Akademia Sprzedaży Akademia Sprzedaży
908
BLOG

Rola lidera w zespole sprzedażowym

Akademia Sprzedaży Akademia Sprzedaży Gospodarka Obserwuj notkę 1

Każda firma która zajmuje się sprzedażą obojętnie czy jest to duża Korporacja czy mała lokalna firma do skutecznego zarządzania potrzebuje lidera. Kogoś kto umie i potrafi dowodzić ludźmi w tak trudnej dziedzinie jaka jest sprzedaż.
Wiele organizacji w szczególny sposób podchodzi do dokładnego określenia jakie cechy i wartości powinny charakteryzować dobrego lidera i jaka jest jego rola.
Przede wszystkim Lider powinien być osoba która potrafi myśleć z wyobraźnią. Generuje nowe pomysły i jest w tym bardzo kreatywny. Jest ciekawy nowych rozwiązań, zadaje pytania i ceni sobie informacje zwrotna na temat swoich pomysłów. Zachęca do twórczej dyskusji  i demonstruje entuzjazm do tego co robi. Uczy się zarówno ze swoich sukcesów jak i porażek i błędów. Potrafi wyciągać wnioski ze swoich działań i uczy innych jak się cały czas uczyć i doskonalić.
Lider jest osoba która rozwiązuje problemy dnia codziennego. Jest zaradny. Zawsze szuka prostych rozwiązań i rozważa wszelkie alternatywy zanim wybierze właściwe rozwiązanie.
Jest odpowiedzialny za decyzje działania i rezultaty tych działań. Wywiązuje się z ze swoich zobowiązań wobec swoich zleceniodawców. Robi wszystko  co w jego mocy dla dobra swojego zespołu i dobra klienta. Stawia sukces firmy ponad swoje osobiste korzyści.
Nade wszystko jednak Lider jest osobą która pracuje w zespole i cały czas go buduje. Szanuje pomysły oraz osobisty wkład pracy każdego członka zespołu. Potrafi dobrze współpracować z każdym członkiem zespołu. Potrafi rozwijać każdego z osobna podejmując działania coachingowe przez co inspiruje innych do osiągania więcej niż byliby w stanie sobie wyobrazić. Przyczynia się do budowania silnie zmotywowanego zespołu poprzez zauważanie i wynagradzanie wkładu pracy innych osób.
Tak wiec główne cechy  lidera to umiejętność wizjonerskiego spojrzenia na zadania które są przed nim postawione. Sprawne komunikowanie zadań załodze w sposób uproszczony .Planuje działania zespołu i ustala cele tak żeby każdy widział konkretne zadania które przed nim stoi i znał priorytety. Wyjątkowi liderzy to ci, którzy potrafią budzić w ludziach emocje. Odwaga w podejmowaniu decyzji co do ludzi jak i zadań do wykonania .Poprzez lojalność i oddanie oraz zauważalną przynależność do zespołu mobilizuje go do wykonywania powierzonych zadań. Jest ekspertem w swojej dziedzinie ciągle podnoszącym swoje umiejętności i kompetencje potrzebne do kierowania zespołem. Ciągle dąży do inicjowania zmian. . Umie doprowadzić do tego, że zespół widzi, iż jego codzienna praca jest częścią czegoś wielkiego.
Można powiedzieć, że Lider to osoba, która potrafi motywować przeciętnych ludzi do nieprzeciętnych osiągnięć, zdobywać nowych zwolenników i przekonywać do siebie sceptyków. Jest to osoba, która podrywa zespół do walki i zwycięstwa.
Lider jest człowiekiem sukcesu. Myśli jak zwycięzca i pragnie wygranej. To wyróżnia go najbardziej spośród innych.

Prawdziwy Lider nie odczuwa potrzeby przewodzenia – jest zadowolony wskazując drogę.
„Henry Miller”

Tomasz Braciszewski
www.akademiasprzedazy.entro.pl

PRACA ZESPOŁOWA

Było sobie czterech ludzi o imionach
WSZYSCY, KTOŚ, KAŻDY i NIKT, Kiedy była pilna praca, którą trzeba było wykonać, •poproszono WSZYSTKICH o jej wykonanie.
WSZYSCY byli pewni, że KTOŚ ją zrobi.
KAŻDY mógł ją zrobić, •ale NIKT tego nie dokonał.
KTOŚ rozzłościł się, ponieważ
WSZYSCY powinni to zrobić.
WSZYSCY uważali, że KAŻDY może to zrobić, •ale NIKT nie zrozumiał, że WSZYSCY tego nie zrobią.
Skończyło się to tym, że WSZYSCY obwiniali KOGOŚ, • ale NIKT nie zrobił tego, co KAŻDY mógł zrobić.

Prowadzę szkolenia z zakresu:Rekrutacja Prospecting Telefonowanie Techniki sprzedaży Zarządzanie sprzedażą Coaching

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka