WolnyAdresIP WolnyAdresIP
548
BLOG

Zakręcenie Szonert-Biniendy

WolnyAdresIP WolnyAdresIP Polityka Obserwuj notkę 6

 Pani Szonert -Binienda w swojej prezenatcji powołała sie na przykład katastrofy w Dubrowniku.

Samolot Boeing CT-43 ( zmodyfikowana wersja B737-200) należacy do USAF leciał z Tuzli do Dubrownika.

Katastrofa miała miejsce w trakcie podejścia do lądowania. Ze względu na złe warunki atmosferyczne, brak widoczności pasa piloci wykonywali podejście wg. przyrządów IFR ( Instrumental Flight Rules ) z wykorzystaniem NDB.

W trakcie prowadzonego śledztwa stwierdzono że winę* za katastrofę ponoszą w pierwszej kolejności piloci, następnie kontrolerzy lotniska a także osoby odpowiedzialne za przygotowanie lotu.

Ponieważ procedura  lądowania wg. wskazań IFR jest rzadko wykorzystywana w wojskowym lotnictwie amerykańskim, piloci nie byli do niej właściwie przygotowani i zeszli z planowanego kursu, podchodząc do lądowania za nisko i za szybko (o 150 km/h szybciej niż powinni).

W efekcie, zamiast znaleźć się w dolinie prowadzącej w kierunku lotniska, uderzyli we wzgórze znajdujące się o 2,6 km na północ od właściwej linii podejścia, na wysokości 701 metrów.


*Winą obarczono również kontrolerów z wieży kontroli lotów na lotnisku w Dubrowniku a także oficerów odpowiedzialnych za przygotowanie lotu z bazy sił amerykańskich w Europie za brak aktualnych tabel podejściado lotniska w Dubrowniku.



 

 

Podany przez panią Szonert-Biniendę przykład doskonale pasuje do katastrofy w Smoleńsku.

( *na podstawie raportu NTSB )

 

 

 


 

 

 

 

 

 

normalny. Large Visitor Globe

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka