L.: Daniel Obajtek, P.: Donald Tusk. Fot. PAP/Canva
L.: Daniel Obajtek, P.: Donald Tusk. Fot. PAP/Canva

Obajtek odpowiada na rewelacje Tuska i prokuratury. Premier: Nie jestem mścicielem

Redakcja Redakcja Donald Tusk Obserwuj temat Obserwuj notkę 124
We wtorek opinia publiczna dowiedziała się, że na początku marca służby weszły do domu Daniela Obajtka. W mediach społecznościowych wrze, szczególnie, że głos w sprawie zabrali zarówno premier Donald Tusk, jak i były prezes Orlenu.

Donald Tusk: Nie jestem mścicielem

„Nie jestem mścicielem. Jestem premierem demokratycznego rządu w dużym europejskim kraju. Moim zadaniem jest zapewnienie niezależności sądu i prokuratury. Moim celem jest, aby niezależne sądy i prokuratura skutecznie rozliczyły polityków. Nie na mój rozkaz, ale na podstawie prawa” - napisał na X premier Donald Tusk.


Jego słowa odnoszą się najpewniej do informacji, które przekazał również Salon24.pl. Otóż funkcjonariusze Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w marcu przeszukali mieszkania byłych członków zarządu Orlenu. Śledztwo, w ramach którego przeprowadzono przeszukania, dotyczy między innymi zmowy przetargowej i działania na szkodę Orlenu. Prokurator krajowy Dariusz Korneluk potwierdził na konferencji prasowej, że dokonano przeszukań u byłego prezesa Orlenu Daniela Obajtka. Chodzi o śledztwa ws. zaniżania cen i fuzji Orlenu z Lotosem.


Tusk o b. prezesie Orlenu: Możliwe powiązania z Hezbollahem

W jednym z poprzednich wpisów na X Donald Tusk był jednak ostrzejszy (choć tylko „prosił”).

„Poprosiłem dziś o odwiedziny panów prokuratora generalnego i koordynatora służb w sprawie kluczowej dla bezpieczeństwa państwa: miliardowej straty i możliwych powiązań z Hezbollahem byłego szefa Orlenu. Polacy muszą poznać prawdę. Nie ma na co czekać!”.


Obajtek do Tuska: Co tam z CPK?

Do wypowiedzi Donalda Tuska na swój temat odniósł się były prezes Orlenu Daniel Obajtek. Na X napisał:

„Politycy rządzącej koalicji, dziennikarze, a teraz nawet prokuratura próbują dokonywać na mnie publicznego linczu i samosądu. A jeszcze niedawno nawoływały do przywrócenia »praworządności i zasad konstytucyjnych«. Przypominam więc, że wedle tych zasad o winie decyduje sąd, a nie media, prokurator czy premier.

Nie mam i nigdy nie miałem niczego do ukrycia, a prokuratura dysponuje potrzebnymi danymi. Wszystkie transakcje Grupy ORLEN były i są rejestrowane oraz udokumentowane. Dotąd nie byłem zaproszony na przesłuchanie. Ale Premier Donald Tusk i inni już mnie publicznie skazali. To jest właśnie praworządność tej koalicji! To nic innego jak zwalczanie człowieka, którego się obawiają. Takie mają metody, nic więcej Polakom nie są w stanie zaproponować. Co tam z CPK, Panie Tusk?”.

KW

Źródło zdjęcia: L.: Daniel Obajtek, P.: Donald Tusk. Fot. PAP/Canva

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka