http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-tygodnikow-prawicowych-spada-bo-minal-efekt-nowosci
jesli z tym wykresem cos tu nie tak, proszą kliknąć na powyższy link.
Średnia sprzedaż tygodników prawicowych
od stycznia 2013 do stycznia 2014
44 530
44 530
60 000
80 000
100 000
120 008
styczeń
luty
marzec
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
październik
styczeń
W Sieci
Do Rzeczy
Gazeta Polska
77 436
66 556
44 530
Sprzedaż spada nie tylko dlatego, ze świeżo zakładane tygodniki straciły naturalny urok nowości Ale, co widac po nie nowym Gapolu także i dlatego,że smoleńskie opowieści, czy narracje i bombowe sensacje Macierewicza przestały sie dobrze sprzedawać. Ponadto ten rynek spiskowych czytelników żywiacych sie hejtem i polityczną paranoją nie jest z gumy więc Karnowscy i ich Wsieci przejmują od Gapola czytelników, tak samo jak w polityce.pl ma wiekszą klikalność od Niezależna i zdecydowanie góruje nad najmniejszym w tej kategorii Salonem 24. Z drugiej strony tylko portal Lisa Natemat posiada więcej użytkowników miesięcznie /1.5 milona/ niz wszystkie wymienione przed chwilą niszowe portale razem wziete. Na rynku tygodników opinii prowadzą Newsweek i Polityka ze sprzedażą po około 120 000. Zaś Onet czy WP.pl to już inna kategoria- w działach publicystyka i informacje notują ok.8 mln uzytkowników każdy.
Wygląda na to, ze analogie Donieck- Smoleńsk dla niepokornych bedą miały wieksze znaczenie i bardziej zaprofitują wierszówką i nakładem od Marysi z Gorzowa. Tym bardziej, że przekładanie tragedii samolotu malezyjskiego na nowe grzanie sprawy smoleńskiej to też oficjalny przekaz partii Pis. Z drugiej strony ta sytuacja to jasny dowód porażki marketingu Macierewicza i działalnosci jego naukowców i Zespołu- bo poszlakami zamachu w Smoleńsku ma być teraz rakieta w Doniecku. O jego wybuchnietym w salonce Prezydencie z ostatniego raportu niepokorni dziennikarze nie chcą już pamietać. Dlaczego juz nie pamietają ? Bo wybuchnięty Prezydent Kaczyński nie znalazł za wielu klientów i po prostu słabo sie sprzedawał. Macierewicza trudno już sprzedać - Smoleńsk coraz gorzej profituje.
Teraz jest Donieck - pewnie pociągną tak z dwa tygodnie, a potem niepokorni ze swoimi czytelnikami wrócą do Marysi albo do Chazana czy znajdą sobie jakiś inny konflikt ideolo.
P.S najnowsze dane tygodników za maj i kwiecień :
Wirtualnemedia.pl
|
2014
|
ZKDP
|
maj
|
kwiecień
|
Tytuł
|
Średni nakład jednorazowy
|
Rozpow. płatne razem
|
Sprzedaż ogółem
|
Średni nakład jednorazowy
|
Rozpow. płatne razem
|
Sprzedaż ogółem
|
Gość Niedzielny
|
209 136
|
151 556
|
151 556
|
208 986
|
152 227
|
152 227
|
Polityka
|
177 008
|
127 411
|
127 411
|
181 400
|
124 550
|
124 550
|
Newsweek Polska
|
184 864
|
120 811
|
120 786
|
203 059
|
144 269
|
144 269
|
W Sieci
|
166 097
|
77 257
|
77 257
|
166 500
|
81 119
|
81 119
|
Tygodnik Do Rzeczy
|
144 385
|
68 550
|
59 625
|
145 621
|
69 484
|
60 737
|
Wprost
|
117 998
|
118 103
|
47 642
|
116 617
|
121 792
|
51 660
|
Gazeta Polska
|
122 627
|
42 113
|
41 380
|
129 459
|
52 226
|
51 660
|
Przegląd
|
51 000
|
18 152
|
18 152
|
51 000
|
20 120
|
20 120
|
Tygodnik Powszechny
|
41 000
|
18 456
|
18 006
|
44 925
|
20 605
|
20 147
|
Wirtualnemedia.pl
|
Tygodnik Angora
|
490 300
|
298 893
|
298 893
|
489 181
|
297 740
|
297 740
|