Akademia Urzędnika Samorządowego stworzyła szansą na poprawę komuinikacji społecznej mazowieckich gminach (PIXMAC)
Akademia Urzędnika Samorządowego stworzyła szansą na poprawę komuinikacji społecznej mazowieckich gminach (PIXMAC)
Maurycy Seweryn Maurycy Seweryn
143
BLOG

Akademia Urzędnika Samorządowego na Mazowszu

Maurycy Seweryn Maurycy Seweryn Polityka Obserwuj notkę 0

 

Na Mazowszu rusza pilotażowy projekt skierowany do rzeczników prasowych i specjalistów ds. promocji urzędów miejskich i starostw. Z pomysłem wyszła Warszawska Grupa Doradców PR, która zbadała jakość informacji udzielanych dziennikarzom.
Jak dotrzeć do rzecznika? W jaki sposób uzyskać informację z urzędu? Te pytania zadaje sobie wielu lokalnych dziennikarzy. Mimo że praca rzecznika prasowego kojarzy się im z wizerunkiem telefonu komórkowego, to dostępność do informacji na stronach internetowych i do konkretnych osób jest niewielka. Wiele urzędów, nie mówiąc o jednostkach im podległych nie ma nawet wyznaczonych osób do kontaktów z mediami.
 
Na pomysł sprawdzenia jakości informacji wpadła Warszawska Grupa Doradców Public Relations. "W efekcie postanowiliśmy zorganizować dla tej grupy cykl szkoleń. Mają podnieść ich kompetencje i uwrażliwić na rolę mediów lokalnych i rozwój e-pr" - mówi Agata Dutkowska - rzecznik prasowy WGD PR. Projekt pod nazwę AKADEMIA URZĘDNIKA SAMORZĄDOWEGO ruszy na początku października. Pilotażowo obejmie Mazowsze.
 
WGD PR podzieliło system szkolenia na dwa bloki. Każdy z nich jest skierowany do innej grupy pracowników jednostek samorządu terytorialnego (JST). Są to:
- Akademia Rzecznika Prasowego
- Akademia Managera Urzędu
 
Pierwszy - Akademia Rzecznika Prasowego jest skierowany do pracowników odpowiedzialnych za kontakty z mediami. Projekt ma nie tylko podnieść kompetencje urzędników odpowiedzialnych za media relations, ale również ułatwić pracę przedstawicielom mediów. Szkolenia będą uwzględniały znaczenie mediów lokalnych - szczególnie rosnących w siłę elektronicznych mediów lokalnych. Te drugie zdobywają rynek lokalny a nadal nie są doceniane jako cenne źródło informacji dla mieszkańców.
Pierwszy - Akademia Rzecznika Prasowego jest skierowany do pracowników odpowiedzialnych za kontakty z mediami. Projekt ma nie tylko podnieść kompetencje urzędników odpowiedzialnych za media relations, ale również ułatwić pracę przedstawicielom mediów. Szkolenia będą uwzględniały znaczenie mediów lokalnych - szczególnie rosnących w siłę elektronicznych mediów lokalnych. Te drugie zdobywają rynek lokalny a nadal nie są doceniane jako cenne źródło informacji dla mieszkańców.
 
Natomiast Akademia Managera Urzędu została przygotowana z myślą o kadrze zarządzającej jednostek samorządu. WGD PR skoncentrowała się w pierwszym etapie na podnoszeniu kompetencji komunikacyjnych w relacjach z mediami oraz z mieszkańcami gmin, powiatów i województw.
 
Projektowi będzie towarzyszył konkurs dla urzędników oraz plebiscyt dla dziennikarzy lokalnych i obywatelskich.

kompetentny, dokładny, pracowity, towarzyski

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka