corrigenda corrigenda
33
BLOG

tabliczka z czasów XVIII dynastii- rozmówki z M. o ustroju.

corrigenda corrigenda Kultura Obserwuj notkę 5

„Myślę o tym, co się zdarzyło, o rzeczach, które ogarnęły kraj. Następują zmiany. Nie jest tak jak w zeszłym roku; każdy rok jest trudniejszy od poprzedniego. Zaburzenia w kraju prowadzą do jego zniszczenia! Odrzucono sprawiedliwość, zło jest wewnątrz kaplicy. Plany bogów są zagrabione, a ich prerogatywy przeminęły. Kraj jest w straszliwym stanie. Wszędzie jest żałoba, miasta i wsie lamentują. Wszyscy są porażeni zgryzotą”.

Kto to napisał?
kapłan z Heliopolis Chacheperre-seneb zwany Anchu syn Seny-tekst hieroglificzny zachowany na tabliczce z czasów XVIII dynastii (1550–1295 p.n.e.)

 

czyli co? Powielamy wciąz te same błędy - grzech pierworodny, który ciągnie się za człowiekiem ?

Dostaliśmy od Boga Dekalog - jedni starają się zyć w zgodzie z normami, inni całe swoje zycie poswięcają, aby zniszczyć te normy.

Jak ćmy kolejne pokolenia spalamy się w Swietle, zamiast czerpać z tej Jasności?

Pozdrawiam

Maryla

 

Tak ci odpowiem;

Przed Wielkanocą czekałam w kolejce do spowiedzi, dzierżąc karteczkę z grzechami ( pod wpływem pewnego tekstu postanowiłam porządnie robić rachunek sumienia) i nagle przyszła mi myśl; czym właściwie różni się judaizm od chrześcijaństwa, skoro obydwie religie oparte są na Prawie, czyli Dekalogu? I przypomniałam sobie, że w netowym Rachunku Sumienia, były rozwinięte na końcu przykazania Kościoła, które jakoś pominęłam uważając że Dekalog wystarczy.

Nagle jasno uświadomiłam sobie, że judaizm różni się od chrześcijaństwa Przykazaniami Kościoła i pomyślałam, że mój rachunek sumienia spisany na karteczce bynajmniej nie jest chrześcijański, ale judaistyczny, a tak sobie obiecałam, że się porządnie wyspowiadam....ale już była moja kolejka. Wyspowiadałam się z kartki i ksiądz dał mi zalecenie co do następnej spowiedzi, że ma być z przykazań Kościoła.

I powiem ci, że jeśli mamy budować cywilizację chrześcijańską, nie judaistyczną, którą widzimy, że się od naszej różni, to mamy ją budować właśnie na paradygmacie Ewangelii, czyli przykazaniach Kościoła. I wtedy nie będziemy jak ćmy powtarzać przeszłych błędów.

http://www.rodzinapolska.pl/dok.php?art=religia/archiwum/2004/421_1.htm

Jest wielka różnica, bo nie wystarczy nie być złym, trzeba jeszcze czynić uczynki miłosierdzia.
Choćbyś całe prawo wypełnił, a miłości byś nie miał, będziesz jak cymbał brzęczący.

corrigenda
O mnie corrigenda

"Z góry przyjmuję, że są we mnie trzy [rodzaje] myśli, a mianowicie jedna myśl moja, tj. powstająca z mojej tylko wolności i woli, dwie zaś inne przychodzą do mnie z zewnątrz, jedną od ducha dobrego, druga od ducha złego."- I. Loyola-ćwiczenia duchowne ................ Aby zarówno dający Ćwiczenia Duchowne, jak i przyjmujący je bardziej pomagali sobie wzajemnie i postępowali [w dobrem], trzeba z góry założyć, że każdy dobry chrześcijanin winien być bardziej skory do ocalenia wypowiedzi bliźniego, niż do jej potępienia. A jeśli nie może jej ocalić, niech spyta go, jak on ją rozumie; a jeśli on rozumie ją źle, niech go poprawi z miłością; a jeśli to nie wystarcza, niech szuka wszelkich środków stosownych do tego, aby on, dobrze ją rozumiejąc, mógł się ocalić.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura