Zunrin Zunrin
160
BLOG

Co jeszcze powiedziała (świadomie lub nie) posłanka Sawicka

Zunrin Zunrin Polityka Obserwuj notkę 1
Od wczorajszego popołudnia cała Polska pasjonuje się ujawnionymi przez CBA taśmami. Każdy może sobie posłuchać bądź przeczytać co ciekawsze kawałki. Trudno przewidzieć który z nich stanie się przebojem na miarę zwrotu "mordo ty moja". Czy będzie to "i kręcimy lód" czy też "jestem młodym stażem, sprytnym XXX" (gdzie za XXX należy podstawić dowolny zawód), to pokaże czas.
Ale mnie zainteresowała inna kwestia. Otóż pani Sawicka jako przykład podała pewien szpital. Szpital którego wysoką sylwetkę przez kilkanaście lat widziałem przez okno za każdym razem gdy wchodziłem do kuchni. Ale zerknijmy w źródła:
Jest taki, dla przykładu, szpital górniczy, na przykład, przy KGHM-ie, ja już dzisiaj wiem, że ten szpital będzie prywatyzowany, świetne wyposażenie kardiologiczne, świetny zespól lekarzy...
Uwagę na ten fragment wypowiedzi zwróciłem już wczoraj, ale głównie na zasadzie "skubańce chcą się dorwać do świetnie wyposażonego szpitala". Jednakże coś nie dawało mi spokoju przez cały dzisiejszy dzień w pracy.
Platforma bowiem w swym majowym programie politycznym mówiła o prywatyzacji państwowych szpitali. A szpital górniczy nie jest zwykłym publicznym ZOZem. Jest własnością spółki akcyjnej Miedziowe Centrum Zdrowia, w której 100% udziałów ma KGHM. A jednak ma być prywatyzowany. Jak?
Nie trudno jest mi sobie wyobrazić sytuację po wyborach. Zwycięska Platforma (sama lub w koalicji z LiDem i/lub PSLem) wymienia zarząd i radę nadzorczą KGHM. Z samej góry kombinatu w dół podąża lawina zmian na stanowiskach, które zostają obsadzone swoimi ludźmi. A potem zostaje wprowadzony w życie plan prywatyzacyjny. Na pierwszy ogień najprawdopodobniej pójdą spółki spoza ścisłego rdzenia KGHM, a które składają się na Grupę Kapitałową KGHM. Czyli prywatyzacja obejmie też właściciela wspomnianego szpitala - Miedziowe Centrum Zdrowia.
Nie do końca jestem pewien w jaki sposób MCZ miałby trafić w prywatne ręce. Wyborczy program PO zdaje się sugerować sprzedaż inwestorowi strategicznemu bądź też oddanie go w ręce samorządu (a później utworzenie spółki prawa handlowego). A może jeszcze coś innego?
Jest oczywiście jeszcze jedna możliwość. Pani poseł pomyliły się szpitale. Bo oprócz szpitala górniczego w Lubinie jest jeszcze jeden szpital. Mający problemy publiczny ZOZ, w którym opracowano propozycje ich rozwiązania poprzez... prywatyzację polegającą na przekształceniu w spółkę prawa handlowego z udziałem samorządu. Może i jest to najlepsze z możliwych rozwiązanie, ale gdy widzę taką zbieżność z programem partii, której członkiem do niedawna była pani chcąca zarobić na prywatyzacji w służbie zdrowia, to w głowie zaczynają mi dzwonić dzwonki alarmowe.
Ciekawe jak się to potoczy dalej.
 
 
Aktualizacja 19.10.07 g. 9.10 - doklejam swój komentarz
 
Dzisiejsza GW publikuje (na 100% w wersji elektronicznej, papierowo byc moze tylko w wydaniu dolnoslaskim) artykul pt. "Szpital, ktory chciala prywatyzowac Sawicka, od lat jest prywatny" (http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,4590476.html).
Sam opis sytuacji szpitala dokonano wzorowo. W koncowce zwrocono sie do CBA i TVP sugerujac niekompetencje, bo nie podano, ze jest to szpital prywatny.

GW lansuje wersje, ze Sawicka nie miala pojecia iz jest to szpital niepubliczny. I w zwiazku z tym niby upada teza, ze mial to byc przyklad prywatyzacyjnych planow PO w sluzbie zdrowia. Szczerze mowiac nie sledzilem skrupulatnie wszystkich wypowiedzi CBA i PiS. Moze rzeczywiscie przeholowali z tym przykladem, co PO zrobi z publiczna sluzba zdrowia.
Ja jednak postrzegam ta wypowiedz jako mozliwosc wzbogacenia sie przy okazji prywatyzacji szpitali. Powtorze jeszcze raz jak to mozna zrobic:
1. PO wygrywa wybory i rzadzi (samodzielnie badz razem z PSL i/lub LiDem).
2. Obsada swoimi ludzmi KGHM.
3. Oglaszany jest plan sprzedazy czesci spolek z Grupy Kapitalowej KGHM badz udzialow w nich.
4. Wsrod sprzedawanych spolek jest Miedziowe Centrum Zdrowia, wlasciciel szpitala gorniczego.
5. Planowane jest sprzedanie szpitala inwestorowi strategicznemu.
6. Obsadzony ludzmi PO MCZ sprzedaje szpital inwestorowi wskazanemu przez Sawicka badz inna osobe zajmujaca sie w PO sluzba zdrowia.
7. Wskazanie jest wynikiem przekazania odpowiedniej ilosci argumentow w walucie polskiej lub obcej :)

I tak oto mozna krecic lody na sprzedazy prywatnego szpitala.
Zunrin
O mnie Zunrin

Jestem jaki jestem. Paru rzeczy nie lubię, a na Salonie24 najbardziej wkurzają mnie wpisy nie odnoszące się do rozmowy. Czyli reklamówki będą usuwane.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka