Anna Anna
621
BLOG

"Niemota"

Anna Anna Rozmaitości Obserwuj notkę 11

Nawet bym nie wiedziała (bo przecież nikomu przy zdrowych zmysłach nie przychodzi do głowy sięgać po taką pozycję), ale Brachol mi wspomniał o sprawie. Wrzuciłam sobie do netu hasło "Danuta Wałęsa+niemota" i pierwsze wyniki wyszukiwania kierują do niezawodnego Faktu.

www.fakt.pl/Danuta-Walesa-Lech-Kaczynski-niemota,artykuly,137575,1.html

"Poznałam pana Leszka. Nieładnie określę, ale dla mnie był taką niemotą. Był osobą potrzebującą zachęty, a nawet popchnięcia do działania. Takie sprawiał wrażenie. Nie mogłam zrozumieć, gdzie tkwi przyczyna jego zachowania" 

"W czasie prezydentury męża dowiedziałam się, że Kaczyńscy są bliźniakami. Wtedy też poznałam pana Jarosława. I dopasowałam wszystkie obrazy i sytuacje, jakie widziałam [...] Zrozumiałam, że wodzem zawsze był pan Jarosław, a poza tym obaj byli w silnym związku emocjonalnym z matką. Później pan Leszek ożenił się z panią starszą od siebie"

Niemota – brak zdolności mówienia przy zachowaniu słuchu, które może być spowodowane: uszkodzeniem ośrodka mowy w mózgu, np. wskutek urazu, wylewu krwi, lub też ciężką chorobą psychiczną, np. swchizofrenią.

Lech Kaczyński-ur. 18 czerwca 1949 w  Warszawie, zm. 10 kwietnia 2010 w Smoleńsku) – polski polityk i prawnik. Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej w latach 2005–2010.

Prezes Najwyższej Izby Kontroli w latach 1992–1995, minister sprawiedliwości i prokurator generalny w rządzie Jerzego Buzka w latach 2000–2001, prezydent Warszawy w latach 2002–2005.

Współzałożyciel partii Prawo i Sprawiedliwość i jej pierwszy prezes, senator I kadencji oraz poseł na Sejm I i IV kadencji. Był doktorem habilitowanym nauk prawnych, profesorem nadzwyczajnym UKSW i UG,  specjalistą w zakresie prawa pracy. Zginął w katastrofie rządowego samolotu TU-154.

Mirosława Danuta Wałęsa, z domu Gołoś (ur. 25 lutego 1949 w Kolonii Krypy pod Węgrowem) – w latach 1990-1995 pierwsza dama Polski, działaczka społeczna.

8 listopada 1969 roku[ została żoną Lecha Wałęsy, późniejszego przywódcy "Solidarności",Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej w latach 1990–1995. W imieniu męża odbierała 10 grudnia 1983 roku Pokojową Nagrodę Nobla. Pierwsza Dama została także honorowym patronem Fundacji "Sprawni Inaczej". Laureatka Nagrody prasowej. Jest honorowym prezesem gdańskiej Fundacji na Rzecz Rozwoju Kultury. Członek Honorowej Rady Konkurs Darboven Idee Grant dla Kobiet Przedsiębiorczychoraz Rady Honorowej International Centre for Missing and Exploited Children.

Matka ośmiorga dzieci: Bogdan (ur. 1970), Sławomir (ur. 1972), Przemysław (ur. 1974), Jarosław ur. 1976), Magdalena (ur. 1979), Anna (ur. 1980), Maria Wiktoria (ur. 1982), Brygida (ur. 1985).

W 2011 nakładem Wydawnictwa Literackiego ukazała się autobiografia Danuty Wałęsy pt. Marzenia i tajemnice.

Właściwie, wszystko to co powyżej, mówi samo za siebie, ale sobie nie odmówię kilku zdań komentarza, szczególnie dlatego, że jesteśmy w okresie absolutnie wyjątkowych świąt. Wałęsowie manifestują swoją wiarę, i kiedy odczytałam sobie fragmenty wyżej przytoczone, to pomyślałam, że gdyby oni faktycznie mieli wiarę, to nie mogliby mówić takich rzeczy, bo by się Boga bali. I nie jest żadnym usprawiedliwieniem, że Danuta Wałęsa, to prosta kobieta, używająca słów, których znaczenia nie rozumie, nie usprawiedliwia tym bardziej, że najczęściej to właśnie prości ludzie są solą tej ziemi. Kiedyś sobie obiecałam, że się za takich ludzi będę modliła ale jeszcze nie mogę. 

 

Anna
O mnie Anna

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości