Wojciech Sadurski Wojciech Sadurski
5825
BLOG

Uwaga: ekstrema!

Wojciech Sadurski Wojciech Sadurski Rozmaitości Obserwuj notkę 49

Gdy po bardzo długim locie dotarłem wreszcie do Nowego Jorku (no wiem, już kiedyś napisałem felieton, który podobnie się zaczynał, ale skoro Historia może się powtarzać, to i ja mogę), po zaspokojeniu podstawowych potrzeb konsumpcyjnych poczułem pilną potrzebę zanurzenia się w mainstreamie polskiego dyskursu politycznego: rozważnego, umiarkowanego i rozsądnego. Wystukałem sobie – co oczywiste – adres Salonu24 i wystawcie sobie państwo (a jeśli sobie już wystawialiście, to przynajmniej wyobraźcie sobie), otrzymałem następującą odpowiedź:

„Domain banned for Extremism Content”

Nie wiem nawet czy jest to prawidłowo po angielsku; Salon24 jak wiadomo roi się od ekspertów-anglistów, ale proszę ewentualne obiekcje zgłaszać do odnośnych władz amerykańskich. Ja w każdym razie nie miałem czasu zastanawiać się nad gramatyka, bo moja wyobraźnia – nie da się ukryć, nieco nadszarpnięta długim lotem – podsuwała mi coraz bardziej koszmarne hipotezy na temat wpisów, które mogły skłonić funkcjonariuszy najświetniejszej demokracji na świecie do zablokowania dostępu do Salonu24, jako to:

·        Igor Janke napisał być może, że skoro Rosja dała nam „w pysk” raportem MAK-u, to teraz my musimy oddać w ten ruski pysk – co zostało odczytane przez amerykańskich analityków z wiadomej agencji jako wezwanie do terroryzmu międzypaństwowego;

·        Łukasz Warzecha zagroził, że jeśli Prezydent Warszawy wyznaczy kolejnego buspasa, to on będzie nie tylko to ignorował, ale wręcz będzie jechał pod prąd, a nawet wspak – co zostało uznane jako gloryfikacja piractwa drogowego;

·        Pani Teresa Bochwic ostrzegła, że jesli partia zdrajców i sprzedawczyków będzie nadal używała nielegalnie nazwy „Polska Jest Najważniejsza”, to grupa emerytów, która w kawiarni Harenda założyła była stowarzyszenie o tej nazwie, zacznie obrzucać - nie bacząc na koszty – polityków ze zdradzieckiej partii ciasteczkami z kawiarni Harenda (szczególnie: szarlotkami z kremem i wuzetkami) – co zostało uznane przez wiadomych analityków również za groźbę terrorystyczną.

·        Bloger Chevalier nadal musiał tłumaczyć się ze swych związków z partią o nazwie KPP, która figuruje w katalogach amerykańskich agencji wywiadowczych jako organizacja terrorystyczna…

Jak widzą Państwo, niesforna wyobraźnia podsuwała mi coraz to bzdurniejsze wyjaśnienia – jak to w życiu – owej internetowej blokady. Blokada ta miała miejsce w komputerze w hotelu przylotniskowym. Na szczęście następnego dnia – czyli dzisiaj – znalazłem się w instytucji oświatowej stopnia wyższego, na dodatek o profilu prawniczym (czyli w tzw. elitarnej szkole prawa w Nowym Jorku), która chroniona jest przez Pierwszą Poprawkę, a zatrudnione tu papugi nie pozwoliłyby sobie na takie ograniczenia wolności słowa. Zajrzałem zatem ponownie do S24, a tu znalazłem m.in.:

·        Wpis Aleksandra Ściosa zatytułowany „Jak zdetonować smoleńską bombę?”

·        Wpis blogera “Free Your Mind” zatytułowany “Z punktu widzenia zamachowca”… itp.

No więc teraz już się nie dziwię. Ale bardzo proszę: baczcie Panowie na tytuły, nie narażajcie miłośników S24 na kłopoty, spowodowane Waszą semantyczną dezynwolturą!

Z tego wszystkiego, aby się wyciszyć, wyszedłem pochodzić po dzielnicy, a tam w klubie Blue Note – wszelki duch Pana Boga chwali! – Blood, Sweat and Tears! To oni jeszcze żyją? Jeszcze grają? Jeszcze śpiewają? Wszak, gdy byli w Polsce – było to wieki temu! Igora Janke jeszcze nie było na świecie; Adam Michnik (jak zawsze zresztą) paktował z komuną; Jarosław Marek Rymkiewicz wadził się z czerwonymi…

No więc żyją i grają. I jak pięknie! Choć tak naprawdę liczy się tylko jedna pozycja, „Spinning Wheel” rzecz jasna. Zagrali przecudnie.

Jak w dawnych złych czasach, gdy Chevalier zakładał kolejne frakcje w KPP…

 

Moje najlepsze wpisy: 1. Rękopis znaleziony w Kabanossie: "Obraz Salonu: sercem gryzę" 2. Trochę plotkarska opowieść o pewnej Damie (taka jak z Vivy lub T 3. Pawłowi Paliwodzie do sztambucha 4. Opowieść nowojorska 5. Sen 6. Książę, Machiavelli i pistolecik 7. Szatani, Biesy i Inni Demoni Pana Premiera 8. Prolegomenon do blogologii (Wykład Jubileuszowy) 9. Wyznania Salonowca 10. Salon Poprawnych 11. Szanowny Panie Rekontra (czyli druga spowiedź solenna, szczera, 12. Rok Niechęci Do Ludzi (mowa jubileuszowa) 13. Manifest tolerała 14. Spowiedź szczera, solenna, sobotnia 15. Anty-anty-polityka 16. Czynaście 17. Prawo i lewo naturalne 18. Król Maciuś I o Unii Europejskiej 19. O kulturze dyskusji 20. Moje obsesje

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości