fot. Pixabay
fot. Pixabay

Polskie produkty stały się hitem za granicą. Eksport wystrzelił i wciąż rośnie

Redakcja Redakcja Handel Obserwuj temat Obserwuj notkę 32
W 2023 roku wartość eksportu polskich produktów, dzięki sieci sprzedaży Lidl Polska, wyniosła ponad 6,45 mld zł. Ponadto, w ciągu ostatnich 6 lat sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 25 mld zł, co przyczyniło się do znacznego rozwoju rodzimych przedsiębiorstw.

2023 rok był pod względem eksportu rekordowy

Lidl Polska działa na polskim rynku już od ponad 20 lat. Sieć na co dzień współpracuje z ponad 840 dostawcami z Polski. W ofercie sieci klienci mają dostęp ok. 450 produktów z oznaczeniem „Produkt polski". To właśnie te produkty trafiają do sklepów w całej Europie.

Tylko w 2023 roku ponad 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Wartość tego eksportu wyniosła ponad 6,45 mld zł. Natomiast w ciągu sześciu lat (2018-2023) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 25 mld zł.

Top 8 rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców w ujęciu wartościowym i ilościowym stanowiły w 2023 roku – Rumunia, Czechy, Słowacja, Litwa, Węgry, Łotwa, Bułgaria oraz Wielka Brytania.

Jakie polskie produkty kupują klienci za granicą

Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso, wędliny, nabiał, warzywa i owoce oraz pieczywo. Klienci za granicą chętnie kupują drób z Polski, ale też mleko, śmietany, sery czy twarogi. Jeśli chodzi o owoce, to tradycyjnym polskim produktem eksportowym są jabłka i gruszki, ale w 2023 roku udało się wyeksportować do naszych sąsiadów także owoce jagodowe – tj. truskawki, maliny, borówki, jeżyny.

Wartość dotycząca eksportu od lat stale rośnie – Lidl Polska w dalszym ciągu zamierza promować oraz wspierać eksport polskich produktów na rynkach zagranicznych.

Obecnie w 31 krajach istnieje ponad 12 tys. sklepów marki Lidl, a w Polsce ponad 850.

ja

Czytaj także:



Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka