olgerd olgerd
287
BLOG

Będzie wojna, nie będzie wojny

olgerd olgerd Polityka Obserwuj notkę 0

 

 

Matko moja, spójrz przez okno

Wszędzie śmierć i krew

Idzie wojna, idzie wojna

Idzie krwawa rzeź

(Siekiera)

 

Stoją przy ogrodzeniu, starzy, wyeksploatowani, mają smętne spojrzenia, którymi wodzą za idącą chodnikiem młodą dziewczyną. Można by pomyśleć, że ich słowa będą przepełnione zaawansowaną negacją rzeczywistości. Jeden w poplamionej beżowej czapce z daszkiem, drugi w szarym kaszkiecie. Poza tym niewiele się różnią. W zmarszczkach na twarzy też jest remis.  

- No i co, sąsiad, będzie wojna? – spytał ten w kaszkiecie.

- Nie będzie! – zapewnił ten w czapce z daszkiem.

- A mnie się zdaje, że jednak będzie… - pozwolił sobie na wątpliwość ten w kaszkiecie.

- Nie będzie! – twardo postawił sprawę ten w czapce z daszkiem.

- A dlaczego niby nie będzie?! – żachnął się ten w kaszkiecie.

- Bo już jest! – skwitował ten w czapce z daszkiem.

olgerd
O mnie olgerd

Byłem cieciem na budowie, statystą filmowym, ratownikiem wodnym, ogrodnikiem, dziennikarzem itp. Obecnie "robię w sztuce". Nie oczekuję, że zmienię świat; problem w tym, że on sam, zupełnie bez mojego wpływu, zmienia się na gorsze. Mrożek pisał: "Kiedy myślałem, że jestem na dnie, usłyszałem pukanie od spodu". To ja pukałem! Poprzedni blog: http://blogi.przeglad.olkuski.pl/nakrzywyryj/

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka