Loga akcji Fajna Polska ("Newsweek") oraz Polska OK! ("Wprost")
Loga akcji Fajna Polska ("Newsweek") oraz Polska OK! ("Wprost")
dzida dzida
555
BLOG

Fajna Polska pozywa Polskę OK!

dzida dzida Polityka Obserwuj notkę 1

Wartą odnotowania formę przybiera walka Tomasza Lisa (obecnie "Newsweek", poprzednio "Wprost") ze swoim poprzednim pracodawcą.

Przypomnijmy o co chodzi (za portalem "Gazeta.pl"):

Wydawnictwo Ringier Axel Springer i Tomasz Lis wytoczyli proces tygodnikowi "Wprost" i jego wydawcy Platformie Mediowej Point Group - podaje serwis Wirtualne Media. Żądają 8,73 mln zł w związku z prowadzoną przez "Wprost" akcją społeczną "Polska OK!". Ringier Axel Springer (wydawca "Newsweeka") twierdzi, że "Wprost" ukradł pomysł akcji społecznej "Fajna Polska". Akcja miała "promować nowoczesny patriotyzm" i była "autorskim pomysłem Tomasza Lisa". Lis jest obecnie red. naczelnym "Newsweeka", wcześniej był red. naczelnym "Wprost".

"Wprost" w czerwcu rozpoczął swoją akcję "Polska OK!", której logo przypominało logo prowadzonej przez "Newsweek" akcji "Fajna Polska". Według Ringiera Lis już w styczniu złożył wniosek o rejestrację znaku graficznego w biało-czerwonych barwach, a wydawca "Wprost" "bezprawnie przypisywał sobie autorstwo akcji i prawa do promującego ją znaku".

Nie wiem za bardzo po co "Lisweekowi" ten proces. Porównując rozmach akcji, np. za miarę biorąc ilość "lajków" na Fejsie - "Newsweek" prowadzi z "Wprost" jakieś 47 tys. do 384. To trochę uprawdopodabnia tezę, że "Wprost" robi na złość swojemu b. naczelnemu, tworząc akcję wydmuszkę ale to pokazuję jeszcze raz, że po "salonowej" stronie nadmiar tygodników o tym samym kontencie ... to nie musi być dobry pomysł.

Porównując sprzedaż "Wprost" i "Newsweeka" to wyrażnie widać, że transfer Lisa przyniósł do tego ostatniego przyniósł pewien efekt w wolumenach sprzedaży (103 664 sprzedaży ogółem w 06.2011 vs. 119 793 w 06.2012). "Wprost" tymczasem mam wrażenie, że szuka swojego miejsca na rynku, celując w ten sam segment co "Neweweek".

Efekt? Spadek średniomiesięcznej sprzedaży z  95 185w 06.2011 do 73 370 w 06.2012. Co ciekawe spadek notuję również "Polityka" (z 130 439 w 06.2011 do120 311 w 06.2012).

W sumie sprzedaż trzech największych tygodników "salonowych" ("Polityka", " Wprost", "Newsweek") spadła z

- 329 288 egzemplarzy w 06.2011 do 313 474 egzemplarzy w 06.2012.

W tym samym czasie sprzedaż ogólnatrzech największych tygodników po prawej stronie ("Gość Niedzielny", "Uważam Rze", "Gazeta Polska") wzrosła z:

- 326 707 egzemplarzy w 06.2011 do 330 927 egzemplarzy w 06.2012.

www.wirtualnemedia.pl/artykul/cena-uwazam-rze-w-gore-sprzedaz-w-dol

dzida
O mnie dzida

Staram się pisać krótko. Nie zawsze wychodzi.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka