Anita Anita
778
BLOG

List do Mamy...

Anita Anita Gospodarka Obserwuj notkę 8

 

 
 
Wprowadzenie stanu wojennego 13 XII 1981 r. pogłębiło jeszcze bardziej olbrzymie problemy z zaopatrzeniem. A i tak nie było lekko… Szukając koperty z pieczęciami ocenzurowania korespondencji, którą zamieściłam w poprzedniej notce, wpadł mi do rąk list od Cioci mieszkającej wtedy w Zgorzelcu, która pisała do mojej Mamy.
 
List jest z 13 IX 1981 roku, a więc napisany jest równo na 3 miesiące przed wprowadzeniem stanu wojennego…
 
 
Kochana K.,
 
…Dziękuję Ci za list oraz papierosy i kawę, które dla mnie trzymasz, jesteś  kochana !
 
Przykro mi, ale lekarstwa tego nigdzie nie mogę  dostać, marki owszem, nawet cały tysiąc ale po 25 zł. Marki są u nas na czarnym rynku już  po 30 zł. Ja sama kupowałam po 23 zł. W tej chwili nawet po 25 zł trudno. Jeśli chcesz 1.000 ,- po 25 zł to szybko daj znać.
 
Ja kupiłam 100 na jedzenie, bo u nas kompletne dno. Na kartki dają  jednorazowo 1,5 kg. (chodzi o kartki mięsne) Jeszcze nie wykupiłam nic z września. W piątek tj. 12 IX poszłam stać  o godz. 22 ale było już ponad 50 osób pod sklepem, że właściwie nie miałam już  żadnych szans,  żeby coś  dostać, chyba będę  musiała wziąć w tygodniu 1 dzień  urlopu  żeby coś  kupić. Mamy bardzo małe dostawy. Takie drogie marki, ale poproszę  znajomego celnika żeby kupił kostkę masła albo kawałek mięsa. Szlag by to trafił…
 
Mam nareszcie pralkę  tzn. pralki jeszcze nie mam ale wpłaciłam 10.500 zł, stałam 2 tygodnie i miałam 6 dyżurów nocnych,  żeby kupić  pralkę i zamrażarkę. Teraz tylko czekać…
 
 
To fragment autentycznego listu, na którym moja nieżyjąca już Mama zrobiła  odręczną adnotację „to historia już do przeczytania”  i pewnie zachował się dlatego, że uznała iż stanowi  świadectwo tamtej rzeczywistości. Zaledwie kilka zdań, a jak pokazuje  to problemy dnia codziennego tamtych trudnych  czasów…

 

 
Anita
O mnie Anita

e-MAIL                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka