Po niedawnym wykolejeniu pociągu z 70 wagonami towarowymi i skutkiem tego zniczczeniu infrastruktury uniemożliwiającym przejazd koleją conajmniej rok nastąpiło tąpnięcie w tubie dla samochodów osobowych. Wyrwa w stropie o długości około 20 m spadła uniemożliwiając przejazd. Tak więc drwina z naszej religii tak szeroko publikowana przy rozpoczęciu eksploatacji tej wielkopomnej budowy obróciła się w sromotę tak, że nawet nie ukazały się jakiekolwiek informacje w przestrzeni publicznej.
Poniżej kilka zdjęć z wykolejonego pociągu w środku tunelu, gdzie znajduje się rozjazd i gdzie ostatecznie zatrzymał się rozpędzony do 200 km/h pociąg prowadzony przez dwie niemieckie lokomotywy.
Budowniczy uważają, że łatwiej będzie wydrążyć nową tubę, niż usunąć zgliszcza i odbudować infrastrukturę.
Zdjęcia są pod tymi linkami:
https://www.srf.ch/news/schweiz/ursache-der-zugentgleisung-unfall-im-gotthardtunnel-welche-rolle-spielte-die-weiche
https://www.srf.ch/news/schweiz/ursache-der-zugentgleisung-unfall-im-gotthardtunnel-welche-rolle-spielte-die-weich
https://www.srf.ch/news/schweiz/ursache-der-zugentgleisung-unfall-im-gotthardtunnel-welche-rolle-spielte-die-weiche