Blog
Newsroom Salon24
Salon24 news
Salon24 news wydarzenia, newsy, komentarze
56 obserwujących 3185 notek 7109939 odsłon
Salon24 news, 10 kwietnia 2017 r.

Wersja podkomisji smoleńskiej: Tupolew uległ serii awarii i wybuchowi

5364 318 1 A A A
Wrak Tu-154 M.
Wrak Tu-154 M.

Podkomisja MON pokazała film o pierwszych wnioskach ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej. Według ekspertów pod kierownictwem dr Wacława Berczyńskiego, samolot Tu-154 M miał przed tragedią serię awarii, a skrzydło nie uderzyło w słynną brzozę.

Celowo błędnie podawane komendy z rosyjskich wieży kontroli lotów, rozszczelnienie instalacji hydraulicznej i systemu automatu, następnie wibracje prawego i lewego silnika, aż w końcu utrata zasilania na 15 metrach i wybuch w kadłubie - to, według ekspertów MON, główne przyczyny tragedii smoleńskiej. Podkomisja smoleńska nie ma jednak odpowiedzi na pytanie, dlaczego załoga Tupolewa nie mogła odlecieć na drugi krąg, mimo komendy pilota: "Odchodzimy". Według ekspertów, maszyna musiała wznieść się natychmiast, ale awarie jej to uniemożliwiły. 

Podkomisja MON poinformowała, że nie wiadomo, dlaczego lewe skrzydło Tupolewa uległo rozpadowi. Nie była to brzoza na działce Bodina - według komisji MAK i Millera to właśnie uderzenie w drzewo miało być czynnikiem decydującym o katastrofie samolotu 10 kwietnia 2010 r. Podkomisja Berczyńskiego utrzymuje jednak, że  maszyna nie leciała aż do uderzenia w ziemie niżej, niż na wysokości 6 metrów. W Wojskowej Akademii Technicznej przeprowadzono eksperymenty na fragmentach skrzydła. Badania skłaniają ekspertów do zdania, że brzozę uszkodziły odłamki skrzydła, które z niewiadomych przyczyn się rozpadało.

W ostatniej fazie lotu doszło do eksplozji termobarycznej w kadłubie Tupolewa - twierdzi podkomisja smoleńska. Zbadano obrażenia ciała ofiar katastrofy. W jednym sektorze szczątki miały ślady oparzeń drugiego i trzeciego stopnia. Inna ofiara tragedii doznała oparzeń na 30 proc. powierzchni ciała - mowa o członku załogi Tu-154 M. Eksperci Antoniego Macierewicza pokazali fragment drzwi samolotu, wbitych w ziemię, co może świadczyć o eksplozji.

Podkomisja smoleńska dokładnie zbadała rozmowy z czarnych skrzynek pomiędzy pilotami Iła-76 a wieżą kontroli lotów. Teza badaczy: rosyjski samolot był naprowadzany na pas lotniska Siewiernyj poprawnie, zgodnie ze sztuką nawigatorską. Piloci otrzymywali dokładne komendy na temat położenia maszyny i odległości od pasa. Zupełnie inaczej było w przypadku Tu-154 M, co sugeruje celowe działanie kontrolerów.

Zobacz całą prezentację podkomisji smoleńskiej


Źródło: Youtube

GW


© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.


Skomentuj Obserwuj notkę Napisz notkę Zgłoś nadużycie
NEWSY - TOP 5

Ostatnie notki

Najpopularniejsze notki

Ostatnie komentarze

  • @JESTNADZIEJA Wdarła się pomyłka, za którą przepraszamy. Poprawiliśmy
  • @ALTERNEMO Szanowny Panie: "Czy skrót GW pod artykułem wskazuje na przedruk z Gazety...
  • @WIESŁAWA Chyba nastąpiło przesłyszenie, za co Szanownych Czytelników przepraszam

Tagi

Tematy w dziale Polityka