immortel immortel
138
BLOG

Sonet XXVI Do Nimfy nieznanej

immortel immortel Kultura Obserwuj notkę 4

 Sonet XXVI Do Nimfy nieznanej

 

Oj, wiele smutnych piękności w pamięci mojej,

Dla których byłem mniej lub bardziej szczery,

Z nóżkami do pantofelka, z bajki z innej ery -

Nie zadowolą serca takiego jak moje.

 

Gdybym był malarzem, co z kochanym ciałem

Wyczynia na płótnie aktów tysięczne stada!

A w wierszach, na które patrze - dupa blada,

Żadna się z mym nie zrówna piękna ideałem.

 

Mrokom mego serca, Ciebie trzeba, Ciebie,

Nimfo nieznana, kobieto z potęgą zwodniczą,

Śnie poety zrodzony na mitycznej glebie,

 

Tak – Ciebie i Twej mocy, córo niemego Anioła,

Co w milczeniu świętym z twarzą tajemniczą,

Chylisz nad mym Losem Twego czoła!

immortel
O mnie immortel

zwyczajny i skromny

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura