zbit fg zbit fg
39
BLOG

155. Znów pojawił się problem K2

zbit fg zbit fg Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

To znaczy czy potrzebna jest tożsamość  K≡ K2. - Muszę go wreszcie rozwiązać.

PS. - Zdaje się, że już go rozwiązałem - zobacz w fizyka.blox.
     A w skrócie chodzi o to, że gdy w radarowej prezentacji STW Einsteina zobaczysz współczynnik k lub jego kwadrat k2  to wiedz, że to nie jest  k·k - jak uważał Bondi - ale mój współczynnik echa  K2=k1·k2.

Współczynnik K2  fizycy piszą jako potęgę K2 (a raczej k2) czym sugerują że jest to zawsze dodatni iloczyn dwóch jednakowych wartości K,  a naprawdę jest to iloczyn obu, w ogólności różnych, współczynników Dopplera k1,k2 .  I z tego powodu K2  bywa też ujemny. - Jednak nie grozi to żadnymi urojonościami.

zbit fg
O mnie zbit fg

62. Spis tytułów moich notek ułatwia nawigację w tym blogu, bo tytuły w tym Spisie są linkami do notek. Pseudoeuklidesową Einsteina szczególną teorię względności zbudowałem euklidesowo, czyli w sposób absolutnie wyobrażalny, klasycznie. A przy okazji rozszerzyłem ją na tachiony, dzięki czemu pojawiła się w niej antymateria.    Zobacz także co ja uważam. I inni.   A fizyka nie może być stekiem formułek nie do pojęcia, algorytmami dla liczydeł. Ale najłatwiej udowodnić to czego nikt nie rozumie. Zwłaszcza jeśli wystarczy udowodnić tak by nadal nikt nie rozumiał. A właśnie tak dowodzi się w fizyce współczesnej. Szczególna teoria względności Einsteina jest niepotrzebna, a moja jest potrzebna po to, by to zrozumieć.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie