manama1 manama1
350
BLOG

Rospudagate - 29 XI 14 blokowanie międz. ruchu tow. na 8

manama1 manama1 Polityka Obserwuj notkę 1

W dniu 29 XI 2014 po gody 18,30 lokalna telewizja pokazała program, obrazujący wstawianie na drodze krajowej nr 8, na odcinku od Augustowa do Suwałk, znaków zakazujących wjazdu tam pojazdow o wyporności 7,5 ton .

 Działania te stoją w oczywistym nawiązaniu do informacji podanej na tym blogu w dniu 28 XI 14 (wczoraj), pt. „Rospudagate a próba zablokowania międz. ruchu towarowego na 8”.Por. http://bezzmian.salon24.pl/618630,rospudagate-a-proba-zablokowania-miedz-ruchu-towarowego-na-8   -tekst poniżej.

Po wczorajszych zapowiedziach medialnych, mamy zatem  - w mojej ocenie  - do czynienia  z konkretnym już etapem realizacji projektu wyłączenia Podlasia z międzynarodowej wymiany gospodarczej drogą lądową i w konsekwencji dalszej skansenizacji regionu.

Wydaje się, ze  - wobec kontekstu przedstawionego w notce poprzedniej  na ten temat - według mnie nie  bez konieczności będzie w powyższej sytuacji zwrócenie uwagi na dwa wstępne problemy.

A) Ponieważ z reportażu wynikalo, iż działania  wystawienia wzdłóż drogi krajowej (w reportażu padło określenie „dawna ósemka” sic)  podjęto po ”sygnałach” -  dobrze byłoby wiedzieć kto konkretnie za owymi ‘sygnałami stoi” i czy sa to lobbies?

B)Po drugie: uzasadnione wydaje się pytanie: na jakich podstawach prawnych opierają się takie decyzje?

 

 

Por.

Notka „Rospudagate a próba zablokowania międz. ruchu towarowego na 8” z 28 listopada 2014 roku

Jako kolejną niedopuszczalną  konsekwencję "Rospudagate" mozna -  jak sie wydaje - wskazać  opisywaną w lokalnej podlaskiej prasie dnia 28 XI 14 roku obecną próbę zablokowania  ruchu tirów na drodze krajowej  E 8, na odcinku Augustów- Suwałki.

W tekście z powyższej (dzisiejszej) daty czytamy :

"Na drodze krajowej nr 8 pomiędzy Suwałkami a Augustowemw ciągu kilku dni staną znaki ograniczające wjazd pojazdów, których waga przewyższa określoną  /.../ wartość.Jaka to będzie waga - jeszcze nie wiadomo. Takie ograniczenie jest potrzebne, bo samochody ciężarowe, zamiast kierować się na obwodnicę Augustowa, wybierają przejazd przez miasto".

Poza oczywistością  niezgodnych z Traktetem Akcesyjnym i godzących - moim zdaniem - w podsatwowe interesy Państwa Polskiego, dotychczasowych "rozwiązań", dla których pretekstem była "Rospudagate" (do cofniecia przez przyszły rząd), pojawiaja sie zatem kolejne i kolejne "rozwiązania" , które wydaja sie być w pełni nie do zaakceptowania.

Abstrahujac od oczywistego w/g mnie podtekstu opisywanego projektu, zmierzajacego do dalszej skansenizacji Podlasia i wyprowadzenia z tego wojewodztwa  ruchu miedzynarodowego (co sie rowna skazaniem regionu na pelna degradację ekonomiczną),

sadzic  mozna zatem ze juz niedlugo pojawia sie tez pytanie: na jakiej podsatwie probuje się wymusic  ograniczenia/likiwdacje ruchu dla okresonych pojazdow na w pelni odpowiadajacej takim wymogom drodze krajowej?

Na marginesie: wszystko jest o tyle jeszcze bardziej   wątpliwe, ze robione - moim zdaniem - pod pretekstem ochrony mieszkanców Augustowa.

 

manama1
O mnie manama1

poważny i niepoważny, z dystensem i bez, patriota i pseudoeuropejczyk, myślacy z własnej skromnej perspektywy, motto: \"wiele lat analizy dla dnia syntezy\" niestety

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka