graf13 graf13
193
BLOG

Strzyżenie baranów dla zdrowotności

graf13 graf13 Gospodarka Obserwuj notkę 0

Strzyżenie baranów dla zdrowotności...

 

Znajomi z Niemiec, którzy odwiedzają nas każdego roku po kilka razy, bywają zmuszeni korzystać z interwencji naszej Służby Zdrowia. Na początku dziwiłem się, iż mając obce ubezpieczenie mają prawo korzystać z zakupu lekarstw w cenach refundowanych. Jeszcze bardziej byłem zszokowany zwrotem kosztu lekarstw przez ichniejszą firmę ubezpieczeniową. Wszystko to, ponoć, za sprawą Europejskiej Karty Ubezpieczeniowej.

Moje zdziwienie zaistniało już wcześniej gdy jako pacjent wylądowałem w szpitalu małomiasteczkowym ze złamaną nogą. Po kilku dniach uświadomiłem sobie fakt zdrowienia w prywatnej części oddziału chirurgicznego należącej do ordynatora całej chirurgii. Sam Pan Ordynator męczył się nad moim kolanem prawie 8 godzin pomimo braku dodatkowego ubezpieczenia upoważniającego do szczególnego traktowania pacjentów, wymagał tego ponoć skomplikowany ( faktycznie był ) stan mej kontuzji. Po kilku dniach rekonwalescencji przetoczono moje łóżko i stolik do sali za ścianę, gdzie nie leżało dwóch ale już trzech pacjentów i Pan Ordynator odwiedzał już nas tylko raz dziennie.

Obecnie stan mego zdrowia staje się taki jakiś nieatrakcyjny... Zdecydowałem się więc na opłacanie dodatkowego ubezpieczenia na leczenie w spółce prywatnej. Wszystko jest OK., jedynie za lekarstwa muszę płacić pełną stawkę, bez żadnej refundacji!

Czy jeżeli nie korzystam z porady lekarza opłacanego przez NFZ utraciłem moje prawa do świadczeń opłacanych przez wiele lat na konto ZUS- u?

Przecież przestępując próg prywatnego gabinetu nie utraciłem PRAWA do świadczeń mi gwarantowanych od dziesięcioleci, za regularne wzbogacanie ZUS- u!

Opłacając dodatkowe ubezpieczenia odciążam państwową Służbę Zdrowia, a właściwie firmę ubezpieczającą i za tą przewinę ponoszę jeszcze karę wykluczenia?

Korzystają z prywatnych wizyt staję się trędowatym wobec pacjentów korzystających wyłącznie z ZUS- owskich przywilejów.

Czy rządzący są w stanie udowodnić mi pozbycie się należnych uprawnień i jakie wymyślne przepisy to regulują?

PS

Ponoć należymy do Unii Europejskiej?

Zapewne tylko dla apanaży ludzi władzy...

 

graf13
O mnie graf13

Niedyplomowany Absolwent Akademii Chłopskiego Rozumu, któremu umiłowanie Rodziny jest wstępem do relacji z Ojczyzną. Z sentymentem wraca do wartości określanych jako: wiara honor szacunek uczciwość godność

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka