ataraksja ataraksja
83
BLOG

Elokwencja utworów teraz popularnych

ataraksja ataraksja Rozmaitości Obserwuj notkę 2

Z czystego znudzenia przeszukiwałam youtube.  Z czystego znudzenia trafiłam na taką oto... pieśń

 

 

Słyszałam już kiedyś ten utwór. W tramwaju. Wsiadła jakaś latorośl wieku około lat 8 i puszczała to z telefonu. Nawet mój Hendrix w słuchawkach nie starczył aby nie zwrócić uwagi na poziom słownictwa. 

 

Po gruntownym przeanalizowaniu wiersza, który jest zawarty w piosence doszłam do kilku wniosków:

-w piosence występują rymy czasem męskie, czasem żeńskie

-najczęściej w formie aa bb

-jeżeli chodzi o stopy metryczne to niestety brak

-podział na strofy, pojawia się prosty refren

-podmiot liryczny - grupowy -  wychował się w mieście, dostrzega wiele wad miejsca swojego zamieszkania (szarych bloków), nie lubi swojego sąsiada, który jest policjantem. Autor kocha jednak to miejsce i bardzo zależy mu na mieszkaniu tu nadal.

-chyba ja nie nadaję sie do słuchania takich utworów.

 

Porównując muzykę jakiej "słucha się teraz" (czyli prosty test na wytrzymałość, włączyć trzeba MTV bądź inny kanał muzyczny i wytrzymać jak najwięcej piosenek) doszłam do wniosku, że gwiazda muzyczna przyszłego roku, albo jeszcze się nie narodziła, albo jeszcze nie wyszła z pieluszek.

 

Dziękuję za uwagę, idę słuchać The Doors.

ataraksja
O mnie ataraksja

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości