Iuve Iuve
241
BLOG

W oparach trzeźwości...

Iuve Iuve Kultura Obserwuj notkę 17

    Powracam tu po paru latach w ramach jednego z pisarskich remanentów.  Nastewpne me notki, o ile tu wytrwam będą dotykały, bądź muskały tematy, przewujajace sie w mediach, tyle że z mej prywatnej perspektywy.     Ponieważ nijak nie mogłem sie tu dostać pod starym adresem, stworzyłem nowy, kosmetycznie zmieniając tylko jena literkę. Dawne me norki znajdziecie pod adresem:

juvenilius.salon24.pl

    W takim razie do rzeczy:

 

    Niedawno dowiedziałem się od wiodącego polityka prawicy i

dziwne, bo na to sam nie wpadłem, że wszelkiej maści

prawicowi radykałowie to… środowiska patriotyczne. Oni jako

opiniotwórcy wyznaczają reguły dla prawdziwego patriotyzmu,

ostrzegają przed fałszywym i stanowczo walczą, że wszelkimi

odstępstwami i antagonizmami od wytyczonych przez siebie  

reguł.

    Jeszcze wczoraj wydawało mi się, naiwnemu, że mój

patriotyzm, wyniesiony z domu i mojej małej śląskiej ojczyzny

to wystarczy, bo niby wynikał sam przez się. Nic

bardziej błędnego.

    Patriotyzm to przede wszystkim walka, a do walki   

niezbędny

jest… wróg. I skąd ja do teraz wezmę?!  Mało tego, wróg musi

być silny, bo słaby się nie liczy, a jego siły muszą być

przeważające. Jeszcze jedno – do głowy musi mi przychodzić

fantazja, regularnie w dni powszednie i święta, bo bez tego,

nawet bez dyżurnego wroga, nie sposób być Polakiem –

człowiekiem i do tego… porządnym!

    Przykro mi, bo na razie jestem kosmopolitą, a może nawet

kosmitą, ale… poszukującym prawdy! A to się, chyba,

powinno jakoś liczyć, że się staram.

    Jak na razie to szukam właściwych wzorców

nieprzemijających i  słusznych wartości, poglądów czy postaw.

Przytoczę w tym celu garść opinii, refleksji i przemyśleń

redaktorów i słuchaczy pewnegoRodzinnego Radia:

 

Pierwsze słowa, które usłyszałam na antenie Maria

Radyja, to znaczy Radia Maryja, to to, jak ojciec Tadeusz

powiedział, ze katolik to ciapa. Bardzo mnie to uderzyło

i wtedy po raz pierwszy zaczęłam myśleć

 

Miłość do Boga można wyrażać w rozmaity sposób. Na

przykład można postanowić sobie: dziś nie nażrę się

czekolady jak świnia.

 

Jak byłam mała, to przychodził do nas taki wysoki ksiądz.

Brał mnie na ręce i tak gładził po pupce. Teraz jestem duża,

ale czasem tak bardzo chcę, aby tamten ksiądz znów mnie

przytulał i głaskał po pupie.

 

Ja sobie taką modlitwę wymyśliłam sama. Mogę powiedzieć? -

Prosimy... "Jak to dobrze, że jesteś, ojcze Rydzyku, jak to

dobrze, że ciebie ta mama urodziła, niepokalana.

 

Rozmowa na antenie RM: - Wy tak ciągle mówicie, że ona była

zawsze dziewica. - Tak, proszę pana. - To ja jej strasznie

współczuję 

 

Telewizja i gry komputerowe mogą być przyczyną

masturbacji, która będzie później przeszkadzała w tworzeniu

więzi rodzinnych. Badania na całym świecie wskazują, że

masturbacja jest główną przyczyną rozwodów na całym

świecie

 

Weźmy słowo „komputer”. Wszystkie litery w tym słowie

przyporządkujmy kolejnym liczbom w alfabecie, potem

dodajmy je do siebie i pomnóżmy przez 6. Co otrzymamy?

Otrzymamy 666. A więc i komputer i Internet to narzędzia

diabła.

 

Słuchamy, Radio Maryja... w czyjej intencji modlitwa? - Ja

bym chciała się pomodlić za wszystkich oszustów, kłamców i

złodziei... no i za ojca dyrektora oczywiście. 

 

Wczoraj gdy szłam po ulicy zauważyłam księdza który był z

papugą... Był bardzo miły... Chce się pomodlić za jego niego i

jego ptaka

 

 

Podchodzi do mnie taka mała dziewczynka... no może miała z

dziesięć lat i opowiada, że na początku wakacji przyszli do

niej do domu koledzy i koleżanki i zaproponowali: założymy

bandę. I założyli... podwórkowe kółko różańcowe. Takie

wspaniałe dziecko...

 

Pewna matka zapytała mnie, co w takim razie ma czytać jej

syn. Odpowiedziałem, że lepiej niech już czyta „Mein Kampf”

Hitlera niż „Harry’ego Pottera”.

 

Uff… Wystarczy! Od razu stałem się prorodzinny, pronarodowy,

proskrybcyjny i promocyjny, więc do wzięcia! Sprawdziło się także

wobec mnie proroctwo Forresta Gumpa:

 

Jedni, tacy jak ja, rodzą się idiotami. Inni, a jest ich

większość staja się coraz głupsi z wiekiem.

 

 

 

 

 

 

 

Iuve
O mnie Iuve

60+ ,otwarty na świat i ludzi, miłośnik sztuk pięknych i brzydszych, psi wariat, beznadziejny wielbiciel płci nadobnej, smakosz i hedonista.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura