estimado estimado
553
BLOG

JAK BLISKO STĄD, JAK DALEKO

estimado estimado Kultura Obserwuj notkę 16
 
Poniżej zapis korespondencji transakcyjnej na Allegro i w jego okolicach. Transakcja duperelna - dwa portfeliki z tkaniny, w sumie 40 zł, w tym koszty przesyłki. A jednocześnie drobny, ale reprezentatywny dowód na to, jak daleko nam jeszcze do krajów cywilizowanych, ile jeszcze mamy do nadrobienia.
I na co nam niestety potrzeba będzie paru pokoleń...
 
 

JA (do SPRZEDAJĄCEGO, za pośrednictwem Allegro)
środa, 30.10.2013 12:47

Dzień dobry. Wydaje mi się, że dowód rejestracyjny wejdzie w tylną przegrodę bez zaginania. Jeżeli tak jest, to chętnie wezmę 2 sztuki: 1 granatowy i 1 beżowy, oferuję 40 zł "all inclusive". Co Pan na to? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

CISZA

SPRZEDAJĄCY
07.11.2013, 9:51 AM
 
Witam.
Przepraszam za brak odpowiedzi, ale gdzieś przeoczyłem e-maila od Pana.
Tak, dowód rejestracyjny zmieści się bez zginania go.
Jeżeli jest Pan jeszcze zainteresowany zakupem tych dwóch portfeli, to proszę o emaila.
Wyślę Panu dane i nr konta do przelewu, a Pan mi poda adres na jaki wysłać przesyłkę.
Pozdrawiam.

JA
czwartek 07.11.2013 12:21 AM

Witam. Akurat w tym okresie każdego mogło zakręcić.
Zrekapitulujmy. Płacę 40 zł i w ramach tej kwoty dostaję 2 portfeliki – granat & beż.
Nadal jestem zainteresowany, ale – mówiąc otwarcie – chciałbym kupić via Allegro i zapłacić via PayU
Z transakcjami „na boku” mam paskudne doświadczenia, nawet jeśli chodziło o grosze. Poza tym na boku to dużo więcej pisaniny.
Jeśli to możliwe, prosiłbym wystawić aukcję z odpowiednimi warunkami (20 + 20 + 0 lub 16 + 16 + 8 etc.) i szybciutko dać mi cynk, to ja pobiegnę kliknąć i płacić. Dziś - najmarniej do 14-15 - jestem przy kompie lub max. 5 m od niego.
Miłego dnia

CISZA
 
JA
czwartek, 14.11.2013 01:32

Dobry wieczór Panu.
Widzę, że u Pana stan zakręcenia to chyba normalka. Jak Pan przeczyta emaile poniżej, to Pan też będzie widział…
Załatwiamy sprawę czy dajemy sobie spokój, bo trochę bez sensu tak siedzieć i wzdychać z tęsknoty za pustym portfelem?
Jutro tzn. dzisiaj od jakiejś 9 do 13 powinienem być przy kompie.
Pozdrawiam


SPRZEDAJĄCY
czwartek, 14.11.2013 9:00 AM

 ;-)))
Ma Pan rację, zakręt ze mnie niezły ;-)
Oczywiście załatwiamy sprawę, tylko troszkę inaczej.
Pan podaje mi adres do wysyłki. Ja wysyłam portfele, a Pan po otrzymaniu portfeli robi przelew na moje konto (*po za allegro oczywiście).
Mam nadzieję, że taka opcja Panu odpowiada?
Jeżeli tak, to poproszę o dane do wysyłki portfeli, a ja zaraz po wysłaniu, czyli jutro wysyłam dane do przelewu.
Pozdrawiam.

JA
czwartek, 14.11.2013 11:45

No i nadal Pan nie przeczytał z uwagą, co pisałem. A pisałem wyraźnie, transakcji poza Allegro nie lubię, mam paskudne doświadczenia itd.
Jeżeli Panu moja propozycja nie odpowiada, to zapomnijmy o sprawie, bo poświęcamy jej (przynajmniej ja) więcej czasu, niż ona warta.
Pozdrawiam

SPRZEDAJĄCY
czwartek 14.11.2013 1:01 PM
 
No to zapomnijmy.
Chociaż nie rozumiem Pana do końca. Przecież nic Pan nie ryzykuje, bo dopiero mając portfele w ręce, dopiero Pan za nie zapłaci. To ja ryzykuję (wysyłając bez pieniędzy), że Pan może wcale nie zapłacić. Ale cóż.
Pozdrawiam

PS. Ma Pan rację, mojego czasu też szkoda.


JA
czwartek, 14.11.2013 1:01 PM
 
OK, zapominamy.
Ale skoro Pan nie rozumie, to ja Panu wytłumaczę, tyle że otwartym tekstem.
Niezależnie od rodzaju moich doświadczeń, staram się robić interesy (drobne i grube) w ramach relacji zaufania. I nie zawsze ze strachu o swoje pieniądze. Bywa, że tylko z przyczyn zasadniczych.

Zaufanie trudno mieć do kogoś, kto na moich oczach stara się wydymać innego swojego kontrahenta.

Pan zawarł umowę z Allegro, z której wynikają jakieś wzajemne zobowiązania, w tym jakaś prowizja czy opłata od transakcji, a teraz próbuje się Pan z tego wyślizgać i jeszcze ze mnie zrobić swojego wspólnika czy pomagiera.

Proszę Pana, nieuczciwość w sprawach pieniężnych zaczyna się od jazdy na gapę. Potem to już jest tylko kwestia skali.

Pozdrawiam

 
 
 
 

 

estimado
O mnie estimado

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura