Infidel Infidel
748
BLOG

Kto jest autorem pochówku prezydenta na Wawelu?

Infidel Infidel Polityka Obserwuj notkę 109

 

 

Po wybuchu oburzenia części społeczeństwa, które nie uważa, że prezydent Kaczyński powinien spocząć wśród królów i innych niekwestionowanych mężów stanu, każdy stara się ustalić, kto zadecydował o miejscu pochówku. Na obecną chwilę nikt się do tego nie przyznaje na zasadzie "ksiądz wini pana, pan księdza..." W prasie pojawia się informacja, że kardynał Dziwisz wyszedł z inicjatywą pochówku na Wawelu, kardynał Dziwisz temu zaprzecza, wskazując na rodzinę. Rodzina się nie przyznaje, ale wypowiadają się w tej sprawie posłowie PiS i urzędnicy Kancelarii prezydenta przedstawiając nam mętne wyjaśnienia.
Padły nazwiska posła Kowala i Elżbiety Jakubiak, jakoby czynili naciski na kościół, czemu zainteresowani oczywiście zaprzeczają. Pada nazwisko Jarosława Kaczyńskiego, w obronie którego biegnie poseł Bielan: 
"Nie staram się ustalić, kto jest autorem pomysłu pochówku na Wawelu. Wiem, że były już takie rozmowy z kardynałem Dziwiszem w sobotę, kiedy my lecieliśmy z Jarosławem Kaczyńskim do Smoleńska (w celu identyfikacji ciała prezydenta Lecha Kaczyńskiego - red.) - powiedział w RMF FM Adam Bielan"-[za onet.pl]
Słowem cyrk, który świadczy o tym, że autor pomysłu, który woli pozostać anonimowy, zdawał sobie doskonale sprawę, że wybór Wawelu podzieli Polaków. Zdawał sobie sprawę, że jest to kontrowersyjna decyzja, a prezydent powinien spocząć w Warszawie, np. w archikatedrze Św. Jana Chrzciciela pośród innych prezydentów.
Skłaniam się przy podejrzeniu, że autorem pomysłu jest Jarosław Kaczyński, który z powodów politycznych - prawdopodobnego kandydowania na urząd prezydenta - obawia się przyznać do tej decyzji, ponieważ może ona przynieść mu wielu przeciwników.
Jest dla mnie oczywiste, że decyzja zapadła pomiędzy rodziną prezydenta a więc bratem i córką oraz kardynałem Dziwiszem. Nie mam powodu nie wierzyć kardynałowi Dziwiszowi, którego pierwszą wypowiedź w mediach w tej sprawie pamiętam, a mam powody nie ufać Jarosławowi Kaczyńskiemu, podobnie jak wielu czytelników mojego postu. Czy był posłaniec pomiędzy Jarosławem Kaczyńskim a kardynałem Dziwiszem, czy nie, to nie ma znaczenia, ponieważ moim zdaniem inicjatywa wypłynęła od rodziny.
 
 
Infidel
O mnie Infidel

Znudził mi się Jarosław Kaczyński. Nie znudzili mi się blogerzy, dla których tutaj czasem...rzadko wpadam Znudził mi się I. Janke, bo to jest jego biznes, wiec zamiast się samookreślić,lawiruje od prawa i z powrotem do prawa. Oglądam TVN,słucham TOK FM ponieważ sam umiem wyrobić sobie zdanie. Gazety Polskiej, Gazeta Polskiej Codziennie, Naszego Dziennika nie tykam bo tam na pierwszej stronie Sakiewicz. W domu nie powinno się pluć. Fale Bałtyku - kliknij po szum morza : ::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::::::::::::::::::::::::::::::: We własnej osobie

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka