manama1 manama1
364
BLOG

Pierwsze próby zablokowania Via Carpatia - X 2010 roku

manama1 manama1 Polityka Obserwuj notkę 6

W związku ze skandalicznymi wydarzeniami do jakich dosżło na Komisji Petycji PE  wdniu 1 XII 2014 roku, gdzie z inicjatywy dwoje europosłow PO przeprowadzono  zamknięciea petycji w sprawie Via Carpatia, wypada wskazać iż próby zablokowania  budowy tej drogi miały moim zdnaiem miejsce już w jesieni roku 2010.

Już  w dniu 30 X 2010 roku wskazywałem na pierwsze w mojej ocenie próby zablokowania Via Carpatia  w notce:"Via Carpatia a Natura 2000 na pół-wsch. Polski (i nie tylko)" 

por. http://bezzmian.salon24.pl/244588,via-carpatia-a-natura-2000-na-pol-wsch-polski-i-nie-tylko 

tekst noty poniżej:

"Organizacja ekologiczna  na swojej stronie zamieszcza m.in. dane dotyczące ewentualnego wpływu dróg „w północno-wschodniej Polsce”  i nie tylko na obszary Natury 2000 oraz opisujące działania „na rzecz ochrony środowiska”.

Por.: Por.”Baltica and Via Carpatia expressways, Poland”

http://www.bankwatch.org/project.shtml?s=153973

Nawiązując do zmiany przebiegu Via Baltica (gdzie  - jak uważam - ogromne znaczenia miała decyzja poprzedniego ministra środowiska w rządzie PO – podjęta [sic] w trakcie batalii ekologicznej w sprawie Doliny Rospudy- o wpisaniu Puszcz Knyszyńskiej i Augustowskiego do nowych kategorii obszarów Natury 2000), informacja podaje:

“CEE Bankwatch Network, along with the Polish Society for Protection of Birds and other NGOs, has been concerned by the possible negative environmental impacts of the construction ofexpressways in north-east Poland./…/”

Odnosząc się do idei budowy Via Carpatia stwierdzono iż droga ta też może mieć negatywny wpływ na środowisko.

“In recent years, however, the idea to develop another transport corridor alongthe S-19expressway, called Via Carpatia,has gained the support of the authorities although it toomay cause negative impacts on a variety of environmentally valuable sites/.../

Po pochwale nowego rozwiązana rządowego z 20 X 2009 roku dot. Via Carpatia w zakresie ominięcia Puszczy Knyszyńskiej od zachodu i połnocy, wskazuej się że na południe od Białegostoku droga ta moze oddziaływać na ok. 15 obszarów natura 2000.

“Via Carpatia (S-19 expressroad)as now proposed will bypass Knyszyn Forest from the north and west sides (which is good),but further south from Bialystok it may affect approximately  15 natura 2000 sites".

Po rozwinięciu odnośnika widzimy listę obszarów Natura 2000,na jakie Via Carpatia może oddziaływać(z tego na liście są jedynie dwa na obszarze woj. podlaskiego,)

„Upper Narew river Valley, Bug Valley, [a dalej:]

Lasy Janowskie, Lower San Valley, Middle Wislok river with tributaries, Zdziary, Uroczyska Puszczy Sandomierskiej, Polichna, Trzciana, Jasiolka, Schrony Brzeskiego Rejonu Umocnionego, Murwy kserotermiczne w Hackach, Dolny San i Wislok, and Ostoja Czarnorzecka.” 

 Trudno jest w przedstawionym kontekście ocenić czy wskazywany  tekst dotyczy Polski pólnoco-wschodniej czy całej Via Carpatia,etc.

Jedno jest pewne - idea efektywnej budowy drogi eskpresowej Budzisko- Białystok-Lublin- Rzeszów- Barwinek jest uważnie  monitorowana,szczególnie -jak sie wydaje- na pólnocnym-wschodzie Polski."

Bez komentarza

manama1
O mnie manama1

poważny i niepoważny, z dystensem i bez, patriota i pseudoeuropejczyk, myślacy z własnej skromnej perspektywy, motto: \"wiele lat analizy dla dnia syntezy\" niestety

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka