Marion Marion
17
BLOG

czy ja coś przegapiłam ? IPN otworzył teczki czy tylko Bolkowi s

Marion Marion Polityka Obserwuj notkę 6
"Nie unikałem rozmów, ale dlatego, by poznać ich komunistyczne myślenie, ale też dlatego, by chronić ludzi, którym przewodziłem" - przyznaje Lech Wałęsa

wpis z bloga Lecha :

W dwóch , może trzech miejscach ,tej ogromnej dokumentacji napisano że dałem się wykorzystać operacyjnie w okresie wydarzeń grudniowych 1970 r: tak ,przyznaję ,raz nieświadomie ,kiedy usłuchałem jak się potem okazało agenta SB , nie godząc się zostać Przewodniczącym strajku .Będąc wzywany kilkakrotnie , nie unikałem rozmów ,ale ja dlatego by poznać ich komunistyczne myślenie ,ale też dlatego by chronić ludzi , którym przewodziłem .Zorientowałem się w tedy , że nie mamy żadnych szans na tym etapie świadomości , zorganizowania i zaangażowania społecznego zwyciężyć .Trzeba było chronić najodważniejszych , by przetrwać i przygotować się na inny czas walki . Do jakiegoś czasu podkręcałem atak na komunę ,w tamtym czasie ,potem po słynnym pomożemy Gierka widząc beznadziejność sytuacji tonowałem nieodpowiedzialne , bez szans ataki , co prawdopodobnie odebrano w SB jako wspieranie ich sposobu tłumienia dążeń wolnościowych .To ja wykorzystałem SB , a nie oni mnie , co udowodniłem doprowadzając do zwycięstwa i rozwiązania te służby .L .Wałęsa


ze strony pardon:
"Ciekawe, że Lech Wałęsa publikuje te dokumenty dzień po tym jak przeprosił Krzysztofa Wyszkowskiego, którego swego czasu nazwał m.in. "debilem". Poszło o to, że - jak przypomina "Dziennik" - Wyszkowski oświadczył, iż "IPN nie powinien Wałęsie przyznać statusu pokrzywdzonego, dopóki nie zostanie zbadana sprawa jego agenturalnej działalności".
Marion
O mnie Marion

Zoologiczna antykomunistka , szalona zwolenniczka lustracji mailto:gertruda@op.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka