iustus iustus
426
BLOG

Papież o pieniądzach za sakramenty - analiza manipulacji

iustus iustus Religia Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

 

Wobec pojawiających się w polskich środkach przekazu interpretacji słów papieża Franciszka, jakoby wzywał on księży do zaprzestania zbierania pieniędzy za posługi religijne, przytaczamy poniżej w całości odnośny fragment jego wypowiedzi. Są to słowa, jakie skierował on do księży diecezji rzymskiej (ktorzy nota bene nie zyja wylacznie z ofiar ale otrzymuja koscielna pensje) na spotkaniu z nimi 16 września w bazylice św. Jana na Lateranie. Mówiąc o sprawach finansowych, zaznaczył m.in., że należy ufać w wielkoduszność ludzi i w błogosławieństwo Boże dla takiej postawy.

 

Oto polski tekst wspomnianej części przemówienia papieskiego cytowany za KAI:

„Pewnego razu pewien ksiądz, nie należący zresztą do mojej diecezji, ale z innej diecezji, powiedział mi: «Ja nie każę za nic płacić, nawet za intencje mszalne. Mam tu puszkę i ludzie zostawiają w niej tyle, ile chcą. Ale, Ojcze, ja prawie podwoiłem to, co miałem wcześniej!» [Dzieje się tak], ponieważ ludzie są wielkoduszni, a Bóg błogosławi takim rzeczom!”.

Nieco wcześniej Ojciec Święty skrytykował z mocą tych księży w parafii, którzy bardziej troszczą się o żądanie pieniędzy za wydanie świadectwa [chrztu] niż o sam sakrament i w ten sposób "odpychają ludzi".Podkreślił, że "ten, kto przychodzi do kościoła, ma się w nim czuć jak w swoim domu, a nie, że jest wykorzystywany".
iustus
O mnie iustus

Sprawiedliwość jest jednakowo krytycznym spojrzeniem zarówno na przyjaciół, jak na wrogów, chociaż z góry wiadomo, że pierwsi będą niewdzięczni, a drudzy wściekli. Informuję, że komentarze chamskie i ataki "ad personam" będą usuwane, a ich autorzy banowani bez ostrzezenia!

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo