hildegarda hildegarda
41
BLOG

O ludziach, którzy wiedzą

hildegarda hildegarda Rozmaitości Obserwuj notkę 38

 

W ludziach, którzy „mają pewność” jest coś, co mnie przeraża. Myślę wtedy o tych wszystkich scenach – z książek, filmów, malarstwa: tłum szarżujący, skazujący, targający nieszczęśnika na szubienicę. Na fali ostatnich rewelacji obejrzałam na youtube - w czasie oczekiwania, aż taśma wypluje mi mój kawałek roboty - film pt. „Nie sąd cię skaże, pedofilu”. O więzieniu, rzecz jasna. Siedzący za kratami mordercy opowiadali o tym, co zrobili(by) takiemu, który tknął dziecko. No ja – mówi jeden taki – siedzę tu za morderstwo. Ale żeby coś takiego, nigdy w życiu...! Czy chodzi o to, że nawet w bestii z wytatuowaną twarzą, która zatłukła drągiem kolegę drzemią resztki człowieczeństwa? Nie jestem pewna. Myślę, że raczej dobrze jest móc znaleźć kogoś, kto jest jeszcze gorszy niż ja. A jaka frajda dołożyć komuś, kto jest ode mnie „lepszy”! To dopiero jest coś.
***
Mam ten komfort, że nigdy specjalnie nie przepadałam za filmami Polańskiego. Ani za nim samym – czy, jak go zwał, za jego medialnym wizerunkiem. Ale wkurza mnie ta straszliwa zapiekłość i pewność oskarżycieli. Oni WIEDZĄ. 
 
***
Znany reżyser powinien być za swoje winy sądzony tak samo, jak zwykły obywatel. Tak uważam. Z drugiej jednak strony to żadna nowość, że artyści są traktowani szczególnie. Jean Genet wyszedł z więzienia dzięki wstawiennictwu francuskich intelektualistów. O uwolnienie Sergiusza Piaseckiego zabiegał sam Melchior Wańkowicz i w końcu Mościcki podpisał ułaskawienie. Być może więc po prostu świat jest cholernie niesprawiedliwy i twórcy mają nieco lepiej niż pan Zenek. Nie chodzi jedynie o korporacyjną solidarność artystów, tylko o ochronę czegoś, co wśród ludzi rzadkie. Talentu. Wyjątkowości. (Natomiast pan Zanussi stracił dobrą okazję, aby zamilknąć. Żeby akurat on się tu wypowiadał, to już jest prawdziwa ironia losu!)
***
Diabeł mnie kusi, żeby tym wszystkim, którzy chcą reżysera-pedofila widzieć za kratami nakłonić do skierowania swoich armat również w inną stronę – na przykład jakichś okrutników z Irlandii.
***
Wiadomo, że sprawiedliwość jest ślepa. Ciekawe, jak to jest z miłosierdziem.
 
http://www.youtube.com/watch?v=-4cN0bqT0Qw&feature=PlayList&p=8ECC427B912957A2&playnext=1&playnext_from=PL&index=2
hildegarda
O mnie hildegarda

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości