Na Mazowszu rusza pilotażowy projekt skierowany do rzeczników prasowych i specjalistów ds. promocji urzędów miejskich i starostw. Z pomysłem wyszła Warszawska Grupa Doradców PR, która zbadała jakość informacji udzielanych dziennikarzom.
Jak dotrzeć do rzecznika? W jaki sposób uzyskać informację z urzędu? Te pytania zadaje sobie wielu lokalnych dziennikarzy. Mimo że praca rzecznika prasowego kojarzy się im z wizerunkiem telefonu komórkowego, to dostępność do informacji na stronach internetowych i do konkretnych osób jest niewielka. Wiele urzędów, nie mówiąc o jednostkach im podległych nie ma nawet wyznaczonych osób do kontaktów z mediami.
Na pomysł sprawdzenia jakości informacji wpadła Warszawska Grupa Doradców Public Relations. "W efekcie postanowiliśmy zorganizować dla tej grupy cykl szkoleń. Mają podnieść ich kompetencje i uwrażliwić na rolę mediów lokalnych i rozwój e-pr" - mówi Agata Dutkowska - rzecznik prasowy WGD PR. Projekt pod nazwę AKADEMIA URZĘDNIKA SAMORZĄDOWEGO ruszy na początku października. Pilotażowo obejmie Mazowsze.
WGD PR podzieliło system szkolenia na dwa bloki. Każdy z nich jest skierowany do innej grupy pracowników jednostek samorządu terytorialnego (JST). Są to:
- Akademia Rzecznika Prasowego
- Akademia Managera Urzędu
Pierwszy - Akademia Rzecznika Prasowego jest skierowany do pracowników odpowiedzialnych za kontakty z mediami. Projekt ma nie tylko podnieść kompetencje urzędników odpowiedzialnych za media relations, ale również ułatwić pracę przedstawicielom mediów. Szkolenia będą uwzględniały znaczenie mediów lokalnych - szczególnie rosnących w siłę elektronicznych mediów lokalnych. Te drugie zdobywają rynek lokalny a nadal nie są doceniane jako cenne źródło informacji dla mieszkańców.
Pierwszy - Akademia Rzecznika Prasowego jest skierowany do pracowników odpowiedzialnych za kontakty z mediami. Projekt ma nie tylko podnieść kompetencje urzędników odpowiedzialnych za media relations, ale również ułatwić pracę przedstawicielom mediów. Szkolenia będą uwzględniały znaczenie mediów lokalnych - szczególnie rosnących w siłę elektronicznych mediów lokalnych. Te drugie zdobywają rynek lokalny a nadal nie są doceniane jako cenne źródło informacji dla mieszkańców.
Natomiast Akademia Managera Urzędu została przygotowana z myślą o kadrze zarządzającej jednostek samorządu. WGD PR skoncentrowała się w pierwszym etapie na podnoszeniu kompetencji komunikacyjnych w relacjach z mediami oraz z mieszkańcami gmin, powiatów i województw.
Projektowi będzie towarzyszył konkurs dla urzędników oraz plebiscyt dla dziennikarzy lokalnych i obywatelskich.