Wiktor Kornhauer Wiktor Kornhauer
289
BLOG

O tym jak Rząd RP dba o młode pokolenie emigrantów

Wiktor Kornhauer Wiktor Kornhauer Polityka Obserwuj notkę 4

Konstytucja III Rzeczpospolitej Polskiej stanowi, że każdy obywatel ma niezbywalne prawo do bezpłatnej nauki. Dotyczy to wszystkich obywateli. Również tych, którzy wyemigrowali i znajdujących się poza granicami kraju.

Emigrantem jestem od ponad sześciu lat. I tak się składa, że to na obczyźnie przyszło mi szukać polskiej szkoły dla mojej latorośli. W tym celu udałem się do Newtownpark Comprehensive School w dublińskim Blackrock, w której polskie władze organizują  sobotnio-niedzielne zajęcia oświatowe dla polskich dzieci. W zasadzie tylko po to żeby się dowiedzieć, że na kształcenie mojego dziecka Państwo Polskie nie ma już pieniędzy.

* * *

- Przykro mi, ale nie mamy wystarczających środków finansowych. Na razie złożyliśmy wniosek o dofinansowanie -tłumaczy sympatyczna pani dyrektor -otrzymaliśmy pieniądze na zorganizowanie nauki dla dzieci z czterech klas. Tymczasem mamy zbyt wiele zgłoszeń. By obsłużyć wszystkich powinniśmy zorganizować dodatkowe dwie klasy dla pierwszaków.

- Czy ma Pani jakiś plan B? -pytam uprzejmie.

- Tak. Jeżeli ministerstwo odmówi będziemy się starać przekonać wszystkich rodziców by partycypowali w kosztach dla tych dwóch dodatkowych klas.

- A jeżeli odmówią? -dociekam

- Wtedy pozostają prywatne szkoły. Przykro mi...

* * *

Nieukrywam, że mi również jest przykro. I to bynajmniej nie tylko i wyłącznie z powodu kłopotu jaki mam i będę mięć z edukacją moich dzieci w języku ojczystym. Przykro mi przede wszystkim dlatego, że widzę w jaki sposób powinność edukacji młodego pokolenia poza granicami swojego kraju traktująNiemcy i jak na ich tle wypadająPolacy. To niestety później się przekłada na więzi z ojczyzną i realne wpływy w wielu dziedzinach życia z polityką na czele.

Wielka szkoda, że polscy politycy tego nie rozumieją.

Pozdrawiam

Polecam:

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka