unit Director           MillwardBrown SMG/KRC

Ciszewski Jerzy          Prezes        Ciszewski     Public Relations

Darowski Paweł         Kierownik ds. Mediów        AGORA SA

Durczok Kamil            Redaktor Naczelny            FAKTY TVN    TVN SA

Gieros-Brzezińska Aleksandra                    Polkomtel SA

Gołębiowski Sławomir           Szef Zespołu Promocji, Dział Marketingu           TVN SA

Górska Joanna                     Szef Zespołu PR, Dział Marketingu           TVN SA

Hejnowski Sebastian             Dyrektor Zarządzający        Ciszewski Public Relations

Hołdakowski Wojciech           Cati Reserach Director           Millward Brown SMG/KRC

Hutyra Maciej                 Prezes Zarządu               Value Media

Idzik Marcin                       Z-ca Dyrektora Biura Reklamy Grupy TVN           TVN SA

Janas Paweł                  Senior Art Director        TEQUILA\Polska

Jędrkowski Przemysław        Creative Director        TEQUILA\Polska

Juszkis Agnieszka             Strategic Planning Director        TEQUILA\Polska

Kastory Paweł                          CEO           Corporate Profiles DDB Group

Kaźmierczak Cezary         Partner        MMT Management

Kliniewski Wojciech        Dyr. Dep. Komunikacji Rynkowej PTC, Dyr. Zarządzający ds. HEYAH        Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o.

Kruszewski Krzysztof           General Director           Millward Brown SMG/KRC

Krzeski Łukasz                Kierownik             Polkomtel SA

Kujawski Marcin                      Research & Development Director           MillardBrown SMG/KRC

Kuzaka Marek         Wiceprezes Zarządu        AMS SA

Lampart Ewa                 Business Development Director Axel Springer Polska Sp. z o.o.

Lenarczyk Daniel         Dyrektor Zarządzający i Prokurent ZOG        ZenithOptimedia

Łojko Aleksandra            Group Accont Director        Netizens/Peppermint

Matuszak Dariusz                Dyr. Biura Komunikacji Korporacyjnej        POLKOMTEL

Nejfeld Sebastian             Strategy & Development Director        Netizens/Peppermint

Ofmański Norbert                Prezes Zarządu        On Board Public Relations Sp. z o.o.

Rau Ewa                          Director Data & Event Marketing   Publicis Consultants/       Rowland Sp. z o.o.

Rowinski Bogdan         Dyrektor Działu Obsługi Klienta        Stroer Media Sp. z o.o. - Sp.k.

Rymanowski Bogdan           Twórca "Kawa na ławę", Prezenter, dziennikarz TVN SA

Rzanny Mariusz                    Research Unit Director           MillwardBrown SMG/KRC

Siudalska Marta         Interactive Media Director        MRM Worldwide

Skuza Barbara                          Senior Editor Publicis Consultants/ Rowland Sp. z o.o.

Stan Michał                  Członek Zarządu        CityBoard Media

Suszycka Alena         Client Service Director        TEQUILA\Polska

Szafarz Marek                      Dyrektor Działu Marketingu Grupy TVN           TVN SA

Tkaczyk Adam                Wiceprezes Zarządu        Stroer Media Sp.z o.o. - Sp.k.

Tomczak Krzysztof                 Research Unit Director           MillwardBrown SMG/KRC

Tyborowicz Piotr             Dyrektor Biura Reklamy           TVN SA

Walter Mariusz                    Prezes           Grupa ITI

Walter Piotr                       Prezes           TVN SA

Wojak Przemysław           Managing Partner, Executive Creative Director                                                  TEQUILA\Polska

Woźnicka Ewa                Senior Account Manager, Marketing Communications                                         Publicis Consultants/ Rowland Sp. z o.o.

Żórawski Tadeusz               Prezes        Universal McCann

 

 

Na 51 osób zasiadających w „kapitule” konkursu Impactor 18 pracuje dla SMG/KRC oraz dla grupy ITI. Nie dziwi więc fakt, iż telewizja TVN tak chętnie korzysta z usług firmy, której wcześniej przydzielała nagrody.

 

„(...)Impactor jest najstarszym polskim konkursem marketingowym. Organizowany jest od 12 lat.(..) Najwięcej, bo po 9 statuetek Impactora w ciągu jedenastu zdobyły firmy PZL oraz Millward Brown SMG/KRC. Dalej Starcom oraz Tequila Polska (5), Rowland Communication, Hypermedia (4).(..)”        źródło : http://www.impactor.pl/konkurs/najlepsze-projekty-marketingowe

 

 

Należy pogratulować firmie SMG/KRC wspaniałych nagród, oraz TVN tego, że korzysta z usług firmy tak często nagradzanej. Inna sprawa, że nagradzano „samych swoich” przez „samych swoich”. Tak trzymać towarzysze!

 

P.S W ciągu ostatnich 2-3 dni, ze strony głownej SMG/KRC ( http://www.millwardbrown.com/Locations/Poland/Default.aspx ) zniknęły sondaże wyborcze z dni poprzedzających 20 czerwiec. Sam sondaż z 20 czerwca nigdy się na stronie firmy nie pojawił.

 

 

 

Źródło grafiki : http://www.100latpolskiegofilmu.pl/files/image/Sami-swoi_102.jpg

 

thaer
O mnie thaer

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka