Ambiwalentna Anomalia Ambiwalentna Anomalia
1366
BLOG

CZY TERAZ JEST KOLEJ NA KOLEJ - PANIE TUSK?!

Ambiwalentna Anomalia Ambiwalentna Anomalia Polityka Obserwuj notkę 27

 

Mam nieodparte wrażenie, że sprawa bałaganu na kolei ma kilka poziomów prawdy, z których najciekawszy jest chęć sprzedaży zagranicznym firmom naszych kolei.  Mówiąc szczerze, nie chce mi się pisać wszystkiego i pozostawiam tę część operacji myślowych lemingom, którzy będą wymyślali różne niestworzone rzeczy na podobieństwo komentarzy obcięciu finansowania partii politycznych. Podstawowym celem każdej partii jest przejęcie władzy, a potem utrzymanie. Polemizowanie z tym faktem, ze jest inaczej jest poniżej mojej inteligencji, dlatego wrzucam do intelektualnego gnoju durne komentarze „autorytetów”, że PO jest fantastyczne, bo chce ograniczenia finansowania, a inne partie złe, bo się przed tym bronią.
CELEM KAŻDEJ PARTII JES PRZEJĘCIE WŁADZY, A PO ZDOBYCIU JEJ UTRZYMANIE – każdy, kto twierdzi inaczej jest dla mnie durniem nie wartym, aby z nim polemizować. A zatem z tej zasadniczej cechy każdej partii wynika jeden wniosek: PO chce obniżyć finansowanie partii politycznych gdyż jest to jej na rękę w utrzymaniu władzy, a inne partie się przed tym bronią, bo istotnie im to utrudni przejęcie władzy. Bredzenie, że PO jest takie świętojebliwe i takie obywatelskie, że chce zacząć oszczędzać jest może ostatnim powodem całej tej kampanii. W przypadku PJN – sprawa tez jest oczywista, więc chyba nie musze wyjaśniać? PJN musi istnieć w polityce do wyborów i akurat taki temat jest im na rękę, podobnie trzymanie z PO. Dlaczego? O boszeeee! Jest przywoływane w wiadomościach, ze poparło PO, jest zapraszane razem z PO do rozmów itd. W najprostszy sposób PJN jedzie na karku PO w medialnym strumieniu. Zobaczymy czy będzie to właściwe zachowanie. Bo to zwyczajna taktyka medialna – nic więcej. Tak więc w przypadku PJN głosowanie za ograniczeniem finansowanie partii politycznych jest po stronie „dążenia do zdobycia władzy”. Ktoś, kto nie zdaje sobie z tego sprawy, jest doprawdy śmieszny albo zwyczajnie celowo manipuluje prawdą...
No, ale trochę odszedłem od tematu, a są nim ogólnie pojęte koleje w Polsce. Każdy chyba wie, że w Polsce infrastruktura kolejowa jest niedoinwestowana itd. Nie warto o tym pisać. Niedoinwestowanie w Polsce ma dwa zasadnicze powody:
1.      Generalnie władza ma w nosie dany sektor gospodarki i interweniuje wtedy, gdy cos potwornie się załamie. Ludzie wychodzą na ulicę. Rząd wtedy zaczyna się pozornie zajmować się tematem. Spotyka się, negocjuje, obiecuje zwalnianie, gromi, upomina ministrów, zmienia ich zastępców. W przypadku ostatnich wydarzeń cos podobnego ma miejsce, lecz bez protestów bo kto ma wychodzić na ulicę? Pasażerowie? Oni już tam są, od wielu godzin czekając na pociąg.
2.      Drugim powodem niedoinwestowania jest chęć sprzedaży danego sektora, czy istotnych przedsiębiorstw w danym sektorze obcym przedsiębiorcom. Słowo „obcym” jest oczywiście eufemizmem. W przypadku kolei można je sprzedać naszym ukochanym sąsiadom: Niemcom lub Rosji. Proszę wybaczyć, ale Kanada czy Nowa Zelandia raczej nie są zainteresowane z oczywistych względów: nie mają połączenia z naszą infrastrukturą.
Tak więc bark inwestycji, kłopoty sektora, nagłaśnianie w mediach że należy coś doinwestować, że jest strasznie i doprowadzanie do takich tąpnięć ma dwa oblicza: rząd ma w nosie lub rząd chce sprzedać. Wynika to wszystko z normalnej cechy każdego rządu:
1.      NIE CHCE WYDAWAĆ PIENIĘDZY NA JAKIEŚ NIEISTOTNE SPRAWY, NA BZDETY
2.      CHCE MIEĆ FORSĘ NA SWOJĄ DZIAŁALNOŚĆ (że tak to ujmę)
Dlaczego sądzę, że w przypadku kolei mamy do czynienia z drugim wariantem? Zaraz podam fakty, które moim zdaniem bardzo wyraźnie sugerują takie rozwiązanie. Podam je w punktach, żeby przekaz był jasny i w krótkiej formie:
 
1.      Zwróćmy uwagę, że dzisiejsze kłopoty z koleją pokazywane w mediach dotyczą tylko przewozu obywateli. Oczywiście w transporcie surowcowym są tez kłopoty, ale nie są pokazywane i nie są aż tak wielkie. A zatem chodzi o oddziaływanie na obywatela, czyli zwyczajny zabieg manipulacyjny. Sprawa jest prosta: obywatel mając trudności w transporcie osobowym, swoją świadomością obejmuje kolei jako całość. Tak więc można mu swobodnie wmówić, że polska kolej to głównie pociągi osobowe. Nie jest to prawda bo przewóz towarowy ma wielokrotnie większy udział. Ale łatwo wmówić, ze trzeba sprzedać by jeździło mu się lepiej. Nie będzie protestował, tym bardziej, że przewóz towarowy kojarzy mu się z dziwnymi, starymi, zdezelowanymi wagonami z węglem – a więc z typowym gierkowskim państwem. Nie będzie obywatelowi szkoda, jak rząd sprzeda ostatni bastion „komunizmu”.
2.      Minister odpowiedzialny będzie czyścił przedpole, czyli w przypadku jakiś problemów (celowo nagłaśnianych w dyspozycyjnych mediach), będzie miał powód do zwolnienia tych osób, którzy będą mieli moralne opory w sprzedaży infrastruktury. Sam minister, bezpośrednio odpowiedzialny za „przekształcenia” nie będzie pociągany do odpowiedzialności. Bo dlaczego? Przecież realizuje plan…ma być źle i wtedy będzie dobrze.
3.      Rosja nie eksportuje technologii, ale ma gospodarkę TOWAROWĄ. A zatem główny transport to transport surowców. W tak wielkim państwie jak Rosja, jedynym sensownym środkiem transportu musi być kolej. Do kogo eksportuje Rosja swoje surowce? Oczywiście na cały świat, ale także do Europy. Przypominamy sobie ropociągi, gazociągi…a może kojarzymy, jaki gazociąg jest budowany teraz? Jeżeli to sobie uświadomimy, to czy muszę pisać więcej o tym, ze Rosja i Niemcy pomijają nas transporcie tych surowców? Ale są też inne surowce do przewiezienia do Europy (do Niemiec) oprócz ropy i gazu. Jaką cechą moglibyśmy określić typ gospodarki europejskiej? Niech mi wolno będzie użyć określenia: technologiczna. Oczywiście socjalistyczna także, ale akurat nie o to chodzi w tym przypadku. A zatem musi istnieć wymiana gospodarcza: Rosja surowce do Europy, Europa do Rosji technologie i gotowe wyroby wysokiego przetworzenia.
4.      Europa musi swoją ekspansję w jakimś kierunku wykonać? Gdzie może to zrobić? Oczywiście w kierunku wschodnim. Dlatego przyjęte zostały kraje z „bloku wschodniego”. Ale jest to rozwiązanie na kilkadziesiąt lat. Wcześnie, czy później Europa rozwinie skrzydła w kierunku Rosji. Cała polityka europejska dąży właśnie do tego. Nie chce mi się przytaczać faktów, pozostawiam to czytający, lemingom dziękuję, za głupotę i nie widzenie oczywistych procesów. W każdym razie możemy krótko scharakteryzować to, co się będzie działo już w niedalekiej przyszłości: inwestowanie w Rosji i produkowanie dóbr dla Europy w Rosji. Jestem pewien, że Rosja zostanie włączona w europejski system militarny. Jak to się będzie nazywać – to już pozostawiam wyobraźni czytającym. System militarny będzie musiał być połączony z Rosją, aby bronić systemu finansowego. To oczywistość.
5.      Rosja organizuje Mistrzostwa Świata w 2018 roku. Jest to termin nie za bardzo odległy, ale zaręczam, że inne imprezy tez będą dawane Rosji. A więc Rosję czekają inwestycje. Potrzebuje Rosja „pomocy” z Europy, choćby w ramach rewanżu za decyzję o organizacji MŚ. Pamiętamy, że sam Putin przyjechał w trzy godziny po ogłoszeniu decyzji i osobiście gratulował i zapewniał?
6.      Biorąc pod uwagę powyższe punkty, przypomina mi się sytuacja z polskimi cementowniami, które szybko były prywatyzowane, gdy Niemcy się zjednoczyły i potrzebowały cementu na inwestycje. Cementownie blisko granicy niemieckiej…i były tak strasznie nierentowne, okropnie stare, same kłopoty z nimi były…
7.      Popatrzmy na mapę autostrad w Polsce. Największy postęp jest w przypadku autostrad wschód-zachód. I to jest oczywistą oczywistością.
Tak, więc gdy się weźmie te wszystkie punkty pod uwagę, mam tylko drobne wątpliwości, że ostatnie zaniedbania w kolei są wynikiem przypadku. Moim skromnym zdaniem, wszystko, co dziś dzieje się w sektorze kolejowym, jest przygotowywaniem do sprzedaży przede wszystkim TORÓW obcemu kapitałowi…znaczy znanemu: rosyjskiemu lub niemieckiemu. Zresztą nie ma znaczenia – to ten sam kapitał. W następstwie kilkunastu lat na 99% nastąpią właśnie takie zmiany…
 
O czym Państwa z „radością” informuje…AmAn.

Prosta i tania reklama w Internecie sprzedawana za pomocą AdTaily(PLALLADTAILY0002) WAU_tab('9bn09paqq57v', 'bottom-center')

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka