SONNTAG SONNTAG
158
BLOG

Świadek historii.

SONNTAG SONNTAG Polityka Obserwuj notkę 0

W wywiadzie dla niemieckiej gazety "Die Welt" Gerhard Gnauck wypytuje Władysława Bartoszewskiego, między innymi, o życie w czasie okupacji hitlerowskiej. W tekście pada pytanie: "Działał pan w ruchu oporu i pomagał pan Żydom. Czy miał pan wówczas sąsiadów, których się obawiał?" Bartoszewski odpowiada: "Jeśli ktoś się bał, to nie Niemców. Gdy niemiecki oficer widział mnie na ulicy i nie miał rozkazu aresztowania mnie, niczego nie musiałem się obawiać. Ale gdy sąsiad-Polak zauważył, iż kupiłem więcej chleba niż zwykle, wtedy musiałem się bać".

A zatem wszystko jasne - to Polacy zamknęli Bartoszewskiego w Oświęcimiu, a Niemcy go tylko uwolnili z tego „polskiego obozu koncentracyjnego”. Proszę nie doszukiwać się w tej konkluzji jakiejkolwiek logiki. W wypowiedziach „profesora” Bartoszewskiego zresztą też.

SONNTAG
O mnie SONNTAG

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka