Infidel Infidel
237
BLOG

PiSowcy kwestionują objęcie urzędu przez Komorowskiego

Infidel Infidel Polityka Obserwuj notkę 122

Na początku słyszałem z ust ludzi, którzy szukają dziury w całym, że Komorowski powinien wygłosić jakąś formułkę, iż obejmuje urząd prezydenta. Przeszedłem nad tym do porządku dziennego. Dziś rano w radiu TOK FM słyszałem wywody kolejnego Pisowca, sypiącego piasek w tryby, jakoby Komorowski powinien poczekać do chwili zidentyfikowania zwłok przez Jarosława Kaczyńskiego. To stwierdzenie komentatora, zapewne zapalczywego i złośliwego dziennikarza, nie dało mi spokoju, bo to już nie szukanie dziury w całym, tylko charakter, na zasadzie dawnego dowcipu, że prostytutka do zawód, a wiadomo jakie słowo oznacza charakter.

Postanowiłem zajrzeć do Konstytucji, aby upewnić się, że mam do czynienia z zapalczywym i złośliwym komentatorem.
Art. 131 ust.2 mówi:
Marszałek Sejmu tymczasowo, do czasu wyboru nowego Prezydenta Rzeczypospolitej, wykonuje obowiązki Prezydenta Rzeczypospolitej w razie:
1) śmierci Prezydenta Rzeczypospolitej,
 
Z wyżej wymienionego przepisu, z uwagi na konieczność zachowania ciągłości władzy, wynika, że Marszałek Sejmu wykonuje obowiązki Prezydenta w razie jego śmierci z chwilą powzięcia wiedzy o śmierci, a nie z chwilą rozpoznania zwłok przez Jarosława Kaczyńskiego. To Marszałek decyduje o chwili, z którą rozpoczyna wykonywanie obowiązków Prezydenta i nie musi w tym celu składać odrębnych oświadczeń, ponieważ przejęcie władzy prezydenckiej z chwilą śmierci Prezydenta następuje automatycznie.
Mając powyższe na uwadze, można się pojednać z Rosjanami, ale nie wiem czy można się pojednać z Pisowcami, jak ten z radia.
 
Infidel
O mnie Infidel

Znudził mi się Jarosław Kaczyński. Nie znudzili mi się blogerzy, dla których tutaj czasem...rzadko wpadam Znudził mi się I. Janke, bo to jest jego biznes, wiec zamiast się samookreślić,lawiruje od prawa i z powrotem do prawa. Oglądam TVN,słucham TOK FM ponieważ sam umiem wyrobić sobie zdanie. Gazety Polskiej, Gazeta Polskiej Codziennie, Naszego Dziennika nie tykam bo tam na pierwszej stronie Sakiewicz. W domu nie powinno się pluć. Fale Bałtyku - kliknij po szum morza : ::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::::::::::::::::::::::::::::::: We własnej osobie

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka