Fot. http://www.hafen-hamburg.de
Fot. http://www.hafen-hamburg.de
2x20 Rzeczpospolita Morska 2x20 Rzeczpospolita Morska
703
BLOG

Hamburg - największy polski port rośnie w siłę!

2x20 Rzeczpospolita Morska 2x20 Rzeczpospolita Morska Gospodarka Obserwuj notkę 4

W ub. roku transport ładunków w kontenerach między Hamburgiem a Polską zwiększył się o 33 proc., do 238 tys. TEU (kontenerów o długości 20 stóp). Jak ocenia spółka Uboat Line na podstawie zamówień, która w 2011 roku założyła w Hamburgu podmiot zależny – Oliwia Trans GmbH, również w tym roku można oczekiwać znaczącej dynamiki przewozów na tej linii.

- Hamburg jest jednym z największych portów w Europie, tylko w ub. roku przeładowano tam 9 mln TEU – mówi Grzegorz Misiąg, prezes zarządu Uboat Line.
Przypomina on, że ogromny potencjał tego portu, gdzie krzyżują się morskie szlaki komunikacyjne prowadzące m.in. z Europy do Azji, a także do Ameryki Północnej, przyciąga firmy z całego świata. W tej grupie jest coraz więcej spółek z naszego kraju, które są zainteresowane pozyskaniem partnera biznesowego, mogącego zorganizować szybki transport towarów do Polski.

W sumie w 2011 roku z Hamburga do krajów Europy Wschodniej przewieziono 1,07 mln TEU, co oznacza wzrost o 38,7 proc. w porównaniu do 2010 roku. Obecnie połączenie Hamburga z Polską zapewnia 11 serwisów dowozowych, oferujących po 20 pociągów w tygodniu.

Prezes Misiąg ocenia, że rozwojowi wymiany towarowej na tej linii sprzyja także rozbudowa sieci terminali przeładunkowych w naszym kraju. Jest ich jeszcze za mało, bowiem wskaźnik gęstości terminali (jeden taki obiekt na 1000 km linii kolejowych) wynosi w Polsce 0,5, tymczasem w innych krajach kształtuje się na poziomie 1,4 – 2 (Włochy, Niemcy).

O rosnącej roli przewozów intermodalnych przesądzają jednak czynniki „fundamentalne”, ocenia zarząd Uboat Line. Są nimi konkurencyjna cena i konkurencyjny czas przewozu, szczególnie dla dalekich relacji przewozowych, jak z Hamburga do Polski centralnej, uproszczone, w stosunku do transportu samochodowego, procedury przekraczania granic celnych, możliwość przewożenia towarów ciężkich (o wadze powyżej 26 ton) oraz niskie koszty i proste procedury czasowego składowania towaru.

Źródło: www.wnp.pl  

Na ten sam temat artykuł "Rz" sprzed roku: "Hamburg. Największy polski port"

Eugeniusz Kwiatkowski Archiwum Morskie Eugeniusza Kwiatkowskiego O E.Kwiatkowskim » Przypomnienie: 1888-1974 ► 121 Urodziny ► Kręgosłup północ-południe (D.Filar) ► Kwiatkowski, de Gaulle... (J.Steinhoff) ► Wolne Miasto Gdańsk - sierpień 1939 ► 28-29 sierpnia 1939 (dziennik) ► 25-27 sierpnia 1939 (dziennik) ► 23 sierpnia 1939 - Spotkanie na Zamku ► 22 sierpnia 1939 (dziennik) ► Gospodarka Wolnej Polski 1919-1939 - 1989-2009 Katalog 2x20 » KATALOG GŁÓWNY Polska tyłem do Bałtyku ► Organizacje pozarządowe ► Bezpieczeństwo energetyczne Polski ► Korupcja - jesteśmy za? ► Cztery reformy rządu Jerzego Buzka ► Polska wieś odmieniona ► Polski hydraulik ► Podatki ► Kuroniówki, sławojki, orliki, schetynówki ► EURO 2012 ► Autostrady ► Polska - Rosja - Ameryka ► Polska w Unii Europejskiej ► Plan Balcerowicza ► "Ustawa Wilczka" ► Denominacja i niezależność NBP ► Giełda Papierów Wartościowych ► Niezależni ekonomiści i ośrodki opinii (think tanki) ► Zanik roli związków zawodowych ► Prywatyzacja ► Polska prywatna przedsiębiorczość ► Denacjonalizacja - śmierć sektora państwowego ► Pracodawcy, przedsiębiorcy, samorząd gospodarczy ► SKOK ► Zapraszamy do kontaktu biuro@kwiatkowski.edu.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka